Met een prio2 melding na mijn nachtdienst, en dan eerst even naar de wc ;-) dan ben ik niet op mijn snelst 15 minuten later was ik op station, we hadden kunnen varen op dat moment, echter de bemanning die al klaar stond te wachten heeft extra contact gezocht met Naarden. omdat de berger al bij het bootje was hebben we het er verder bij gelaten. bij een prio1 ben ik eerder geneigt om wat vaart temaken.
Groet Rinke (plv. schipper)
wat mij betreft einde discussie.
Henk, je haalt feiten aan van andere incidenten, en voorbeelden die niet ter zake doen. Omdat jij toevallig regelmatig anders ziet wil dat niet zeggen dat dit ook in deze situatie van toepassing is. Het zou je sieren om alleen de feiten van dit ene incident te gebruiken, en kennelijk weet je dus niet hoe de situatie bij deze melding is geweest. Nogmaals, je baseert je oordeel op je eigen subjectieve waarneming zonder volledig van de situatie op de hoogte te zijn. Aangezien dat het geval is vind ik het heel wat om meteen te roepen dat het niet waar is wat rimu verklaard.
Het is toch niet zo gek dat ik de bewering in twijfel trek dat de reden voor het niet opkomen is dat prio 2 geen haast heeft?
Een prio 3 heeft nog minder prioriteit dan prio 2. 1 is het hoogste, twee heeft haast, 3 is bij gelegenheid. Je zou denken dat daar enig beleid aan zou hangen. Het beleid kun je het beste aflezen aan hoe in andere gevallen wordt gehandeld, of iedereen doet maar waar ie zin in heeft en dat is vast niet zop bij de KNRM.
Als er altijd (als er iemand oproepbaar is) vol gas naar wat voor prio dan ook gevaren wordt is het onwaarschijnlijk dat het dit keer nou net een uitzondering was. Huizen heeft 24 minuten de tijd gehad op uit te varen, wat ze anders altijd doet. Huizen die binnen blijft omdat het "maar een prio 2 is? Hoogst onwaarschijnlijk.
Je gaat ook voorbij aan het feit dat de KNRM partner is van de Kustwacht. De Kustwacht roept de Cobra van de waterhulpdienst op waar een boot van een reddingsbrigade die niet gelieerd is uithangt, de Johanna Smidt. Die had dus dienst kennelijk die middag, anders was er wel naar de NW geroepen.
Nogmaals, niets mis mee. Maar het gaat wel over de reddingsbrigade die over twee jaar (of zelfs eerder) ophoudt te bestaan. Door toedoen van de KNRM. Die nu toch maar weer stand-by moet staan om de veiligheid te garanderen.