Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 156898 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Heidebrandje

  • Gast
Reactie #180 Gepost op: 24 maart 2009, 18:14:02
112meldingen
16:10:34 22-03-09Pr 1 IJMEER MUIDEN RB7139 RB3919 Dienstverlening/reddingsbrigade
0703029Bemanning Reddingsboot De Gooier Huizen
112meldingen
12:32:00 22-03-09Pr 1 GOOIMEER ALMERE RB7139 RB3919 Dienstverlening/reddingsbrigade

 : Bemanning Reddingsboot De Gooier Huizen (0703029

hier nog even de alarmering


MariFoontje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #181 Gepost op: 24 maart 2009, 18:20:52
Persoonlijk vind ik wel dat er weer flink drukte gemaakt wordt voor een vastgelopen zeilboot en een gele ton. Maar dat ligt geheel aan mij natuurlijk.
Henk

Dat ligt inderdaad aan jou, denk ik.
Het seizoen is inderdaad begonnen en je begint weer met je suggestieve opmerkingen.

's Avonds geluisterd naar de marifoon na de melding van een "mogelijk omgeslagen bootje". (zie o.a. p2000-online)

16:03:04 22-03-09 Melding MOGELIJK VAARTUIG OMGESLAGEN,PRIO2,STATION HUIWEST
  Eenheden : Bemanning De Gooier Huizen (1735498)


en even later

16:10:34 22-03-09 Melding : Pr 1 IJMEER MUIDEN RB7139 RB3919 Dienstverlening/reddingsbrigade
  Urgentie : Hoog
  Bemanning Reddingsboot Johanna Smit & Ronduit Naarden (0703309)
  Bemanning Reddingsboot De Gooier Huizen (0703029)


Bleek gelukkig inderdaad alleen maar een ton te zijn en niet erger.
Want wat zou Henks commentaar weer geweest zijn als er een grote zoekactie had moeten komen en hij was er niet bij.
Maar ja, als je er met de Seeker niet bij bent, heb je natuurlijk alle recht van spreken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #182 Gepost op: 24 maart 2009, 18:43:26
Ja, je hebt helemaal gelijk, we gingen er even niet uit (tot verdriet van sommige bemanningsleden) "om iets geels dat is gesignaleerd bij het strand".  Om 16.10, zeer snel na de melding vaart de reddingsboot van Huizen al uit en naar zo'n melding daar hoef je niet met zijn allen heen vinden wij.  Wij gaan daar dus niet achteraan racen.  RB Blaricum (terecht) en RB Almere ook niet. Naarden wordt standaard meegealarmeerd met de KNRM als het ten westen van de pier van Huizen is en vaart dus wel uit.  

Als wij dat zelf nodig vinden en denken toegevoegde waarde te hebben varen we in overleg met de kustwacht uit. En niet als een kip zonder kop voor alles achter de meute aan. Als het een zoekaktie was geworden komen er vanzelf meer boten bij (ook de Seeker), maar niet op voorhand.

Ik begrijp dat je daar moeite mee hebt, want mijn enhousiastme (en dat van sommige andere leden) heeft daar ook moeite mee. Maar professionaliteit moet het winnen van de adrealine.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #183 Gepost op: 15 april 2009, 23:28:43
Maandag 13 t/ woensdag 15 april 2009:

ma13april2008.mp3 .


Duidelijk een hogedrukgebied, Oostende radio enzo komt binnen op het sprietje.

Henk


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #184 Gepost op: 16 april 2009, 09:45:55
Henk,

Is het niet handig een topic te maken over de problemen die Hoge, bergers en KNRM met elkaar hebben?

Nu lees ik in verschillende, door jou gestarte, topics iedere keer weer over jullie onderlinge strijd. Jammer dat b.v. in deze topic over radioverkeer weer een steek wordt uitgedeeld naar reddingsbrigades (KNRM) die een sleepdienst verrichten.

Het berichtenverkeer is me duidelijk en ik kan zelf ook de conclusie trekken dat de berger gepasseerd wordt. Toch ga je dit weer even vermelden (net als in "Hoge neemt alweer......", "KNRM vaart in 50%....." en "Berging van schepen.....").


Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #185 Gepost op: 16 april 2009, 10:24:57
+ sta hier vierkant achter


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #186 Gepost op: 16 april 2009, 10:41:29
Henk,

Is het niet handig een topic te maken over de problemen die Hoge, bergers en KNRM met elkaar hebben?

Nu lees ik in verschillende, door jou gestarte, topics iedere keer weer over jullie onderlinge strijd. Jammer dat b.v. in deze topic over radioverkeer weer een steek wordt uitgedeeld naar reddingsbrigades (KNRM) die een sleepdienst verrichten.

Het berichtenverkeer is me duidelijk en ik kan zelf ook de conclusie trekken dat de berger gepasseerd wordt. Toch ga je dit weer even vermelden (net als in "Hoge neemt alweer......", "KNRM vaart in 50%....." en "Berging van schepen.....").

Het is gewoon het integrale radioverkeer van drie dagen, niets is weggelaten of veranderd. Ik zal de bijzonderheden niet meer vermelden, je hebt gelijk.


Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #187 Gepost op: 16 april 2009, 21:09:53
Verdere 'HOGE versus the rest' (en vice versa) berichtgeving kan in dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,25273.0.html

Dan houden we het hier bij geluidsfragenten en aanverwante berichtgeving ;)


Henk,

Is het niet handig een topic te maken over de problemen die Hoge, bergers en KNRM met elkaar hebben?

Nu lees ik in verschillende, door jou gestarte, topics iedere keer weer over jullie onderlinge strijd. Jammer dat b.v. in deze topic over radioverkeer weer een steek wordt uitgedeeld naar reddingsbrigades (KNRM) die een sleepdienst verrichten.

Het berichtenverkeer is me duidelijk en ik kan zelf ook de conclusie trekken dat de berger gepasseerd wordt. Toch ga je dit weer even vermelden (net als in "Hoge neemt alweer......", "KNRM vaart in 50%....." en "Berging van schepen.....").

In voorkomende gevallen verwijs ik al regelmatig naar dit topic:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,25273.0.html

Wat mij betreft zetten we dergelijke discussies dus daar voort.

Dit topic kan uiteraard gewoon blijven bestaan voor het radioverkeer dat Henk (en misschien ook anderen?) met ons wil delen :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #188 Gepost op: 17 april 2009, 01:10:45
Hoera!  O0  De antenne is weer op de oude hoogte met dank aan Matthijs, wat ben je toch een geweldige.... aap!   ;)

Heel midden Nederland weer binnen bereik zonder ruis. Band loopt, log aan, komt U maar op met de akties!

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #189 Gepost op: 18 april 2009, 19:49:12
za 18 april 2009

za18april2009.mp3 .



Henk