Snelheidscontroles

Auteur Topic: Snelheidscontroles  (gelezen 31672 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mart

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 20 januari 2004, 09:52:39
Bejaarden moeten als ze slechtziend zijn dubbel zo goed opletten. Blinden hebben een witte stok met rode cirkels, maar ook zij moeten goed opletten.

Een goede voetganger stopt voordat hij oversteekt en kijkt links - rechts - links. Mij is altijd geleerd om oogcontact te maken. Ik kijk een chauffeur altijd aan of ik nou voetganger ben, fietser of automobilist.
Een voetganger die als een kip zonder kop voor een aankomende auto oversteekt heeft het dan aan zichzelf te danken.

Daarnaast wordt er op de overige verkeersdeelnemers en het rijgedrag (dus niet specifiek rijsnelheid) nauwelijks controle uitgevoerd. Vandaar dat die niet autoverkeersdeelnemers maar wat aanklooien, zoals fietsers, brommers en voetgangers. Daar zit geen kenteken op en dat gedrag laat zich ook wat moeilijker fotograferen.

Maar terug on topic: Ik denk dat je even het verschil moet zien tussen mensen die harder gaan dan wettelijk toegestaan en te hard rijders.

Er worden 9 miljoen Mulder beschikkingen uitgedeeld per jaar en dit aantal stijgt elk jaar. Daarvan zijn er 7 miljoen voor het harder rijden dan wettelijk toegestaan. En dat zijn alleen de Mulder beschikkingen, dus tot 30 - 40 km/u te hard. Daarboven is nog niet eens meegeteld.

64% Daarvan is voor mensen die de limiet minimaal overschrijden. Sommigen gaan bewust iets harder, maar velen rijden per ongeluk iets harder.

Het is flauwekul om te zeggen dat als je de marge verhoogt dat men dan harder gaat rijden. Als je ziet hoe gespannen sommige mensen reageren op het aanblik op een flitspaal. Bovenop de rem, voor de zekerheid maar 60 rijden. Waarom? Omdat bijna iedereen wel eens een minimale boete heeft gehad.
De marge verhogen zal ertoe leiden dat men wat onspannender zal rijden.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #71 Gepost op: 20 januari 2004, 10:04:09
en als ik meestal invoeg op een snelweg 70 of 60
omdat de invoegstrook niet langer is...
en naast mij haalt iemand in met 100....
dan moet je wel heel hardt remmen als je 150 rijd...

op die manier zijn er al genoeg ongelukken gebeurt...
puur door te hardt rijden....

Wie met 60 een snelweg opduikt en diegene die daar met 150 km per uur rijdt zijn allebij even gevaarlijk bezig. Met een vrachtauto die geen kans ziet om boven de 70 de snelweg op te komen en dit wijdt aan de te korte invoegstrook hoor je niet op de snelweg thuis. Dan moet je maar wat minder zwaar laden. Wat maakt nou die paar ton uit!

En met het verhaal van Mart ben ik het helemaal eens!

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #72 Gepost op: 20 januari 2004, 10:09:05
Buiten dat, maar als je als politie het verkeer in het gevaar brengt moet je je afvragen of je niet wat anders moet gaan doen. ;D
(vertegenwoordiger langs de weg op provisie of zo 8) )

Henk


Worf

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 20 januari 2004, 17:33:29
Nee, de politie heeft een algemene vrijstelling/ontheffing van het RVV 1990. Waar je alleen als politie geen ontheffing voor heb is het WVW 1994, maar dat lijkt me logisch. Bij een aanrijding met een politie voertuig zijn vooral artikel 5 en6 WVW van belang.

MVG
Mike

Sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik was er even niet helemaal bij. Laten we het maar op een gevalletje artikel 8 houden ::)


firemanr

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 20 januari 2004, 21:24:54
Wie met 60 een snelweg opduikt en diegene die daar met 150 km per uur rijdt zijn allebij even gevaarlijk bezig. Met een vrachtauto die geen kans ziet om boven de 70 de snelweg op te komen en dit wijdt aan de te korte invoegstrook hoor je niet op de snelweg thuis. Dan moet je maar wat minder zwaar laden. Wat maakt nou die paar ton uit!

En met het verhaal van Mart ben ik het helemaal eens!

Henk
Volgens mij weet je beter de weg op het water dan de weg op de snelweg, Henk.... ;)
Sommige invoegstroken zijn ECHT krap en als je dan als vrachtwagenbestuurder nog een hellinkje te nemen hebt voordat je invoegt....tja. :-X :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #75 Gepost op: 20 januari 2004, 21:28:20
Wie met 60 een snelweg opduikt en diegene die daar met 150 km per uur rijdt zijn allebij even gevaarlijk bezig. Met een vrachtauto die geen kans ziet om boven de 70 de snelweg op te komen en dit wijdt aan de te korte invoegstrook hoor je niet op de snelweg thuis. Dan moet je maar wat minder zwaar laden. Wat maakt nou die paar ton uit!

En met het verhaal van Mart ben ik het helemaal eens!

Henk
tenzij jij zelf vervoerder bent,dan wil je graag die paar ton meenemen.Er worden niet voor niets grotere/langere vrachtwagens gebouwt ;)
Verder is het zo dat de huidige automobilist een vrachtwagenchauffeur geen ruimte wil geven,om fatsoenlijk in te voegen ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #76 Gepost op: 20 januari 2004, 22:11:37
tenzij jij zelf vervoerder bent,dan wil je graag die paar ton meenemen.Er worden niet voor niets grotere/langere vrachtwagens gebouwt ;)
Verder is het zo dat de huidige automobilist een vrachtwagenchauffeur geen ruimte wil geven,om fatsoenlijk in te voegen ;)

Is met 60 de snelweg op fatsoenlijk invoegen?

Is die discussie over een paar minuten niet dezelfde als over een paar minuten? Tijd = geld  lading = geld?

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #77 Gepost op: 20 januari 2004, 22:16:42
Is met 60 de snelweg op fatsoenlijk invoegen?

Is die discussie over een paar minuten niet dezelfde als over een paar minuten? Tijd = geld  lading = geld?

Henk
je zult een vrachtwagen niet snel met 80 de snelweg op zien gaan,maar daar kun je als automobilist wel rekening meehouden.Maarja,we gunnen elkaar geen centimeter asfalt laat staan dat we elkaar even de ruimte geven om in te voegen.

Maar laten we het hier over snelheidscontroles hebben


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #78 Gepost op: 20 januari 2004, 23:15:23
je zult een vrachtwagen niet snel met 80 de snelweg op zien gaan,maar daar kun je als automobilist wel rekening meehouden.Maarja,we gunnen elkaar geen centimeter asfalt laat staan dat we elkaar even de ruimte geven om in te voegen.

Maar laten we het hier over snelheidscontroles hebben

Snelheids controles gaan ookover geld. Het geld dat een vertegenwoordiger extra heeft als hij kans ziet om nog één klant extra pakt op een dag en daar de kans op een bekeuring tegen wegschrijft, de inkomsten van het rijk, die het succes van een controle hangt (in de krant) aan het aantal bekeuringen, en niet aan de plek waar gecontroleerd werd (bij school, winkelcentrum aan het strand op de paralelweg, maar altijd de hoofdweg die uitnodigd tot hardrijden) , het gaat altijd over geld. Een paar ton meer in je vrachtwagen waardoor je niet aan de minimumsnelheid kan voldoen als je de snelweg opduikt en zo afhankelijk bent van het reactie vermogen en de inschikkelijkheid van je medeweggebruikers. Als ik ingehaald wordt en ik rijd honderd en voor mijj schiet een vrachtwagen de weg op praat je echt niet over een paar meter asfalt, zie het hiervoor onder "remweg" vermelde aantal meters om van 100 naar 60 af te remmen...

Het gaat in deze maatschappij toch altijd over geld?

Henk


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #79 Gepost op: 21 januari 2004, 00:09:55
goed....dit is het laatste wat ik er dan over wil zeggen...
ik ben zelf vrachtwagenchauffeur....
dat een vrachtauto niet sneller kan optrekken is niet anders...
 het heeft niet een zo veel te maken met hoeveel lading je bij je hebt....
ik werk dan bij DHL (voorheen van gend en loos)
wij vervoeren meer en deel paketten...
opzich weegt een gemiddelde paketje 5 kg....
een trailer vol pakketjes weegt niet eens zo veel...
mischien in totaal + de combinatie 26 a 30 ton...
(wettelijk mag een combinatie met lading niet meer wegen dan 50 ton)
maar als mijn vrachtauto niet meer pk`s heeft
gaat dat niet zo hard...
ik rij dan op een atego met 260 pk...
dus een relatieve lichte motor...als je na gaat dat een zwaare vrachtauto tussen de 4 en 500 pk heeft...

dan kan je wel gaan zeggen dan neem je maar wat minder mee...dus een half gevulde trailer ofzo...
dan hoop ik niet voor jullie dat je dan wat besteld hebt...
dan kan het nog wel eens lang duren voor je je spullen hebt...en dat willen de mensen niet...en/of je kan 80euro voor verzendkosten gaan betalen voor een pakje van 5 kg...maar dat willen de mensen ook niet...

dan kan je ook gaan zeggen....
dan koop je baas toch een vrachtauto met meer pk`s!!
ja...dan betaal je 100euro voor het zelfde paketje...
wand er zit nog wel een zeer groot prijsverschil tussen zulke auto`s...
maar nou een vrachtauto met 400pk aanschaven voor het werk wat wij doen is een beetje te grof...

dat is het zelfde als je een muis gaat vangen met een shotgun...een beetje overdreven dus..

maar een vrachtauto zal nooit zo hardt kunnen op trekken als een personenauto...

als ik een invoegstrook oprij...moet ik ook een helling op..en dat draagt ook niet bij om meer snelheid te krijgen...

en om nou de snelweg niet te gebruiken...
kan ik haast niet meer naar groningen komen...
veel b wegen waar we niet op mogen rijden...
of ik ben van 07:00 tot 24:00 aan het werk...
omdat ik dan wel erg veel moet omrijden...
maar dan zit ik met de rijtijdenwet..


dus we hebben gewoon geen keus!!!!!!!!
of ga eens een dag mee...dan krijg je wel een andere kijk op deze zaken


dit is het laatset wat ik er over zeg...wij als chauffeur doen het toch nooit goed...
maar jullie vreten er wel van...

en nu alleen nog maar dingen over snelheidscontrolles