Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 160239 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #360 Gepost op: 6 oktober 2009, 18:46:18
Ik bedoelde het circus aan de kust henk ;)



Oooh, juist sorry...  ;)

Henk


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #361 Gepost op: 6 oktober 2009, 20:38:19


Op het KWC moet men met een kleine bezetting alle SAR activiteiten afhandelen (daaronder vallen ook incidenten op de wereldzeeën die per satelliet worden aangereikt) en heeft men eenvoudigweg niet altijd de tijd om op het gemakje te gaan kijken wie of ze mogelijk waar in zouden kunnen zetten.




Dat wordt het misschien tijd dan de marine lees ministerie van defensie wat meer geld gaat uittreken om de bezetting te verbeteren.
kunnen ze evt ook verhalen op de andere 6 ministeries die wat te zeggen hebben over de kustwacht.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Jommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #362 Gepost op: 6 oktober 2009, 20:53:34
was er dit jaar ook geen incident met dodelijke afloop,waarbij de knrm/kustwacht niet een kust reddingsbrigade heeft geallarmeerd om uit te varen, waardoor heel veel kostbare minuten verloren zijn gegaan?
> >:(

Behoorlijk boute uitspraak die hier gedaan wordt.  >:( Mag ik vragen waar deze wijsheid vandaan komt, of zijn er hier aannames in het spel?

U weet To Assume: wil make an ASS of U and ME

Ron
Het is beter te zwijgen en men te laten denken dat je een idioot bent. Dan te spreken en alle twijfel weg te nemen!


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #363 Gepost op: 6 oktober 2009, 21:11:08
> >:(

Behoorlijk boute uitspraak die hier gedaan wordt.  >:( Mag ik vragen waar deze wijsheid vandaan komt, of zijn er hier aannames in het spel?

U weet To Assume: wil make an ASS of U and ME

Ron

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31578.0

Scrambel doelt ongetwijfeld hier op.

Snap dat de uitspraak heftig is, maar de situatie was ook zeer ernstig. Voor zover ik (en de meeste anderen) klopt de versie die de reddingsbrigade aldaar heeft verklaard. In dat geval heeft onder andere de kustwacht zich niet ingezet om de strandreddingsbrigade te informeren. Wie weet hebben ze hun taak goed volbracht en had er elders gehandeld moeten worden, toch is het is niet aannemelijk dat men n Den Helder het idee had dat er ter plaatse geen strandbewaking was terwijl er een goed georganiseerde en (door GMK) te alarmeren brigade aanwezig is. In dit geval zijn de kansen voor het slachtoffer door het (hoe dan ook) uit blijven van alarmering dramatisch verkleind. Wie weet valt de kustwacht niet veel te verwijten, maar dan had ik in de media enige uitleg richting burger verwacht. Tot die tijd kun je niet uit sluiten dat er een kern van waarheid in de reactie van Scrambel zit. Ik ben zelf nog steeds verbaasd over wat daar is gebeurd. De hele discussie erover op dit forum bracht mij weinig duidelijkheid.


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #364 Gepost op: 6 oktober 2009, 22:03:09
> >:(

Behoorlijk boute uitspraak die hier gedaan wordt.  >:( Mag ik vragen waar deze wijsheid vandaan komt, of zijn er hier aannames in het spel?

U weet To Assume: wil make an ASS of U and ME

Ron
Het is geen boute uitspraak,was dat het maar. Helaas alleen de werkelijkheid.melding binnen gekomen via kwc,knrm geallarmeerd,die nog een stukje moest varen ,niet of slecht gemeld aan gmk,terwijl een reddingsbrigade in de buurt was.
het hoe of wat krijg je wel te horen,ga de bronnen opsporen,media enz. want volgens mij komen daar de berichten ook vandaan.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #365 Gepost op: 7 oktober 2009, 19:46:12
> >:(

Behoorlijk boute uitspraak die hier gedaan wordt.  >:( Mag ik vragen waar deze wijsheid vandaan komt, of zijn er hier aannames in het spel?

U weet To Assume: wil make an ASS of U and ME

Ron
hier een van de bronnen de rest volgt.

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article5049446.ece/Burgemeester+onderzoekt+alarmmelding+bij+verdrinking
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #366 Gepost op: 7 oktober 2009, 20:52:53
Beste Doruz,

Jammer dat je op dit forum zoveel onzin plaatst.
Om op het laatste dan maar even te reageren:
In de regio Noord Holland Noord is bij de meldkamer precies duidelijk wie 24/7 beschikbaar is en staat zodoende in het gms met uitrukvoorstellen en al.
Tevens weet de meldkamer precies welke brigadeposten open zijn en beschikbaar zijn in de zomermaanden. Dit doormiddel van statussen die wij geven aan de meldkamer.
Het KWC heeft een C2000 mobilofoon op RMG 05 standby staan en een flink aantal brigades zijn in het bezit van een marifoon.
Tot slot is het zo dat wanneer de KNRM gealarmeerd wordt voor een strand/zee incident in deze regio, krijgt de monitorcode van de bewuste brigade via de meldkamer een kennisgeving.

Wat ik weet is dat er volgend jaar iets gaat gebeuren tussen het KWC en de (kust) reddingsbrigades. De tijd voor dit jaar was te kort.

 8)
 

Onzin? ::)
En waarom was dit jaar dan te kort? Waarom gebruikt dan ,volgens jou, het KWC de kustreddinbrigades nu niet structureel? ::)


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #367 Gepost op: 7 oktober 2009, 21:12:35
Waarom gebruikt dan ,volgens jou, het KWC de kustreddingbrigades nu niet structureel?

Lijkt me vrij simpel, omdat er geen "kustreddingbrigades" bestaat, alleen losse verenigingen en stichtingen die allen een eigen werkwijze hebben (en in hun middelen, geoefendheid en mogelijkheden ook mogelijk nog eens per bezetting verschillen) en men somstijds regionaal in enig georganiseerd verband samenwerkt.

Kees  8)


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #368 Gepost op: 7 oktober 2009, 21:30:59
Onzin? ::)
En waarom was dit jaar dan te kort? Waarom gebruikt dan ,volgens jou, het KWC de kustreddinbrigades nu niet structureel? ::)

De tijd, naar ik begrepen heb tussen de start van het project en het zomerseizoen, wanneer het had moeten draaien.

Kees, bij ons is het echt niet somstijds hoor. (regionaal gezien)


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #369 Gepost op: 7 oktober 2009, 22:02:27
Ik wilde maar aangeven dat men niet met "de kustbrigades" landelijke afspraken kan maken als met "de KNRM".
Ik kan het mis hebben maar er staat me bij dat er maar één designated SAR party kan zijn voor een bepaalde taak, in dit geval dus de KNRM. Indien dit zo is houdt het dus in dat alle anderen NOOIT het niveau van samenwerkende organisatie zullen overstijgen, simpelweg alleen al om de reden dat zij veelal meerdere taken hebben. Niets verder ten nadele van alle organisaties (inclusief KNRM) maar mij bekruipt soms het gevoel dat het bij sommigen niet alleen gaat om de hulpbehoevenden maar er ook enige onderlinge nijd heerst en men soms het spelletje speelt "de mijne is groter dan de jouwe". Dat verklaart mogelijk ook dat ik hier zo weinig vrouwen zie terwijl die toch een zeker percentage van onze redders uitmaken.  ;)

Maar ehm, het verbaast me altijd weer hoe snel op dit forum de lading niet meer wordt gedekt door het onderwerp (ik doe hier overigens van harte aan mee).  ;D

Kees  8)