Tassen

Auteur Topic: Tassen  (gelezen 19624 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lac_mich

• Junior gebruiker
  • **
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Reactie #10 Gepost op: 3 augustus 2008, 20:06:41
EHBO=Rode kruis tassen

Bij de afdeling Velsen gebruiken wij de volgende EHBO tas (Zie plaatje hierboven of op : http://www.rodekruisvelsen.nl/pMateriaal.htm)

Zie in de lijst van materiaal op onze website bij het kopje De EHBO tas. Simpel en makkelijk, als rugzak te gebruiken en zowel als zijtas. Deze tas word in  ;) gebruikleen gebruikt door de vrijwilligers. De vrijwilligers tekenen er voor dat ze deze tas lenen van het Nederlandse Rode kruis.***   Er hoeft geen borg voor betaald te worden. De tassen worden door de afdeling ingekocht. De tassen worden ook door de magazijn medewerkers van de afdeling gevuld op standaard niveau ( Zoals de voorschrifte zijn van het Oranje kruis boekje..  (( en uiteraard na inzet weer bij gevuld. ))  Er zijn afspraken gemaakt dat de tassen standaard blijven. Zodat bij een EHBOdienst de tassen..  door iedere vrijwilliger makkelijk te gebruiken is. En dat je snel en makkelijk gezamelijk kan gebruiken.

*** Uitaard hebben de vrijwilligers bij hun vrijwilligers overeenkomst moeten tekenen voor hun kleding, tassen, en materiaal dat ze daar zuining en zorgvuldig mee om moeten gaan. Bij het stoppen/beeindigen van hun vrijwilligers werk moeten zij hun kleding & tassen inleveren, inclusief de verbandmateriaal. Alles blijft eigendom van de Rode kruis afdeling Velsen.

Vrijwilligerswerk blijft uiteraard altijd kosteloos voor de vrijwilliger. Anders is het GEEN vrijwilligers werk mee.. ((  8) Dat lijkt mij attans.. Vrij-willig-ers werk.. ))
Met vriendelijke Groet,  Michel..

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 13 augustus 2008, 10:27:29
Dat is het "rare" van de afdelingen van het Nederlandse Rode Kruis.
Elke afdeling heeft zijn eigen regels omtrent kleding en tassen.
Bij mijn afdeling moet je dus voor eigen tassen zorgen.

Ik heb begrepen dat de afdelingen gaan verdwijnen en dat alles onder het landelijke bureau gaan vallen.
Misschien komt er dan een eenheid

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 13 augustus 2008, 11:59:24
Vrijwilligerswerk blijft uiteraard altijd kosteloos voor de vrijwilliger. Anders is het GEEN vrijwilligers werk mee..

Het uitgangspunt klopt, alleen dat geld alleen voor diegene die werkelijk in het veld staan.
Zo gauw er een evenement is en die wordt aangenomen dan stuurd het NRK daar een rekening voor naar de organisatie voor de aanwezige uren per persoon en bv portofoons, vcw, tenten noem maar op, oftewel zij krijgen er wel degelijk voor betaald. Dus echt Vrijwilligerswerk is het niet of je moet een lunchpakketje daar onderverstaan

maar om terug tekomen op de tassen wij hebben ook deze tassen en ze bevallen prima lkkr overzichtelijk en we hebben ze gewoon thuis staan.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

lac_mich

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #13 Gepost op: 18 augustus 2008, 19:39:03
:) Mooie tassen he.. Wij zijn er trots op.. :D Alle kosten word geregeld door onze inzet Coordinator.. daar weet ik niet zo veel van.. maar dat zal wel ten goede komen van de afdeling voor afschrijvingen van materiaal  of zo..  of juist voor andere doel einde.. van activiteiten wat wel bekostig moet worden. Weet wel dat het Nederlandse Rode kruis ( afdelingen ) en landelijk geen winst mag maken..

We zijn trouwens onze afdelings website aan het op pimpen.. eens nieuwsgierig ? Er staan nu ook foto's bij materiaal van de binnen kant van de EHBO tassen. ( ze zijn op de foto's niet helemaal zo juist opgevuld.. maar dat kwam omdat deze fotos zijn gemaakt toen der tijd.. bij aanschaf.. ( we hebben allemaal ( alle vrijwilligers de zelfde indeling aan EHBO materiaal )  Hoe onze tassen er van binnen uit ziet..

www.rodekruisvelsen.nl

( we zijn er nog mee bezig nog lang niet alle gegevens staan er op.. maar we komen er wel ! )

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 18 augustus 2008, 19:55:35
Mooie site daar in Velsen.
Ik zag ook een inlog mogelijkheid.
Hebben alle vrijwilligers een inlog naam en wachtwoord??
En wat zien zij dan??

lac_mich

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #15 Gepost op: 18 augustus 2008, 20:10:18
Ja alle vrijwilligers van de afdeling Velsen krijgen een inlog code.. Zodat ze informatie krijgen, wat belangrijk voor hun zijn.  Wat het plubliek/ burgers van velsen. en Nederland... niet belangrijk is.  ( Zo kunnen wij in velsen gemakkelijker communiceren met onze vrijwilligers..  ) Men kan altijd en overal inloggen en kijken wat er gaande is op en rond de afdeling. Zo wel thuis als op het werk.  ( als ze zich vervelen op het werk  ^-^ )

Bij www.noodhulpkennemerland.nl is het precies het zelfde.  Daar heb ik in ook in samenwerking met andere webmaster dit toegepast.  Alle rode kruis vrijwilligers van Noodhulp in Kennemerland ( GE, opvang en verzorging en DVI )  kunnen daar ook inloggen met daar achter de slot en grendel nog grote bestand aan gegevens wat voor hun belangrijk zijn.

Maar voor de afdelings website van een Rode kruis afdeling zal dat vele malen minder zijn achter slot en grendel.

Uiteraad ben ik vrijwilliger van de afdeling Velsen & en mede vrijwilliger in de Noodhulp in Kennemerland. Vandaar dat deze 2 website gemaakt zijn. Op vrijwillige basis

Rick918

• Junior gebruiker
  • **
    • Nederlandse Rode Kruis Zaanstreek-Waterland
Reactie #16 Gepost op: 23 oktober 2008, 12:29:25
EHBO=Rode kruis tassen

Bij de afdeling Velsen gebruiken wij de volgende EHBO tas (Zie plaatje hierboven of op : http://www.rodekruisvelsen.nl/pMateriaal.htm)

Zie in de lijst van materiaal op onze website bij het kopje De EHBO tas. Simpel en makkelijk, als rugzak te gebruiken en zowel als zijtas. Deze tas word in  ;) gebruikleen gebruikt door de vrijwilligers. De vrijwilligers tekenen er voor dat ze deze tas lenen van het Nederlandse Rode kruis.***   Er hoeft geen borg voor betaald te worden. De tassen worden door de afdeling ingekocht. De tassen worden ook door de magazijn medewerkers van de afdeling gevuld op standaard niveau ( Zoals de voorschrifte zijn van het Oranje kruis boekje..  (( en uiteraard na inzet weer bij gevuld. ))  Er zijn afspraken gemaakt dat de tassen standaard blijven. Zodat bij een EHBOdienst de tassen..  door iedere vrijwilliger makkelijk te gebruiken is. En dat je snel en makkelijk gezamelijk kan gebruiken.

*** Uitaard hebben de vrijwilligers bij hun vrijwilligers overeenkomst moeten tekenen voor hun kleding, tassen, en materiaal dat ze daar zuining en zorgvuldig mee om moeten gaan. Bij het stoppen/beeindigen van hun vrijwilligers werk moeten zij hun kleding & tassen inleveren, inclusief de verbandmateriaal. Alles blijft eigendom van de Rode kruis afdeling Velsen.

Vrijwilligerswerk blijft uiteraard altijd kosteloos voor de vrijwilliger. Anders is het GEEN vrijwilligers werk mee.. ((  8) Dat lijkt mij attans.. Vrij-willig-ers werk.. ))

Wat is jullie ervaring met deze tas, want onze afdeling gaat ook binnekort over op rugtassen, want meer dan de helft van de vrijwilligers vind de huidige (standaard) tassen niet fijn meer. Onze afdeling wil eerst twee tassen aanschaffen om te kijken hoe er op gereageerd wordt, en daarna wil men iedereen die er een wilt eentje in bruikleen geven (mits de oude kapot is)
Verpleegkundige | SIGMA | NRK Leidinggevend Evenementenhulpverlener | NRK Hoofd Verbindingsdienst Zaanstreek-Waterland

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #17 Gepost op: 23 oktober 2008, 19:08:32
denk dat er dan opeens heel veel tassen kapot zullen zijn... :P
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #18 Gepost op: 23 oktober 2008, 21:03:48
Ik Bianca vind die rugtas waardeloos je moet alle
tasjes loshalen als je iets niet kan vinden en dat kost tijd.
Maar ja dat ismijn mening.
Ik weiger er mee te werken en blijf gewoon bij mijn oude grijze tasje voorlopig.
arend heeft wel zo`n rugtas en vind hem wel gemakkelijk draagbaar maar die apparte tasjes erin zijn niet handig.

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #19 Gepost op: 23 oktober 2008, 22:14:11
Ik Bianca vind die rugtas waardeloos je moet alle
tasjes loshalen als je iets niet kan vinden en dat kost tijd.
Maar ja dat ismijn mening.
Ik weiger er mee te werken en blijf gewoon bij mijn oude grijze tasje voorlopig.
arend heeft wel zo`n rugtas en vind hem wel gemakkelijk draagbaar maar die apparte tasjes erin zijn niet handig.

Waardeloos is wel erg algemeen hoor. Wat vind je er precies niet goed aan? Of zijn het alleen die tasjes?

Ik heb zowel de rugtas als de kleinere schoudertas-versie van MLS en deze bevallen mij erg goed. Die tasjes hoef je niet per se los te maken hoor. Het gewoon erg handig in het organiseren van je spullen, wat ik bij zo'n grijze tas eigenlijk een stuk minder vind. Verder passen er ook veel meer spullen in, zelfs een koeltasje! Er is ook nog een aparte AED-versie.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!