Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 161512 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
[links/post verwijderd in verband met opschoning host]

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2008, 19:45:49
Wat ook opvalt is dat niet iedereen de VHF gebruikt zoals bedoeld is.. Kort en bondige berichten, en kanaal 16 niet bezet houden. Als je veel te melden hebt kun je beter naar een werkkanaal gaan. Het was vanmiddag weer een ongeorganiseerde chaos!

crazytimmy

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2008, 19:55:54
haha leuk bandje, :D  vreemd om mezelf te horen!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2008, 20:25:19
Je was weer prima bezig, dat staat vast. Mooi zeetje stond er trouwens, iedereen vluchtte de Block in.

Henk

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2008, 20:51:04
zo he, wat een ongeorganiseerde chaos...vind de titel van het topic ook niet echt kloppen. De gemiddelde reddingsbrigade communiceerd gelukkig een stuk duidelijker en gestructureerder.
Ik mis vooral: coordinatie, afstemming en samenwerking. Daarnaast vraag ik me inderdaad af waarom iedereen op 16 blijft voor de operationele kant. Werkkanaaltje zou daarvoor handiger zijn. Wat me tenslotte opvalt is dat iedereen als een kip zonder... door elkaar heen praat. Blijft kennelijk toch een aparte wereld dat IJselmeer en omgeving!  :D
[img]/img]

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2008, 20:55:34
Inderdaad! En veel van de boten zijn door waarschijnlijk hoge snelheid slecht verstaanbaar. Beetje van het gas af voordat je wat meld is ook geen overbodige luxe!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2008, 21:18:53
Nou dat gas er af moet wel, anders hoor je niets, maar er stond zowiezo een behoorlijke wind.

Je hoort alleen het opgenomen kanaal 16, er werd regelmatig uitgeweken naar 67.

Het langs wordt 16 bezet gehouden door de veiligheidsberichten van de kuwstwacht zelf.

Henk

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2008, 21:29:59
Het langs wordt 16 bezet gehouden door de veiligheidsberichten van de kuwstwacht zelf.

Dat is ook precies waar kanaal 16 voor bedoeld is, nood spoed en veiligheidsverkeer. De onderlinge communicatie tussen reddingboten valt vaak onder geen van 3 die noemers.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2008, 22:23:41
Mijn hemel, lijkt het wilde westen wel 8)

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 21 juli 2008, 11:54:53
De onderlinge communicatie tussen reddingboten valt vaak onder geen van 3 die noemers.

Hahaha, misschien een stukje communicatie op C2000? Heb je in elk geval wel betere modulatie. Je kan namelijk met de huidige randapparatuur de meeste ruis eruit filteren.

RR (over naar SLA-LMG-05, daar zit CQ nu ook op)
Elke hulpverlening start met communicatie.