Va de week stonden ze in de uitrijd richting te controleren 30 m voor het bordje "einde bebouwde kom".
2.2 Plaats meetlocatie snelheidsmetingen
In strikt juridische zin dient de snelheid van voertuigen te zijn aangepast op de plaats waar de maximumsnelheid gaat gelden. Om discussie te voorkomen, bestuurders de gelegenheid te geven op een rustige manier snelheid te verminderen en beroepschriften / brieven over een te korte afstand tussen de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd ingaat en snelheidsmeting te voorkomen, wordt als uitgangspunt een bepaalde minimumafstand tussen de plaats van inwerkingtreding van de maximumsnelheid tot de meetlocatie in acht genomen.
De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:
30 km/h 8 m/s 80 meter afstand
50 km/h 14 m/s 140 meter afstand
60 km/h 17 m/s 170 meter afstand
70 km/h 19 m/s 190 meter afstand
80 km/h 22 m/s 220 meter afstand
90 km/h 25 m/s 250 meter afstand
100 km/h 28 m/s 280 meter afstand
120 km/h 33 m/s 330 meter afstand
Bron:
http://www.om.nl/beleidsregels/docs/2002a014.htmbij ons in groningen heb je ook z`n stukje
bij ruyscherbrug...gn-5159 weet denk ik wel wat ik bedoel,als je van delfzijl naar groningen rijd....
dan staan ze ook wel eens vlakbij het bordje groningen..
Ja dat weet ik wel, de afstand tot einde bebouwde kom is bij mij de bushalte aldaar ong. 350-400 m.
Laatst nog een gelaserd daar die met 125 km/u het kruisingsvlak bij de verkeerslichten overstak.
=75 km/u te snel.