En die van
radioverkeer za23aug2008vervolg.mp3Alweer een boze kustwacht, maar nu op mij. Mijnheer Wijga toch. Ik zit echter thuis voor de TV en weet van de prins geen kwaad. Bij het uitlezen van de ATIS op de band blijkt dat de PG 4586, de "Jonge Willem" de boosdoener is. Ook op het display van de kustwacht moet dat te zien zijn geweest... De mensen op de Hollandsebrug zijn gepakt.
Ik weet niet of het om het betreffende zeiljacht gaat maar er zit een iedergeval eentje vast aan de kant van Almere genaamd "Belle" meldt de Meander.
De Gooijer vertaalt dit ten onrechte als een melding dat de Meander "de zeilboot" gevonden heeft en zegt hierover op de KNRM site:
De eerste melding om 14.40uur betreft een vastgelopen zeilboot ter hoogte van Muiderberg. Na de alarmering is reddingboot De Gooier uitgevaren. Ook de reddingbrigade Naarden vaart uit. De Meander van JSH meldt dat de zeilboot vastligt voor de Hollandsebrug. Ondanks deze melding is De Gooier toch doorgevaren naar Muiderberg en treft daar aangekomen de boot aan. Na losgetrokken te zijn kon de zeilboot op eigen kracht zijn weg vervolgen en is De Gooier retour station gegaan.
Het zou toch handig zijn als het kustwachtcentrum wat meer bijzonderheden vroeg als naam en soort van de boot en juiste positie. Als je coördineert behoort dit toch immers tot je hoofdtaak?
Er ligt een bootje ik weet niet wat voor een ergens bij Muiderberg is wat aan de vage kant. Je hoort ook weer hoe belangrijk het is goed te luisteren, één verkeerd verstaand woord en je zit er helemaal naast. Verkeerde aannames zijn weer aan de orde van deze dag.
Henk