Tassen

Auteur Topic: Tassen  (gelezen 19611 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Gepost op: 21 juli 2008, 14:17:11
Er worden bij mijn NRK afdeling  EHBO tassen te koop aangeboden.
De leiding stelt het op prijs dat men die tassen koopt, zodat er een eenheid komt.
Ik vind dan dat de NRK dan die tassen in bruikleen moeten geven.
Zijn er NRK afdelingen die de tassen, in bruikleen geven??

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2008, 14:42:52
Normaal gesproken zorgt de afdeling voor de tassen en de inhoud, zelf hoef je er dus niets aan te doen
Degene die ze zoals ik thuis houden omdat ze veel diensten draaien moeten zelf even aangeven wat ze nodig hebben aan materiaal om bij te vullen, meenemen naar een lesavond mag ook.
Het handigs is het om er voor te zorgen wanneer je van het evenement vertrekt dat je tas weer gevuld is uit de evenementen vooraadkratten/koffers die op de vaste post staan.
Alle tassen worden sowieso worden wel 1 x per jaar geinspecteerd en zonodig bijgevuld, gebruikte tassen die niet mee gaan naar de ehbo'er thuis worden na ieder evenement gecontroleerd

Zelf tassen kopen zou een beetje van de zotte zijn, dan moet je die kosten vervolgens weer declareren ?

Worden de oude grijze/blauwe leren vierkante tasen van het NRK misschien te koop aangeboden voor prive doeleinden, omdat de afdeling overstapt op rugtassen ?

ik ben benieuwd

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2008, 06:32:17
In Nijmegen werken we met PAX rugtassen, en een tiental hulpverleners (waaronder ik) hebben een eigen tas gekocht. We zijn zelf verantwoordelijk voor het op orde houden van de inhoud, maar verder zijn we vrij om ze zelf in te delen.
Arts  www.alphalog.nl

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2008, 11:41:53
Elk lid van onze afdeling (Harderwijk) heeft gewoon een eigen Schoudertas gekregen met inhoud! Die mag je gewoon mee naar huis nemen en bij posten neem je het met je kleding aan mee! als verbandmiddelen gebruikt worden tijdens het posten krijg je gewoon nieuwe, gebruik je je verbandmiddelen thuis!? dan moet je het terugkopen! (de gebruikte middelen) Ik zal binnenkort een keer een foto maken van mijn tas! dan kunnen jullie hem ook zien!
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Rood123

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2008, 16:04:08
Ik heb tot nu toe bij iedere afdeling een schoudertas gehad met inhoud. Hiervoor was je zelf verantwoordelijk dat hij gevuld en op datum was.
Voordeel is dat je hem zelf kunt inrichten en je precies weet waar alles zit en je weet dat alles klopt.
Daarnaast had ik hem altijd in de auto liggen zodat het bijgeleverde broodtrommeltje wat ze ook wel ehbo doos noemen meteen de kliko in kon.

Bij mijn huidige afdeling leen ik gewoon een rugtas bij de inzetten. Deze is volgens een vaste opzet ingericht dus op zich hoef ik niet echt te zoeken maar de mensen van het magazijn hebben er veel meer werk aan.

hocje en chaufje

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2008, 19:06:55
Hoi allenmaal,

Als ik of mijn vrouw dienst draaien, staat op de evenementenkaart, materiaal: werkkleding, dat wil zeggen, de standaard werkkleding en verbandtas  (grijs) van de afdeling, die ligt normaal bij ons elk in de auto, dus altijd bij de hand, hebben we een (straat)situatie/klus  onder handen gehad, dan leveren we een formulier in (zit in onze tas) en krijgen we of meteen en anders na een week bijgevuld, in ons geval hebben we nog een grote box op zolder staan met tig materiaalen, rolletjes, pleisters en noem maar op en het zit er tussen , dus aanvullen in ons geval is niet zo moeilijk, bij de afdeling mogen we geen eigen tassen, paracetamol en asperine gebruiken. Wel hebben we uitzuigsetje voor insectensteken, maar die hebben we omgwisseld voor
de echte "groene " dus een betere.

groetjes Pascal en Tanja.

Jasper

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2008, 09:02:02
Heb zelf maar een PAX rugzak aangeschaft en wat inhoud bij elkaar gesprokkeld via de afdeling. Hoef ik tenminste niet voor iedere inzet langs het gebouw om materiaal te halen  ;)
Ander voordeel is dat je weet wat je bij je hebt en wat waar in de rugzak zit.
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen

apje

• Forum gebruiker
  • he jij hier
Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2008, 08:49:02
bij ons zijn er ook tassen die we mee krijgen als we een inzet hebben, ook is het mogelijk om de eigen koffer mee te nemen,
kent u mij dat u mij nog kent zodat u weet wie ik ben?

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2008, 22:27:09
Bij ons heeft iedereen een eigen schoudertas (van saver). Wij dragen er zelf zorg voor dat de inhoud correct is. Tijdens lessen mogen wij hem bijvullen. Zijn er geen lessen dan nemen wij gewoon contact op met de materiaalbeheerder en geven aan wat wij nodig hebben. Hij zorgt er voor dat het dan klaar ligt. Wij mogen de tassen zo indelen als wij zelf willen. Ook aanvullen met materialen die wij vanuit ons beroep gebruiken mogen, zo lang die maar aansluiten bij de eerste hulp. Zo werkt er een sportmasseuze bij ons. Die heeft verschillende soorten tape in haar tas en andere zaken die zij gebruiken mag. Het is niet de bedoeling dat wij met complete infuussets in de tas rondlopen maar bepaalde dingen mag wel.

groetjes,
bernhard
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

Kaktus

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 3 augustus 2008, 15:09:14
Ook aanvullen met materialen die wij vanuit ons beroep gebruiken mogen, zo lang die maar aansluiten bij de eerste hulp. Zo werkt er een sportmasseuze bij ons. Die heeft verschillende soorten tape in haar tas en andere zaken die zij gebruiken mag. Het is niet de bedoeling dat wij met complete infuussets in de tas rondlopen maar bepaalde dingen mag wel.

Bij ons wordt gestreefd naar uniformiteit. Iedereen heeft dus dezelfde inhoud in de tas (zowel tas als inhoud verstrekt door de afdeling). Om te voorkomen dat de ene hulpverlener te horen kreeg: 'Maar die van vorige week had/deed dat wel!'
Dit gaat dan vooral om het verstrekken van paracetamol, bloeddruk of bloedsuiker meten en tapen. (Doen we allemaal niet.) We houden ons gewoon aan het Oranje Kruis boekje, ook de verpleegkundigen binnen onze afdeling.
Tenzij ze tijdens een inzet duidelijk herkenbaar als verpleegkundige aanwezig zijn.