Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 156902 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #240 Gepost op: 19 mei 2009, 14:11:37
Dat is dan mogelijk op het gooimeer het geval, langs de kust heb ik het idee dat c2000 veel minder gebruikt wordt voor onderling verkeer.

9910001
9910001


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #241 Gepost op: 19 mei 2009, 21:55:21
Henk, ik neem aan dat jij die site beheert, of in ieder geval meewerkt aan de tot stand koming? Ik denk niet dat je copywriteright kan claimen op fragmenten die bij wet verboden zijn te publiceren :D


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #242 Gepost op: 19 mei 2009, 23:05:41
Dat is dan mogelijk op het gooimeer het geval, langs de kust heb ik het idee dat c2000 veel minder gebruikt wordt voor onderling verkeer.

9910001

Niet correct, in de regio Haaglanden loopt (bijna, op een paar binnenbrigades na maar die volgen spoedig) al het verkeer van de reddingsbrigades over C2000 (dus zowel onderling als naar de RAC toe) ;)

Groeten Joost


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #243 Gepost op: 20 mei 2009, 00:26:52
Henk, ik neem aan dat jij die site beheert, of in ieder geval meewerkt aan de tot stand koming? Ik denk niet dat je copywriteright kan claimen op fragmenten die bij wet verboden zijn te publiceren :D

Er komen verhalen op en foto's, mogelijk ook van derden.  HOGE is dan "uitgever" van deze foto's en verhalen. Indien je je foto's en verhalen, nieuwsfeiten wil beschermen -met name van derden- hoort zo'n zinnetje op je site thuis. Staat het er niet en gaat iemend met de aan jou geleverde foto's aan de haal, kun je als uitgever aansprakelijk worden gesteld. Het zal mij worst zijn als iemend de geluidsfragmenten gebruikt, daar zijn ze voor. Er staat niet voor niets een knopje "download" bij....

Als het echt verboden was, hadden ze de KNRM al lang aangepakt. Die zet zelfs op youtube bij het radioverkeer ook nog beelden van geredden, herkenbaar opgenomen met een verdekt opgestelde webcam in een reddingboot. Vervolgens kijken tienduizenden mensen naar hoe jij daar doodziek rillend in een hoekje zit

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #244 Gepost op: 20 mei 2009, 09:53:27
Joost,

Ik neem aan dat dit voor de onderlinge brigade communicatie is welke normaal op het brigade-net gaat, het is geen vervanging van het marifoonverkeer.

9910001
9910001


rbgv

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #245 Gepost op: 20 mei 2009, 15:40:14
Niet correct, in de regio Haaglanden loopt (bijna, op een paar binnenbrigades na maar die volgen spoedig) al het verkeer van de reddingsbrigades over C2000 (dus zowel onderling als naar de RAC toe) ;)

Groeten Joost

Heeft de Kustwacht ook C2000 ? en wat word er dan nog door gegeven aan de RAC. Of moet ik het zo zien als de RAC alarmeerd gaan de op C2000 en als de kustwacht alarmeerd dan gaan ze op marifoon ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #246 Gepost op: 20 mei 2009, 15:53:15
Zeker als daardoor de verantwoordelijke instantie geen grip meer op de zaak kan krijgen omdat "hulpverleners" doen waar ze zin in hebben. Communiceren wanneer ze zin hebben, heen gaan waar ze zin in hebben etc etc.
Ron


Over niet melden gesproken, ik hoef niet lang te zoeken naar een voorbeeld waarop de KNRM iets niet meldt:
Dit is het komplete radioverkeer van 13.46 tot 15.00 VANDAAG!
Hier meldt zich de Gooijer van KNRM Huizen op het IJmeer zich om 14.34 ter plaatse bij een vastgelopen zeilboot. Er wordt een heel stuk over geslagen: het uitvaren, de aard van het incident, de bemanningsnummers worden niet gemeld. Om 14.46 meldt de Gooijer zich in een ruk dat het bootje losgetrokken en ze inmiddels weer retour station zijn. Ook hier wordt een flink stuk weggelaten. Ook telefonisch is er niets bij de kustwacht gemeld.
Dit is tegen alle afspraken gemaakt door de kustwacht en de KNRM in.

Alle bewegingen van de reddingsboten van de KNRM dienen gemeld te worden over de marifoon: uitvaren, Naam boot, naam station, aard en plaats van incident, eta, bemanningsnummers enz.
Het is dus niet HOGE die niet meldt, maar de KNRM, dat is niet erg. Men haalt ons wel meer door elkaar.


geheime actie vastgelopen boot KNRM Huizen


En zeker kan de kustwacht op C2000.

rbgv je moet het zo zien: de grote lijnen gaan over de marifoon (althans behoren te gaan). Marifoon is het primaire verbindingsmiddel op het water en blijf dat ook. De details, waar staan de duikers, classificatie van het incident bijzonderheden dus gaan over C2000. Het is daar één kakofonie van allerlei hulpverleners met bijzonderheden waarvan ik blij ben dat dat niet allemaal over de marifoon gaat.  ;)

Henk


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #247 Gepost op: 20 mei 2009, 18:14:24
Heeft de Kustwacht ook C2000 ? en wat word er dan nog door gegeven aan de RAC. Of moet ik het zo zien als de RAC alarmeerd gaan de op C2000 en als de kustwacht alarmeerd dan gaan ze op marifoon ?

Naar mijn informatie heeft het KWC ook C2000 waarbij ze op de RMG-05's kunnen uitluisteren,alleen hebben we hier als reddingsbrigade niet zoveel te maken met de kustwacht (hooguit de kustbrigades). Hier worden we dus alleen gealarmeerd door het RAC ;)

p.s. RBGV klinkt als een haagse collega? :P

Joost,

Ik neem aan dat dit voor de onderlinge brigade communicatie is welke normaal op het brigade-net gaat, het is geen vervanging van het marifoonverkeer.

9910001

Ja, correct...

Groeten, Joost


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #248 Gepost op: 20 mei 2009, 21:14:23
Discussie over HOGE en de positie van HOGE in de hulpverlening graag hier voortzetten:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,25273.msg638473.html#msg638473

Dat kunnen we ons in dit topic bezig blijven houden met de radiocommunicatie.
Is wel een terugkerend verzoek valt me op... ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #249 Gepost op: 20 mei 2009, 21:45:04
wat mij betreft kunnen al die aanvallen op HOGE meteen verplaatst worden, dan reageer ik daar wel...


Henk