Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 156857 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #460 Gepost op: 2 december 2011, 22:58:28
Ik weet wel dat de brandweer (hier in Gooi- en Vechtstreek) z'n biezen pakt als de mensen uit het wrak zijn en de berger aan z'n werk begint.
Vroeger werden nog wel eens singeltjes onder een auto te water gelegd, maar dat mag niet meer. Het bedrijf van een bekend lid van KNRM Huizen* verzorgt nu als professioneel duiker met zijn maten deze hand en spandiensten voor onder andere bergned. Als de brandweer eens te ver gaat en toch eens even gauw een singeltje aanpikt, protesteert hij hevig bij de centrale en noemt dat broodroof. Ik ben het met 'm eens, het is niet eerlijk als vrijwilligers jouw werk aan het doen zijn  :P .

* naam en bedrijf bij de redactie bekend...  :D  ;D
Dat is de algehele insteek dat de brandweer vertrekt nadat wij klaar zijn bij een incident. En worden er dan toch han en spandiensten gelevert dan zal dat een duidelijke reden hebben. En moet hij niet gaan klagen op de RAC maar bij de betreffende BVD of OVD. En dan zal hij misschien een keurige verklaring krijgen over het hoe en waarom, we zijn uiteindelijk niet verplicht verantwoording af te leggen over onze inzetten. 998765


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #461 Gepost op: 2 december 2011, 23:11:50
Dat is de algehele insteek dat de brandweer vertrekt nadat wij klaar zijn bij een incident. En worden er dan toch han en spandiensten gelevert dan zal dat een duidelijke reden hebben. En moet hij niet gaan klagen op de RAC maar bij de betreffende BVD of OVD. En dan zal hij misschien een keurige verklaring krijgen over het hoe en waarom, we zijn uiteindelijk niet verplicht verantwoording af te leggen over onze inzetten. 998765

Lijkt mij dat je die plicht als overheidsinstantie dat nu juist wel hebt


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #462 Gepost op: 2 december 2011, 23:18:50
Lijkt mij dat je die plicht als overheidsinstantie dat nu juist wel hebt
Over het algemeen zal er keurig wel uitgelegt worden over hoe bepaalde zaken zijn gelopen, maar in dit soort gevallen dat iemand komt klagen over broodroof zal hij toch tegen een dichte deur aanlopen. Zeker als dat persoon de achterliggenede gedachtes/motivaties niet kent.
Door direct te klagen over broodroof kweken dat soort figuren bepaald geen vrienden. ::)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #463 Gepost op: 2 december 2011, 23:36:50
Door direct te klagen over broodroof kweken dat soort figuren bepaald geen vrienden. ::)

Dat doen de meeste WOB-verzoeken ook niet  ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #464 Gepost op: 3 december 2011, 00:12:47
"de centrale" is die van Bergnet. Sorry voor het misverstand. In mijn ogen is het volkomen terecht als een ondernemer klaagt als een (uit vrijwilligers bestaande) overheidinstatie hun werk naar zich toe harkt. Merkwaardig wordt het pas als deze ondernemerl lid is van een klub die kampioen is het harken naar andermans werk, daar hoor je 'm niet over.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #465 Gepost op: 3 december 2011, 00:30:05
Zullen we langzaam weer terug on topic gaan?  ;)

Henk heb je nog een leuk stukje radioverkeer met ons te delen?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #466 Gepost op: 29 februari 2012, 14:03:00
Search and Rescue op het IJmeer. Weer is de Cobra van de waterhulpdienst  het eerste bij het bootje met motorstoring op het IJmeer. De Huizer komt net de haven uit. Hoewel de boot al op sleep is, laat de kustwacht de KNRM slash Reddingsbrigade Huizen doorvaren om te kijken of het goed gaat. Vanaf grote afstand (ze zijn nooit echt in de buurt geweest) slaan ze de sleep gade en zagen dat het goed was. Dat is mooi, want dan kunnen ze ook naar huis, de Ronduit is dan al weer terug.

lees verder en beluister het radioverkeer hier

Bron: Search-and-rescue.nl

Hier worden ook het aantal acties bij gehouden van alle hulpdiensten op Gooi- Eem- en IJmeer, achter de uitruktijd staat het aktienummer van de dienst. Zo krijgen we eindelijk eens een objectief inzicht wie nu wat doet. Ook is natuurlijk aan het eind van het jaar te zien wie achter de feiten aanhobbelde (wel uitvaren, geen inzet) en wie het "incident" oploste. Dit omdat sommige diensten het in de boot springen om te horen dat iemand anders de zaak al opgelost heeft naar de buitenwereld presenteren als een redding die ze gedaan hebben, iets wat natuurlijk een beetje overdreven is en niet bruikbaar om echt het aandeel in het reddings/bergingswerk van een club te beoordelen. Het kost me wat tijd, maar dan heb je ook wat.


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #467 Gepost op: 29 februari 2012, 18:59:12
Objectief? Van wie is de web site Search-and-rescue? van jou toch Henk?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #468 Gepost op: 29 februari 2012, 19:07:44
Ja, en toch objectief. Ik pas geen censuur toe, alles is te horen.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #469 Gepost op: 29 februari 2012, 19:25:05
Ja, en toch objectief. Ik pas geen censuur toe, alles is te horen.

 ;D ;D ;D ;D