Tassen

Auteur Topic: Tassen  (gelezen 19613 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dutchy_medic

• Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #30 Gepost op: 26 oktober 2008, 13:11:10
Beste allemaal,

Natuurlijk ieder zijn meug aangaande de soort tas/rugzak of koffer. Ikzelf werk het liefste met een rugzak Wasserkuppe.
Enige wat mij van het hart moet is het volgende: ik zie een aantal commentaren in de trend van  "ik kan er niets in vinden". Ongeacht welke tas er gebruikt wordt is het naar mijn mening de verantwoordelijkheid van iedere hulpverlener dat hij ervoor zorgt dat hij de indeling van zijn tas kent. Ongeacht of je het eens bent met de indeling want dat is natuurlijk weer een andere discussie.

Ik moedig de mensen altijd aan zo vaak mogelijk in de tassen te kijken, zich ermee bekend te maken en desnoods een paar keer uit- en in te pakken.

Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.

Luke

• Forum gebruiker
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #31 Gepost op: 27 oktober 2008, 18:47:07
Ikzelf maak gebruik van een Viper tas van Boscarol. I.d. allemaal binnentasjes, maar dit is juist overzichtelijk. Het hangt ervan af hoe je je tas indeelt  :D. Ik heb bijvoorbeeld een binnentasje waarin ik wondverzorgingproducten heb (van een verbandpleister tot een snelverband en jodium, alles voor de wondverzorging) dan heb ik ook nog een tasje voor met benodigdheden voor een drukverband, daarnaast een tasje voor diagnostiek en ga zo maar door. Door de tasjes te labelen (met zo'n labelwriter) en te zorgen dat als ik de rugzak open heb liggen ik de labels kan lezen, grijp ik iig nooit mis. Misschien maar een tip...

Groet,
Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

Rood123

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 29 oktober 2008, 08:54:29
dit zijn ook mooie tassen heb je er een website van?

Gewoon bij de producent http://www.boscarol.it

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 25 november 2008, 20:07:11
Wordt je dan niet gek van het gezeul met zo'n tas. Bij de RB hebbe we wel schoudertassen voor looppatrouilles (wat ik persoonlijk niet egt handig vind, vooral bij spoedmeldingen), daar moet dus echt de hele inhoud over de grond gooien om iets te vinden :(  

Persoonlijk heb ik de basic dingetjes aan m'n koppel hangen(tasje met beademingsmasker+handschoenen, tasje met lampje en multitooltje, pager, tasje voor telefoon, maglite houder, porto)

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #34 Gepost op: 25 november 2008, 20:14:38
Wordt je dan niet gek van het gezeul met zo'n tas. Bij de RB hebbe we wel schoudertassen voor looppatrouilles (wat ik persoonlijk niet egt handig vind, vooral bij spoedmeldingen), daar moet dus echt de hele inhoud over de grond gooien om iets te vinden :(  

Persoonlijk heb ik de basic dingetjes aan m'n koppel hangen(tasje met beademingsmasker+handschoenen, tasje met lampje en multitooltje, pager, tasje voor telefoon, maglite houder, porto)

Alleen basic spullen bij je dragen voor het stabiliseren van ernstige dingen, en bij kleine verwondingen afvoeren naar de ehbo-post bedoel je?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 25 november 2008, 22:03:07
Nou we moeten bijv. op loop patrouiles wel één schoudertas bij ons hebben, waar ook pleisters, snelverband, pocket mask, uitzuigsetje enzo... inzitten(wat de clasificatie rampgebied wel kan krijgen). In het geval dat je dan wat gecompilceerd tegen komt meteen bijstand oproepen (bijv. een SHV of snelle boot(met AED)) en meestal meteen een AMBU laten rijden.

Maar je loopt ook geregeld rond dat je niks bij je hebt, en dan vindt ik het wel een lekker idee om een (persoonlijk) setje handschoenen enzo bij je te hebben... ook voor bijvoorbeeld dode dieren enz.

Dit is natuurlijk uit mijn Reddingsbrigade perspectief, maar ik zou het niet echt pretig vinden om bijv. de hele dag rond te lopen met een tas  die helemaal volgepropt zit met verband enz. of zet je die op een vaste plaats neer??

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 28 november 2008, 21:32:54
ik heb niet meer altijd mijn grote tas bij me.
bij de scapino heb ik een klein tasje gekocht   en daar de spullen ingedaan waar mee ik een drukverband mee kan aanleggen  handschoenen en jodium en pleisters.

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 29 november 2008, 09:07:24
ik heb niet meer altijd mijn grote tas bij me.
bij de scapino heb ik een klein tasje gekocht   en daar de spullen ingedaan waar mee ik een drukverband mee kan aanleggen  handschoenen en jodium en pleisters.

Jodium is dus echt uit den boze he.....zeker als wonden nog in het ziekenhuis moeten worden beoordeeld.

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #38 Gepost op: 29 november 2008, 12:26:29
Jodium is dus echt uit den boze he.....zeker als wonden nog in het ziekenhuis moeten worden beoordeeld.

Net zoals leukoplast en latex handschoenen...maar die worden ook nog genoeg gebruikt  :-X

Ik gebruik zelf hibicet en sterilon. Ik heb wel betadine, maar alleen als iemand allergisch voor de anderen is.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 30 november 2008, 11:47:55
niet elke wond word beoordeeld in het ziekenhuis:  kleine wondjes    
tuurlijk weet ik dat grote wonden niet met jodium en sterilon mogen worden behandeld