Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 156829 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #230 Gepost op: 16 mei 2009, 10:24:14
@henk:
Is het radioverkeer welke het gevolg is van onderstaande melding al beschikbaar?

15-05-09 22:07:41 Brandweer Gooi en Vechtstreek Pr 1 IJMEER ALMERE RB7139 RB3919 WO573 WO571 Ongeval/Te water/Persoon te water
    0703491 Brandweer Nederhorst den Berg Duiksectie
    0703904 Brandweer Hilversum Lichtkrant
    0703907 Brandweer Nederhorst den Berg Lichtkrant
    0704999 Brandweer Regionaal Monitorcode GMK


Is Hoge gisteren ook nog bij die vermiste surfer geweest ?

Jazeker, en alle radioverkeer wordt continue opgenomen, dus ook deze aktie staat er op. Het betrof een parachutist, maar die staat vermoedelijk niet in het GMS, vandaar de melding "surfer". Eerst werd alleen station Marken gewaarschuwd, later kwamen daar de stations Naarden en Huizen bij. De Seeker en de Meander reageerde op de alarmering van Marken, daardoor waren ze eerder in het zoekgebied. Ik vertel er later meer over, eerst even geld verdienen  :-X

hier is tie dan, 13, 14 en 15 mei

"IJmuiden Rescue: dat is een ouwe!"  ;D


Henk


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #231 Gepost op: 16 mei 2009, 16:05:20
Kijken of het snel weg is, of dat we helemaal alleen op het forum zijn van het weekend  8)  ;D  ;D  O0
Henk

Ik lees mee, maar heb helaas geen geluid hier..  :-\


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #232 Gepost op: 16 mei 2009, 16:08:31
Ik lees mee, maar heb helaas geen geluid hier..  :-\

Komt dat door gebrek aan een luidspreker/headset, of is dat een technisch probleem. Je kunt namelijk ook de bestanden (mp3"s)  dowloaden naar de harde schijf, zelfs op een telefoon met internet gaat dat. Klick daarvoor gewoon op "dowload".

Henk


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #233 Gepost op: 16 mei 2009, 16:09:48
Komt dat door gebrek aan een luidspreker/headset, of is dat een technisch probleem. Je kunt namelijk ook de bestanden (mp3"s)  dowloaden naar de harde schijf, zelfs op een telefoon met internet gaat dat. Klick daarvoor gewoon op "dowload".

Henk

Een zeer beperkte defensie-pc met een beperkte gebruiker erachter.  O0 :D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #234 Gepost op: 16 mei 2009, 16:57:37
Kijk, zo is het weer goed. Bedankt maar weer!  O0

Heb ik nog een paar hele spannende: de Frans Verkade wordt naar een in moeilijkheden verkerende surfer geleid door een binnenvaarder, een boot in problemen bij Lelystad, daar gaat de Frans Verkade weer helemaal heen (kan niet anders, er is daar niets anders) en "ik geloof das main frou zuurstof notig hat"


ma en di 11 en 12 mei 2009

Dit is een radioverkeer fragment dat eigenlijk voor- en na de aktie zwemmende catamaranzeiler gered onder het motto "de bergers moeten redden omdat de redders willen bergen" komt.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #235 Gepost op: 18 mei 2009, 20:54:55
Yes!!  O0

Onze nieuwe site is in de lucht! In samenwerking met Jachtservice Huizen hebben wij voor de podcast en de omschrijving van de te horen akties Search-and-rescue.nl in het leven geroepen.


Aanleiding is dat de informatie op de site van de KNRM niet langer objektief vermeldt wie er bij de akties betrokken zijn geweest. Zo worden de boten van HOGE en Jachtservice Huizen daar de laatste tijd niet meer genoemd. Dat is te begrijpen gezien de situatie, maar wij willen toch ons aandeel in de hulpverlening in kaart blijven brengen én alle akties van de andere klubs welke aktief zijn op de wateren van Midden Nederland zoals Reddingsbrigade Harderwijk, maar ook die van de KNRM stations. Maar dan zoals ze werkelijk verliepen.  

Op dit fragment is de communicatie te horen tijdens de evacuatie oefening te horen van de heli's, de King of Scandinavie en the Air coördinator.

Communicatie blijft een punt van aandacht....
Kunnen we nog steeds een link naar het Hulpverleningforum kwijt op die site?



Blizzartd trekt een zeilboot los

Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #236 Gepost op: 18 mei 2009, 22:19:34
Kunnen we nog steeds een link naar het Hulpverleningforum kwijt op die site?

Yes sir ;)

Zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,10179.0.html
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s




rbgv

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #238 Gepost op: 19 mei 2009, 12:21:57
Wat ik me nu weer afvraag is wat geven de KNRM en de reddingsbrigade's door op C2000 en op marifoon ? En communiseren de brigade's en KNRM op C2000 onderling ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #239 Gepost op: 19 mei 2009, 12:27:46
Wat ik me nu weer afvraag is wat geven de KNRM en de reddingsbrigade's door op C2000 en op marifoon ? En communiseren de brigade's en KNRM op C2000 onderling ?

Je hoort regelmatig c2000 radioverkeer op de achtergrond (nou ja, achtergrond... ::)) als ze op 16 of 67 iets melden. Vaak kunnen ze geen antwoord geven over de marifoon omdat ze te druk zijn met C2000. Dat zien wij dan gebeuren als we samen ergens bij liggen.

Het antwoord is dus ja, veel van de communicatie gaat over c2000. Onderling, naar het RAC, de brandweer en soms ook met de kustwacht. Nadeel is wel dat weer niet gesproken wordt met reddingsbrigades van andere regio's over c2000, dat is te moeilijk te schakelen.


Henk