ook jou zoet waterschippers gaan er bij tij en ontij,dag en nacht uit om de mens te dienen.als jij op de binnenwateren komt varen,weet jij dan ook direct de positie,s te te geven, behalve wat de kaatrplotter aangeeft.Want daar hebben we op de ruime binnen wateren wel mee te maken,omdat andere instatie,s ook willen weten waar we zijn.
vraag. de opmerking zoetwaterschippers komt die van jou af, of van jou schipper?
vriendelijke groeten,
scrambel schipper.
He geintje hoor,daarom stond er ook een
bij mijn bericht.
(overigens gaan zoetwaterschippers er helemaal niet bij tij en ontij uit anders waren het wel zoutwaterschippers
)
Ik zit zelf niet bij een kustbrigade, maar ik spreek regelmatig mensen van andere brigades.
En hierbij moet je dan denken aan situaties als: de reddingsbrigade weet van niets, en ze hebben dan ineens de KNRM op het strand staan voor een surfer in problemen of iets dergelijks. Ja, een surfer uit de branding vissen daar is echt geen valentijn-klasse voor nodig
Het lijkt me tijd dat voor dit soort meldingen het KWC op een of andere manier de strandbrigades kan alarmeren. Het handigste lijkt me een standaart werkwijze via de GMK, maarja niet in iedere regio is men al zover dat er nauw wordt samengewerkt met de CPA/RAC.
Ik heb wel is geruchten gehoord dat men bij de kustwacht hiermee bezig was, iemand meer info?
Joost
Het probleem is ,denk ik voor de kustwacht , dat strandreddingbrigades niet 24/7 inzetbaar zijn. Het kost tijd om eerst uit te vogelen welke brigade nu wel of niet op post is. Daarom zijn de brigades ook geen SAR eenheden conform OPPLAN SAR.
Zoiezo ook al lastig als de brigades niet eens marifoon hebben.
Neemt niet weg je absoluut een punt hebt want hierin valt nog heel wat te verbeteren.
Als alle strandbrigades standaard marifoon krijgen en allemaal dezelfde werktijden krijgen zou er wat meer structuur in komen.
Maar als de melding aan geeft dat her ver uit de kust is, mag de brigade daar ook weer niet komen.