Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 157138 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Nokiatyre

  • Gast
Reactie #400 Gepost op: 27 oktober 2009, 14:25:24
He Doruz,

Ja dat verhaal kennen we allemaal, maar nu over de plaats waar we over hebben???
Bij SAR duurt het altijd wel een een poosje ( heel poosje ) voor Politie en dat soort diensten terplaatse zijn.
Waar het om gaat is de alarmering!!! Landelijk gezien, ook al zit er iemand op een reddingsboot/hulpverleningsvaartuig op 200 meter afstand, ze alarmeren doodleuk een station op 30 min vaarafstand, komt de tijd nog bij die ze nodig hebben om de boot te water te laten, dan wel zelf op het staion te komen.
Het zal mij eerlijkgezegd een zorg zijn hoe ze het doen, maar voor hen die hulp nodig hebben is het misschien toch echt wel minder. Zeker als ze weten dat er een boot op 2 min afstand ligt.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #401 Gepost op: 27 oktober 2009, 16:59:31
He Doruz,
Het zal mij eerlijkgezegd een zorg zijn hoe ze het doen, maar voor hen die hulp nodig hebben is het misschien toch echt wel minder. Zeker als ze weten dat er een boot op 2 min afstand ligt.

Helemaal met je eens maar daarom is het ook belangrijk dat incidenten via de marifoon worden gemeld!
Dan kan IEDER schip in de buurt assistentie verlenen.
Dat de kustwacht de KNRM allarmeert voor SAR wil niet zeggen dat andere schepen niet mogen helpen, sterker nog op het water ben je eigenlijk verplicht om te helpen.
Zoals Henk ook al eerder ergens aan gaf; het zal de Kustwacht worst wezen wie bijvoorbeeld een drenkeling uit het water haalt ALS hij maar uit het water gehaald wordt!
Zoals je op hun site kunt lezen (of in OPPLAN SAR) doet de Kustwacht qua alarmeren alleen zaken met instanties die 24/7 beschikbaar zijn.
Het is voor hun geen doen om eerst allerlei eenheden af te bellen of ze kunnen varen.
Maar als je op het water zit en je hoort een SAR aktie over de marifoon bij jou in de buurt kun je altijd je diensten aan bieden bij de Kustwacht.
Aan hun of ze hier gebruik van willen/kunnen maken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #402 Gepost op: 27 oktober 2009, 22:42:34
Helemaal met je eens maar daarom is het ook belangrijk dat incidenten via de marifoon worden gemeld!
Dan kan IEDER schip in de buurt assistentie verlenen.
Dat de kustwacht de KNRM allarmeert voor SAR wil niet zeggen dat andere schepen niet mogen helpen, sterker nog op het water ben je eigenlijk verplicht om te helpen.
Zoals Henk ook al eerder ergens aan gaf; het zal de Kustwacht worst wezen wie bijvoorbeeld een drenkeling uit het water haalt ALS hij maar uit het water gehaald wordt!
Zoals je op hun site kunt lezen (of in OPPLAN SAR) doet de Kustwacht qua alarmeren alleen zaken met instanties die 24/7 beschikbaar zijn.
Het is voor hun geen doen om eerst allerlei eenheden af te bellen of ze kunnen varen.
Maar als je op het water zit en je hoort een SAR aktie over de marifoon bij jou in de buurt kun je altijd je diensten aan bieden bij de Kustwacht.
Aan hun of ze hier gebruik van willen/kunnen maken.


Wat ben jij weer goed bezig!


Henk (bij wie de marifoonkanalen 67 en 16  thuis en bij de opslag dag en nacht aanstaan).


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #403 Gepost op: 27 oktober 2009, 22:45:26
Geen nieuwe opnames meer van acties?  :)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #404 Gepost op: 27 oktober 2009, 22:47:10
Geen nieuwe opnames meer van acties?  :)

eigenlijk maar een paar die de moeite waard zijn...


Ik zal ze gauw weer eens plaatsen.

Henk


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #405 Gepost op: 31 oktober 2009, 17:39:38
Henk, wanneer kunnen we weer wat tegemoet zien ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #406 Gepost op: 9 december 2009, 02:53:28
even kijken hoe dat uitpakt, of er geen crashes volgen:


livescanner kan 16 en 67 van HOGE

Het kan zijn dat er een wachtwoord en gebruikersnaam op komt.


Groet,
Henk


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #407 Gepost op: 9 december 2009, 09:45:06
even kijken hoe dat uitpakt, of er geen crashes volgen:


livescanner kan 16 en 67 van HOGE

Het kan zijn dat er een wachtwoord en gebruikersnaam op komt.


Groet,
Henk

Is nog niet helemaal goed. ;) Ik krijg dit te zien:

Server bandwidth exceeded.
Administrator has limited number of connection to this server. Please try again later or call administrator.
Groeten, Colin


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #408 Gepost op: 9 december 2009, 12:37:18
Hier lijkt het te werken...

Groeten,
Mark


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #409 Gepost op: 9 december 2009, 13:04:10

Is nog niet helemaal goed. ;) Ik krijg dit te zien:

Server bandwidth exceeded.
Administrator has limited number of connection to this server. Please try again later or call administrator.

Ja, als er ineens tig mensen inloggen moet ik het aantal luisteraars dat tegelijk kunnen luisteren verhogen.

Het werkt weer nu, ik ben benieuwd hoeveel tegelijk kunnen luisteren... Overigens is er geen f..ck te doen nu.


Henk