Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 156861 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #490 Gepost op: 1 april 2012, 12:33:39
Henk,

ik vindt het jammer om te constateren dat jij het een en ander aan het verdraaien bent. En je hoeft niet selectief lezend te zijn om dat te zien. Ten eerste gooi je de alarmeringen door elkaar. In volgorde zijn geallarmeerd: Van onder naar boven gelezen:
livep2000
16:57:01 22-03-12KOMT VOOR U TE VERVALLEN/PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER NAARDEN
0703061Bemanning Reddingsboot Blaricum




112meldingen
livep2000
16:56:30 22-03-12PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER NAARDEN 7119
0703309Bemanning Reddingsboot Naarden

112meldingen
livep2000
16:54:01 22-03-12PR 1 BIJSTAND (INZET: RED-BRIG.) GOOIMEER HUIZEN 3919 4619
0703061Bemanning Reddingsboot Blaricum
0703029Bemanning Reddingsboot Huizen



112meldingen
livep2000
16:52:48 22-03-12PRIO 1, VAARTUIG OMGESLAGEN, HUIWE
1735064Lichtkrant GMK Gooi en Vechtstreek
1735099Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
1735498Reddingsboten Johanna Smidt & Nicolaas Wijsenbeek Huizen West




Nee zegt Henk:

Omdat vervolgens weer te herstellen:

Dus hier ben je al flink in het draaien na aanleiding van de tegenreacties die je hebt gekregen van Highlander.
jammer ook dat je niet meteen de juiste reden verteld waarom Blaricum niet is uitgevaren. Je meld alleen maar dat zij ook niet zijn uitgevaren. Jammer dat je niet meteen meld dat Blaricum is afgepiept, buitenstaanders krijgen op deze manier een rare indruk over Blaricum.

Kun jij wel melden dat je op goede voet leeft met de reddingsbrigade Blaricum, maar door dit soort stukjes op deze wijze te schrijven zou je nog wel eens sneller je glazen in kunnen gooien dan dat jezelf denkt.

Fijn dat jij ook een duit in het zakje doet, in "kijken of we Blaricum op de kast kunnen jagen" maar als je aangeeft dat ik een verkeerde volgorde aanhoud, geef dan ook even duidelijk aan waar het verkeerd gaat volgens jou.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #491 Gepost op: 1 april 2012, 12:46:37
Fijn dat jij ook een duit in het zakje doet, in "kijken of we Blaricum op de kast kunnen jagen" maar als je aangeeft dat ik een verkeerde volgorde aanhoud, geef dan ook even duidelijk aan waar het verkeerd gaat volgens jou.
Dat heb ik aangegeven, en dat heb jij min of meer ook zelf bevestigt door alles weer aan te passen. Maar pas nadat Highlander daar opmerkingen over gemaakt heeft.
maar ook nu weer schop je bewust de KNRM  Huizen tegen de schenen
Het had Huizen en de Kustwacht gesierd als de KNRM Huizen niet zinloos en verspillend ramptoerist hoefde te gaan spelen en gewoon ook binnen gebleven was.


Weer kun je het niet laten om de KNRM en de kustwacht flink tegen de schenen aan te trappen. Dat zij besluiten dat de KNRM Huizen toch gaan varen zijn "even erg bot gezegt" niet jouw zaken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #492 Gepost op: 1 april 2012, 12:54:42
Dat heb ik aangegeven, en dat heb jij min of meer ook zelf bevestigt door alles weer aan te passen. Maar pas nadat Highlander daar opmerkingen over gemaakt heeft.
maar ook nu weer schop je bewust de KNRM  Huizen tegen de schenen
Weer kun je het niet laten om de KNRM en de kustwacht flink tegen de schenen aan te trappen. Dat zij besluiten dat de KNRM Huizen toch gaan varen zijn "even erg bot gezegt" niet jouw zaken.

Waar heb ik iets aangepast, geef eens aan waar dat gebeurt...

Je vergist je denk ik omdat je de eerste melding -die voor Huizen west- alleen aan Huizen toeschrijft, wat niet zo is. De eerste melding is ook voor Naarden.
Dus Huizen West voor Naarden en Huizen eerst, daarna voor Blaricum, daarna nog een keer voor Naarden, daarna wordt Blaricum weer afbesteld, ik zie de moeilijkheidsgraad daar niet in...

Weer kun je het niet laten om de KNRM en de kustwacht flink tegen de schenen aan te trappen. Dat zij besluiten dat de KNRM Huizen toch gaan varen zijn "even erg bot gezegt" niet jouw zaken"."

Maar gelukkig maak jij niet uit wat wel-, en niet mijn zaken zijn. Er is in dit land vrijheid van meningsuiting. De overheid is van ons allemaal, en wat ze doen gaat ons ook aan.
En op weg gaan met een reddingsboot naar een al weer overeind gezette en gesleepte catamaran mag jij heel nuttig vinden, daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik vind het de grootste kolder en dat staat mij weer vrij (ook op dit forum).

En als ik dat niet mag vinden zal mijn bericht ongetwijfeld weggemod worden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #493 Gepost op: 1 april 2012, 12:57:10
Waar heb ik iets aangepast, geef eens aan waar dat gebeurt...

Je vergist je denk ik omdat je de eerste melding -die voor Huizen west- alleen aan Huizen toeschrijft, wat niet zo is. De eerste melding is ook voor Naarden.
Dus Huizen West voor Naarden en Huizen eerst, daarna voor Blaricum, daarna nog een keer voor Naarden, daarna wordt Blaricum weer afbesteld, ik zie de moeilijkheidsgraad daar niet in...
Goed, dan heb ik mij daar in vergist, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer. ;)
 Feit blijft wel als je alles van het begin af beter had verwoordt deze discussie ook achterwgee was gebleven. ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #494 Gepost op: 1 april 2012, 13:01:54
Goed, dan heb ik mij daar in vergist, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer. ;)
 Feit blijft wel als je alles van het begin af beter had verwoordt deze discussie ook achterwgee was gebleven. ;)

Ik zal het proberen in het vervolg nog wat  d u i d e l i j k e r  te verwoorden.  O0  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #495 Gepost op: 1 april 2012, 13:02:40
Ik zal het proberen in het vervolg nog wat  d u i d e l i j k e r  te verwoorden.  O0  ;D
G o e d z o ;D


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #496 Gepost op: 1 april 2012, 13:11:17
Mijn eerst berichtgeving is die op "search-and-rescue.nl". De bedoeling is dat mensen klikken op "lees meer", waarna ze kennis kunnen nemen van de rest van de tekst. Kennelijk lees je alleen wat hier staat en trekt daaruit je verkeerde conclusies. Ik ga niet na een "lees meer" link alles wat ik daar opschrijf hier nog eens herhalen.  
Dus: de oorspronkelijke tekst (waar hier naar verwezen wordt) staat op search-and-rescue.nl. Dat wil ik neutraal houden en dus hier ben ik inderdaad meer kritisch dan op de site.

Jij hoort in het zinnetje dat niet alleen Naarden, maar ook Blaricum niet uit vaart een valse toon. Ik zeg niets over de reden, dat is jouw invulling. In de eerste berichtgeving staat een link waar je verder kan lezen. Dat hoeft niet, maar als je daardoor een verkeerde draai aan mijn woorden geeft omdat je verzuimd hebt te lezen waarom dat is, komt dat niet door mij. Bovendien kan iedere oplettende lezer zien dat ik de alarmering waarin Blaricum afbesteld wordt erbij gezet heb. Erg dom als ik de indruk zou willen wekken (volgens jou) dat Blaricum niet op kwam dagen na wel gealarmeerd te zijn.

En door mij uitspraken in de mond te leggen die ik nergens bezig en aan de andere kant net te doen alsof er feitelijkheden niet staan die weldegelijk vermeld worden (tot twee keer toe, de ingetrokken alarmering zelf en de zin "Station Blaricum wordt ook gealarmeerd, maar weer afbesteld." in de tekst waar naar verwezen wordt onder "lees verder", ben je wel degelijk aan het stoken, be- of onbewust (het laatste is nog erger). Je doet net alsof ik Blaricum verwijt dat ze niet uitvaren, terwijl ik dat nu juist professioneel vind. Het had Huizen en de Kustwacht gesierd als de KNRM Huizen niet zinloos en verspillend ramptoerist hoefde te gaan spelen en gewoon ook binnen gebleven was.
Pardon? Omdat je het op search-and-rescue.nl publiceert en er hier een link bij plaatst moet ik niet zeuren? Ik dacht toch echt dat DIT het forum is waar we dit soort zaken doorspreken. Ik er een verkeerde draai aan geven? Hallo: Dit is het forum, niet search-and-rescue.nl. Of gaat het hier zo ver komen dat "wie niet op search-and-rescue.nl kijkt hier niet voor vol wordt aangezien?" En wat dat stoken betreft ken ik een heel oud en wijs spreekwoord: "Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...".


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #497 Gepost op: 1 april 2012, 14:31:48
Pardon? Omdat je het op search-and-rescue.nl publiceert en er hier een link bij plaatst moet ik niet zeuren? Ik dacht toch echt dat DIT het forum is waar we dit soort zaken doorspreken. Ik er een verkeerde draai aan geven? Hallo: Dit is het forum, niet search-and-rescue.nl. Of gaat het hier zo ver komen dat "wie niet op search-and-rescue.nl kijkt hier niet voor vol wordt aangezien?" En wat dat stoken betreft ken ik een heel oud en wijs spreekwoord: "Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...".

Ik plaats de link hier niet voor Jan Doedel, de bedoeling is dat je wat daar staat even leest. Ik plaats een link naar Search-and-rescue.nl en bespreek hier wat daar staat. Ik zie je helemaal voor vol aan, maar als je er voor kiest om de link niet te volgen en tekst daar niet te lezen en dat leidt tot misverstanden neem ik dat niet voor mijn rekening.

Trouwens, als het wel in het bericht hier staat lees je het ook niet, (zoals de alarmering dat Blaricum afbesteld wordt) dus dat maakt toch niet uit. Je leest alleen wat jou uitkomt en geeft bedenkt daar een bedoeling bij die ik zou hebben, ook al kan ik dat feitelijk punt voor punt ontzenuwen. Peter biedt tenminste zijn excuses nog aan als ie verkeerd leest.
Ik blijf bij mijn keuze hier een gedeelte van het bericht van search-and-rescue.nl te plaatsen, met een "lees verder" link, waarna wat ik wat daar gebeurt hier verder bespreek.
Dat gebeurt hier overal op het forum, dat is terecht en is zelfs wettelijk de enige manier om een artikel te quoten zonder inbreuk te maken op de copyright dat er op rust. Een aantal eerste zinnen en dan een lees verder link met bronvermelding. Je kan me er hier vol onbegrip elke keer op aanvallen of er aan wennen, aan jou de keuze.

Nogmaals, is dat een methode die niet toegestaan is, dan hoor ik dat graag van de mods.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #498 Gepost op: 1 april 2012, 15:30:06
112meldingen
15:13:52 30-03-12PRIO 1, VAARTUIG AAN DE GROND, HUIWE

 : 1735498 : Reddingsboten Johanna Smidt & Nicolaas Wijsenbeek Huizen West

Er wordt alarm gemaakt voor een boot vast bij het Muiderzand. Een laveloze schipper heeft daar zijn jacht heeft vastgevaren, ze ligt op een zandbank. De ingehuurde matroos wordt opgedragen dit euvel zo snel mogelijk op te lossen, maar belt om hulp. De Blizzartd gaat op weg. Daar aangekomen blijkt dat de matroos de dronken schipper helemaal zat is en stapt aan boord van de hulpverleningsboot.
Lees hier eerst verder aandachtig de rest van het verhaal voor commentaar te leveren op eventuele vermeende onvolkomenheden.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #499 Gepost op: 1 april 2012, 15:38:43
wat opvalt:

De uitruktijd van de mare 6, 17 minuten na de alarmereing. 40 minuten na de alarmering is de Mare 6 bij het sloepje bij de Hollandse Brug.
Op een of andere manier komt het radioverkeer tussen de Blizzartd en de Mare 6 niet op gang. Wellicht is dat om dat jammer genoeg niet met elkaar geoefend wordt. Niet erg als het om een jachtje gaat, maar catastrofaal als het om een noodgeval gaat waar elke seconde telt. Ik kan me ook voorstellen dat je eerst verbinding maakt met de andere boot en dan voorstelt naar een ander kanaal te gaan, en niet meteen omschakelt na deze meedeling geroepen te hebben, er van uit gaand dat de ander het voorstel wel meegekregen heeft.

Hoogst merkwaardig dat een dronken schipper geen aandacht heeft van de politie.

Citaat
15.13 uur
 uitvaren:
15.19 uur Blizzartd (actie 10)
15.30 uur Mare 6 (actie 7)
ter plaatse
15.28 uur de Blizzartd
15.53 uur Mare 6 ter plaatse (bij het sloepje)