Henk,
we hebben het er al eerder over gehad, maar gisteren waren we communicatielijnen tussen de reddingboot Annie Poullisse, KNRM Zandvoort en de Zandvoortse Reddingsbrigade aan het controleren/ testen en het verschil is schokkend.
Via het analoge Redned 2 is de kwaliteit zeer slecht. De reddingboot is vaak slecht te verstaan tijdens stationair lopen, terwijl men met 33 knopen het ietsje beter was. Op marifoon 00 is het al niet beter.
Vervolgens schakelen we over op C2000 SKE-RMG-05 en de communicatie is subliem. Duidelijk, geen omgevingsherrie, ook niet met 33 knopen.
Ik denk dat men als coördineerende organisatie toch eens moet gaan kijken wat men onderling wil. Het kan toch niet zo zijn dat, door slechte communicatie middelen, iedereen maar op zoek moet gaan naar een rietzeiler die daar ergens moet liggen.
Henk, ik wil niet zeggen dat C2000 verplichte kost moet worden, maar wel dat de communicatiekwaliteit stukken beter is. Vandaar mijn opmerking eerder in dit topic, alle coördinatie en organisatie gesprekken te laten verlopen via C2000 en alle passanten info via OSC op 67.
RR (weer nieuw leven in de SAMIJ?)