Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 156870 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #480 Gepost op: 31 maart 2012, 20:51:15
....
... >knip>
...


112meldingen
16:57:01 22-03-12KOMT VOOR U TE VERVALLEN/PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER NAARDEN

   :   0703061 : Bemanning Reddingsboot Blaricum

112meldingen
16:56:30 22-03-12PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER NAARDEN 7119

   :   0703309 : Bemanning Reddingsboot Naarden

112meldingen
16:54:01 22-03-12PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER HUIZEN 3919 4619

   :   0703061 : Bemanning Reddingsboot Blaricum
      :   0703029 : Bemanning Reddingsboot Huizen
112meldingen
16:52:48 22-03-12PRIO 1, VAARTUIG OMGESLAGEN, HUIWE

   :   1735064 : Lichtkrant GMK Gooi en Vechtstreek
      :   1735099 : Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
      :   1735498 : Reddingsboten Johanna Smidt & Nicolaas Wijsenbeek Huizen West

Je ziet dat Naarden opgeroepen wordt, maar niet opkomt. Daarom wordt even later Blaricum gealarmeerd, maar dat KNRM station vaart ook niet uit.
...
..>knip>
...
Even iets andere bewoordingen kiezen en dan zou je verhaal ineens wel kloppen. Doen alsof Blaricum wel is gealarmeerd, maar ook niet uitvaart voldoet niet aan de werkelijkheid. Uit het door jou hier geplaatste log blijkt dat:
- om 16.52.48 KNRM Huizen wordt gelarmeerd
- om 16.54.01 KNRM Blaricum wordt gealarmeerd
- om 16.56.30 Naarden wordt gealarmeerd
- om 16.57.01 Blaricum op de pieper krijgt te zien "KOMT VOOR U TE VERVALLEN/PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER NAARDEN"
Drie minuten nadat ze zijn gealarmeerd wordt Blaricum dus gemeld dat het niet meer hoeft.
En dan zit jij hier ondertussen de indruk te wekken dat "die stoute KNRM" (want dat wordt Blaricum inderdaad ook binnenkort) "weer eens" een alarmering heeft zitten negeren.

Bovendien werd Blaricum niet opgepiept n.a.v. het "falen" van Naarden, want ze kregen zelfs al ruim 2 minuten eerder alarm als Naarden.
Het zou mij overigens niet verbazen als je van Naarden ook niets hebt gehoord of gezien, omdat de Kustwacht na telefonisch contact heeft meegedeeld: "Laat maar, we redden het al". Ik geeft toe: dat zijn aannames van mijn kant. Maar gezien de in de P2000-meldingen genoemde tijden, capcodes en meldingen ligt mijn verhaal dichter bij de waarheid dan die van jou.

Lekker collegiaal naar je mede-hulpverleners van Naarden en Blaricum om hier te zitten verkondigen dat die "weer eens geen zin hadden", tewijl je eigen log al aanwijzingen bevat die dat zeer onwaarschijnlijk maakt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #481 Gepost op: 31 maart 2012, 22:39:13
Even iets andere bewoordingen kiezen en dan zou je verhaal ineens wel kloppen. Doen alsof Blaricum wel is gealarmeerd, maar ook niet uitvaart voldoet niet aan de werkelijkheid. Uit het door jou hier geplaatste log blijkt dat:
- om 16.52.48 KNRM Huizen wordt gelarmeerd
- om 16.54.01 KNRM Blaricum wordt gealarmeerd
- om 16.56.30 Naarden wordt gealarmeerd
- om 16.57.01 Blaricum op de pieper krijgt te zien "KOMT VOOR U TE VERVALLEN/PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER NAARDEN"
Drie minuten nadat ze zijn gealarmeerd wordt Blaricum dus gemeld dat het niet meer hoeft.
En dan zit jij hier ondertussen de indruk te wekken dat "die stoute KNRM" (want dat wordt Blaricum inderdaad ook binnenkort) "weer eens" een alarmering heeft zitten negeren.

Bovendien werd Blaricum niet opgepiept n.a.v. het "falen" van Naarden, want ze kregen zelfs al ruim 2 minuten eerder alarm als Naarden.
Het zou mij overigens niet verbazen als je van Naarden ook niets hebt gehoord of gezien, omdat de Kustwacht na telefonisch contact heeft meegedeeld: "Laat maar, we redden het al". Ik geeft toe: dat zijn aannames van mijn kant. Maar gezien de in de P2000-meldingen genoemde tijden, capcodes en meldingen ligt mijn verhaal dichter bij de waarheid dan die van jou.

Lekker collegiaal naar je mede-hulpverleners van Naarden en Blaricum om hier te zitten verkondigen dat die "weer eens geen zin hadden", tewijl je eigen log al aanwijzingen bevat die dat zeer onwaarschijnlijk maakt.
Normaal gesproken wordt bij Huizen-west alleen Naarden gealarmeerdt, geen reddingsbrigade Blaricum. Huizen Oost is KNRM Huizen en Blaricum, West is Huizen met RB Naarden. Als voor West niet gekozen wordt voor de combinatie Huizen - Naarden, maar voor Huizen Blaricum (Blaricum ligt ten Oosten van Huizen) is dat omdat Naarden niet uitvaart, anders zou het niet logisch zijn Blaricum dat ten Oosten van Huizen ligt te waarschuwen voor iets dat ten westen van Huizen plaats vindt. Later vindt alsnog een alarmering van Naarden plaats.

Jij vult in dat de KNRM stout is, dat laat ik geheel voor jouw rekening, ik zeg niets meer en niets minder dat noch Naarden, noch Blaricum uitvaart. Je ziet vaak wat je wil zien, dat is een truukje dat je hersenen met je uit halen.

Ik zeg ook in de tekst op search-and-rescue.nl "Station Blaricum wordt ook gealarmeerd, maar weer afbesteld." dus niets stoute KNRM, gewoon afbesteld omdat er al hulp genoeg is...

Blaricum en Hoge zijn beste maatjes, dus stoken heeft geen zin.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #482 Gepost op: 1 april 2012, 00:26:32
nog even de juiste volgorde, voor de goede orde.

Eerst meldt de blizzartd zich in. gaat onderweg.

Meteen daarna alarm voor de combinatie Huizen - Naarden, nl Huizen west.

even later alarm voor de andere combinatie, Huizen - Blaricum nl Huizen oost

daarna gevolgd door een herhaalde alarmering voor Naarden,

tenslotte een annulering voor Blaricum.


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #483 Gepost op: 1 april 2012, 09:48:23
...
...>knip>
...
Jij vult in dat de KNRM stout is, dat laat ik geheel voor jouw rekening, ik zeg niets meer en niets minder dat noch Naarden, noch Blaricum uitvaart. Je ziet vaak wat je wil zien, dat is een truukje dat je hersenen met je uit halen.
...
...>knip>
....
Lees je oorspronkelijke reactie van 31 maart om 19:34 er nog maar eens op na. Ik citeer: "Je ziet dat Naarden opgeroepen wordt, maar niet opkomt. Daarom wordt even later Blaricum gealarmeerd, maar dat KNRM station vaart ook niet uit." C’est le ton qui fait la musique..... Hier staat: Naarden voldeet niet niet aan de vraag van de Kustwacht en even later Blaricum ook niet. En als je vindt dat dat er niet staat raad ik je toch een keer een cursus begrijpend lezen aan.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #484 Gepost op: 1 april 2012, 11:18:39
Lees je oorspronkelijke reactie van 31 maart om 19:34 er nog maar eens op na. Ik citeer: "Je ziet dat Naarden opgeroepen wordt, maar niet opkomt. Daarom wordt even later Blaricum gealarmeerd, maar dat KNRM station vaart ook niet uit." C’est le ton qui fait la musique..... Hier staat: Naarden voldeet niet niet aan de vraag van de Kustwacht en even later Blaricum ook niet. En als je vindt dat dat er niet staat raad ik je toch een keer een cursus begrijpend lezen aan.

Ik denk toch echt dat je toontjes hoort die er niet zijn:

"je ziet dat Naarden wordt gealarmeerd, maar niet opkomt".

Met deze zin is niets mis, dat is ook geheel volgens protocol, hoewel Naarden aan het RAC aangegeven heeft geen uitruk garantie meer te kunnen geven, gaf ze ook aan er prijs op gestellen toch mee genomen te worden in de alarmering, onder het motto niet geschoten is altijd mis. Daar kun je mij de schuld wel van geven, maar wie daar werkelijk verantwoordelijk voor is weet je bliksems goed. Die tonen hoor je echter helaas niet zo goed. "oost indisch doof" heet dat.

"Daarom wordt even later Blaricum gealarmeerd, maar die vaart ook niet uit."  Daar is niets mis, wat daar staat is geheel volgens de feiten. Naarden vaart niet uit, Blaricum ook niet. Ik heb ze niet gehoord, jij wel? Die valse tonen die jij meent te horen en andere zuivere tonen in het oorspronkelijke stuk weer niet worden verklaard door een afwijking, een selectief gehoor.  Neem even de moeite om goed te lezen welke reden ik geef voor het niet opkomen van Blaricum: "Station Blaricum wordt ook gealarmeerd, maar weer afbesteld". Ik heb het in de tekst op search-and-rescue.nl even wat opvallender gemaakt voor je. Ze varen met reden dus niet uit en die reden geef ik. Als je dat niet kan lezen heb je niet alleen last van een selectief gehoor, maar mankeert er ook wat aan je ogen....

Nogmaals, Blaricum, HOGE, Naarden en de Waterhulpdienst.nl zijn de beste maatjes, stoken heeft geen zin.


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #485 Gepost op: 1 april 2012, 11:34:44
Ik denk toch echt dat je toontjes hoort die er niet zijn:

"je ziet dat Naarden wordt gealarmeerd, maar niet opkomt".

Met deze zin is niets mis, dat is ook geheel volgens protocol, hoewel Naarden aan het RAC aangegeven heeft geen uitruk garantie meer te kunnen geven, gaf ze ook aan er prijs op gestellen toch mee genomen te worden in de alarmering, onder het motto niet geschoten is altijd mis. Daar kun je mij de schuld wel van geven, maar wie daar werkelijk verantwoordelijk voor is weet je bliksems goed. Die tonen hoor je echter helaas niet zo goed. "oost indisch doof" heet dat.

"Daarom wordt even later Blaricum gealarmeerd, maar die vaart ook niet uit."  Daar is niets mis, wat daar staat is geheel volgens de feiten. Naarden vaart niet uit, Blaricum ook niet. Ik heb ze niet gehoord, jij wel? Die valse tonen die jij meent te horen en andere zuivere tonen in het oorspronkelijke stuk weer niet worden verklaard door een afwijking, een selectief gehoor.  Neem even de moeite om goed te lezen welke reden ik geef voor het niet opkomen van Blaricum: "Station Blaricum wordt ook gealarmeerd, maar weer afbesteld". Ik heb het in de tekst op search-and-rescue.nl even wat opvallender gemaakt voor je. Ze varen met reden dus niet uit en die reden geef ik. Als je dat niet kan lezen heb je niet alleen last van een selectief gehoor, maar mankeert er ook wat aan je ogen....

Nogmaals, Blaricum, HOGE, Naarden en de Waterhulpdienst.nl zijn de beste maatjes, stoken heeft geen zin.
Henk, dat je nu meldt dat je later meldde (na mijn opmerkingen daarover) dat Blaricum is afbesteld, siert je. Het had echter wel zo netjes gestaan als je dat in je eerste posting hierover had gedaan. Want in die van gisteren 19.34 uur zijn dit toch echt de enige woorden die je er aan besteedt: "Je ziet dat Naarden opgeroepen wordt, maar niet opkomt. Daarom wordt even later Blaricum gealarmeerd, maar dat KNRM station vaart ook niet uit." Met name dat woordje "ook" komt lekker over...

En hoe kom  je er bij dat ik probeer te stoken? Ik vindt het prima als iedereen bij Huizen goed met elkaar kan samenwerken en nog beter als ze allemaal vriendjes zijn. Mijn reactie gaat er nu juist om dat ik me erger aan de vorm van jouw berichtgeving. Want hoe je het ook wendt of keert: in jou eerste berichtgeving zet je Naarden en Blaricum "in de hoek". Als je echt vriendjes wil blijven/worden met diverse stations zou je eens wat meer op je formuleringen moeten gaan letten.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #486 Gepost op: 1 april 2012, 11:43:01
Ik denk toch echt dat je toontjes hoort die er niet zijn:

"je ziet dat Naarden wordt gealarmeerd, maar niet opkomt".

Met deze zin is niets mis, dat is ook geheel volgens protocol, hoewel Naarden aan het RAC aangegeven heeft geen uitruk garantie meer te kunnen geven, gaf ze ook aan er prijs op gestellen toch mee genomen te worden in de alarmering, onder het motto niet geschoten is altijd mis. Daar kun je mij de schuld wel van geven, maar wie daar werkelijk verantwoordelijk voor is weet je bliksems goed. Die tonen hoor je echter helaas niet zo goed. "oost indisch doof" heet dat.

"Daarom wordt even later Blaricum gealarmeerd, maar die vaart ook niet uit."  Daar is niets mis, wat daar staat is geheel volgens de feiten. Naarden vaart niet uit, Blaricum ook niet. Ik heb ze niet gehoord, jij wel? Die valse tonen die jij meent te horen en andere zuivere tonen in het oorspronkelijke stuk weer niet worden verklaard door een afwijking, een selectief gehoor.  Neem even de moeite om goed te lezen welke reden ik geef voor het niet opkomen van Blaricum: "Station Blaricum wordt ook gealarmeerd, maar weer afbesteld". Ik heb het in de tekst op search-and-rescue.nl even wat opvallender gemaakt voor je. Ze varen met reden dus niet uit en die reden geef ik. Als je dat niet kan lezen heb je niet alleen last van een selectief gehoor, maar mankeert er ook wat aan je ogen....

Nogmaals, Blaricum, HOGE, Naarden en de Waterhulpdienst.nl zijn de beste maatjes, stoken heeft geen zin.
Henk,

ik vindt het jammer om te constateren dat jij het een en ander aan het verdraaien bent. En je hoeft niet selectief lezend te zijn om dat te zien. Ten eerste gooi je de alarmeringen door elkaar. In volgorde zijn geallarmeerd: Van onder naar boven gelezen:
livep2000
16:57:01 22-03-12KOMT VOOR U TE VERVALLEN/PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER NAARDEN
0703061Bemanning Reddingsboot Blaricum




112meldingen
livep2000
16:56:30 22-03-12PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER NAARDEN 7119
0703309Bemanning Reddingsboot Naarden

112meldingen
livep2000
16:54:01 22-03-12PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER HUIZEN 3919 4619
0703061Bemanning Reddingsboot Blaricum
0703029Bemanning Reddingsboot Huizen



112meldingen
livep2000
16:52:48 22-03-12PRIO 1, VAARTUIG OMGESLAGEN, HUIWE
1735064Lichtkrant GMK Gooi en Vechtstreek
1735099Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
1735498Reddingsboten Johanna Smidt & Nicolaas Wijsenbeek Huizen West




Nee zegt Henk:

Je ziet dat Naarden opgeroepen wordt, maar niet opkomt. Daarom wordt even later Blaricum gealarmeerd, maar dat KNRM station vaart ook niet uit.


Omdat vervolgens weer te herstellen:

nog even de juiste volgorde, voor de goede orde.

Eerst meldt de blizzartd zich in. gaat onderweg.

Meteen daarna alarm voor de combinatie Huizen - Naarden, nl Huizen west.

even later alarm voor de andere combinatie, Huizen - Blaricum nl Huizen oost

daarna gevolgd door een herhaalde alarmering voor Naarden,

tenslotte een annulering voor Blaricum.

Dus hier ben je al flink in het draaien na aanleiding van de tegenreacties die je hebt gekregen van Highlander.
jammer ook dat je niet meteen de juiste reden verteld waarom Blaricum niet is uitgevaren. Je meld alleen maar dat zij ook niet zijn uitgevaren. Jammer dat je niet meteen meld dat Blaricum is afgepiept, buitenstaanders krijgen op deze manier een rare indruk over Blaricum.

Je ziet dat Naarden opgeroepen wordt, maar niet opkomt. Daarom wordt even later Blaricum gealarmeerd, maar dat KNRM station vaart ook niet uit.


Kun jij wel melden dat je op goede voet leeft met de reddingsbrigade Blaricum, maar door dit soort stukjes op deze wijze te schrijven zou je nog wel eens sneller je glazen in kunnen gooien dan dat jezelf denkt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #487 Gepost op: 1 april 2012, 12:02:50
Henk, dat je nu meldt dat je later meldde (na mijn opmerkingen daarover) dat Blaricum is afbesteld, siert je. Het had echter wel zo netjes gestaan als je dat in je eerste posting hierover had gedaan. Want in die van gisteren 19.34 uur zijn dit toch echt de enige woorden die je er aan besteedt: "Je ziet dat Naarden opgeroepen wordt, maar niet opkomt. Daarom wordt even later Blaricum gealarmeerd, maar dat KNRM station vaart ook niet uit." Met name dat woordje "ook" komt lekker over...

En hoe kom  je er bij dat ik probeer te stoken? Ik vindt het prima als iedereen bij Huizen goed met elkaar kan samenwerken en nog beter als ze allemaal vriendjes zijn. Mijn reactie gaat er nu juist om dat ik me erger aan de vorm van jouw berichtgeving. Want hoe je het ook wendt of keert: in jou eerste berichtgeving zet je Naarden en Blaricum "in de hoek". Als je echt vriendjes wil blijven/worden met diverse stations zou je eens wat meer op je formuleringen moeten gaan letten.
Mijn eerst berichtgeving is die op "search-and-rescue.nl". De bedoeling is dat mensen klikken op "lees meer", waarna ze kennis kunnen nemen van de rest van de tekst. Kennelijk lees je alleen wat hier staat en trekt daaruit je verkeerde conclusies. Ik ga niet na een "lees meer" link alles wat ik daar opschrijf hier nog eens herhalen.  
Dus: de oorspronkelijke tekst (waar hier naar verwezen wordt) staat op search-and-rescue.nl. Dat wil ik neutraal houden en dus hier ben ik inderdaad meer kritisch dan op de site.

Jij hoort in het zinnetje dat niet alleen Naarden, maar ook Blaricum niet uit vaart een valse toon. Ik zeg niets over de reden, dat is jouw invulling. In de eerste berichtgeving staat een link waar je verder kan lezen. Dat hoeft niet, maar als je daardoor een verkeerde draai aan mijn woorden geeft omdat je verzuimd hebt te lezen waarom dat is, komt dat niet door mij. Bovendien kan iedere oplettende lezer zien dat ik de alarmering waarin Blaricum afbesteld wordt erbij gezet heb. Erg dom als ik de indruk zou willen wekken (volgens jou) dat Blaricum niet op kwam dagen na wel gealarmeerd te zijn.

En door mij uitspraken in de mond te leggen die ik nergens bezig en aan de andere kant net te doen alsof er feitelijkheden niet staan die weldegelijk vermeld worden (tot twee keer toe, de ingetrokken alarmering zelf en de zin "Station Blaricum wordt ook gealarmeerd, maar weer afbesteld." in de tekst waar naar verwezen wordt onder "lees verder", ben je wel degelijk aan het stoken, be- of onbewust (het laatste is nog erger). Je doet net alsof ik Blaricum verwijt dat ze niet uitvaren, terwijl ik dat nu juist professioneel vind. Het had Huizen en de Kustwacht gesierd als de KNRM Huizen niet zinloos en verspillend ramptoerist hoefde te gaan spelen en gewoon ook binnen gebleven was.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #488 Gepost op: 1 april 2012, 12:08:13
Henk,

ik vindt het jammer om te constateren dat jij het een en ander aan het verdraaien bent. En je hoeft niet selectief lezend te zijn om dat te zien. Ten eerste gooi je de alarmeringen door elkaar. In volgorde zijn geallarmeerd: Van onder naar boven gelezen:
livep2000
16:57:01 22-03-12KOMT VOOR U TE VERVALLEN/PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER NAARDEN
0703061Bemanning Reddingsboot Blaricum




112meldingen
livep2000
16:56:30 22-03-12PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER NAARDEN 7119
0703309Bemanning Reddingsboot Naarden

112meldingen
livep2000
16:54:01 22-03-12PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER HUIZEN 3919 4619
0703061Bemanning Reddingsboot Blaricum
0703029Bemanning Reddingsboot Huizen



112meldingen
livep2000
16:52:48 22-03-12PRIO 1, VAARTUIG OMGESLAGEN, HUIWE
1735064Lichtkrant GMK Gooi en Vechtstreek
1735099Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
1735498Reddingsboten Johanna Smidt & Nicolaas Wijsenbeek Huizen West




Nee zegt Henk:

Omdat vervolgens weer te herstellen:

Dus hier ben je al flink in het draaien na aanleiding van de tegenreacties die je hebt gekregen van Highlander.
jammer ook dat je niet meteen de juiste reden verteld waarom Blaricum niet is uitgevaren. Je meld alleen maar dat zij ook niet zijn uitgevaren. Jammer dat je niet meteen meld dat Blaricum is afgepiept, buitenstaanders krijgen op deze manier een rare indruk over Blaricum.

Kun jij wel melden dat je op goede voet leeft met de reddingsbrigade Blaricum, maar door dit soort stukjes op deze wijze te schrijven zou je nog wel eens sneller je glazen in kunnen gooien dan dat jezelf denkt.

De volgorde op de P2000 sites loopt altijd van oud (onder) naar nieuw. IK knip en plak hier gewoon uit de site en doe niets aan de volgorde, de tijden spreken voor zich. Als je naar die tijden kijkt komt alles weer goed.

Ik merk daarbij op dat niet iedereen weet dat de eerste alarmering (die van 16.52 uur ook voor Naarden geldt. De daarin vermelde "Johanna Smidt" is van Naarden.

De volgorde in jouw bericht, daar zie ik niets anders dan in het stukje van mij, help me even, wat is er anders, behalve dat de eerste melding er twee keer in staat, maar dat komt omdat die mee komt met het stukje gehaald van search-and-resue.nl, ik heb daar maar ruimte voor één alarmering, de lengte van berichten is beperkt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #489 Gepost op: 1 april 2012, 12:28:42
Peter,

Citaat
"Nee zegt Henk:

Citaat van: Henk op Gisteren om 19:34:26

Je ziet dat Naarden opgeroepen wordt, maar niet opkomt. Daarom wordt even later Blaricum gealarmeerd, maar dat KNRM station vaart ook niet uit."
Dat klopt ook. De eerste melding is ook voor Naarden: Huizen west. Het zou zo kunnen zijn dat iemand van Naarden meteen naar het RAC gebeld heeft om aan te geven dat ze niet gingen varen. Daarop is Blaricum gealarmeerd. Waarom daarna Naarden nog eens (herhaald) gealarmeerd wordt is mij niet duidelijk. Wel (maar dat geldt niet voor iedereen) dat Blaricum weer afbesteld wordt.