Er word volgens mij nergens gezegd dat de.man geen knrm wil, snap wel dat je in zo,n situatie iedere hulp accepteert. Hetgeen hier gesuggereerd word klopt ook niet helemaal
Vesalius, goed verhaal, geen speld tussen te krijgen. Een melder zou een beetje gaan bepalen wie de hulpverlening mag gaan doen...
Fishermensfriend: Klopt, er wordt nergens gezegd dat de man geen KNRM wil, er wordt even voor de man in het water beslist dat die geen hulp van een berger mag krijgen. De man doet zijn stinkende best om de Kustwacht er van te doordringen dat de verkeerde opdracht krijgt om naar de man in problemen te gaan, de Odin en dat is niet de bedoeling (wed dat ie helemaal geen alarm had geslagen als ie had geweten dat de Odin de klus zou gaan klaren).
Impuls:
Er is een bootje gestrand aan de Zuidkant van de haven van Edam, misschien kan er even een reddingsboot uit Warder komen om deze de haven in te brengen.
~~~
Ik zie dat er twee mensen op zitten , maar die zijn niet in gevaar, maar gezien deze wind...
Odin, Den Helder Rescue, hoe lang denkt U nodig te hebben?
"Ijmuiden rescue, hier zeiljacht Impuls. Ik wilde even weten of dat die betaalde berger is."
~~~
Kustwacht: Als die berger er naar toe gaat , moet ie het maar even met dat bootje afspreken, ik zal de reddingsboot ook waarschuwen, we zien het wel...
Ik heb duidelijk gevraagd uuh, verzocht om de reddingsboot van Warder, misschien zou U die kunnen oproepen voor ons..
Kustwacht: wilt u nu niet storen en de discussie stoppen op 16!
Impuls: "op welk kanaal kunnen we dan verder discussieren?
Kustwacht: "op geen enkel kanaal mijnheer!"
Nog even de tijden:
15.02 Melding Impuls
15.03 Odin meldt "onderweg"
15.08 Odin ter plaatse
15.16 Frans Verkade Vaart uit
15.17 Odin loopt de haven van Edam in, Marken gaat terug.
De man in het water had recht op de snelst mogelijke hulp, en die kwam zeker meer dan 10 minuten eerder dan
die van de KNRM.