Toename problemen in de watersport

Auteur Topic: Toename problemen in de watersport  (gelezen 5580 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 22 juli 2008, 15:00:55
Enne, hoe ga je dat oplossen met de catogorie Optimist zeilers, in een leeftijd van 5 tot 12? (Ongeveer).

Het klinkt leuk, maar het is natuurlijk nooit haalbaar (zwart wit gezien).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 22 juli 2008, 15:39:57
ik vind dat ook optimistenzeilertjes een cursus gehad moeten hebben eer ze het grotere water op gaan. Iemand die zijn kind van zeven en soms nog jonger zonder enige ervaring in een optimist het Gooimeer/IJmeer/ grevelingenmeer op laat gaan zonder zwemvest moet uit de ouderlijke macht ontzet kunnen worden. Er zijn zeilscholen genoeg die les geven in zowel theorie als in praktijk. Je kunt het vaarbewijs verder aanpassen in catagoriën. Dat het wettelijk mogelijk is in een wastobbe de wereld om te gaan varen heb ik ook wat moeite mee. Eigen vrijheid prima, maar roep dan ook niet om hulp als het zoals te verwachten meteen al misgaat als je net een paar mijl onderweg bent tijdens je wereldreis.

Henk


Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2008, 15:43:17
Beste Henk

Ik moet zeggen ben het vaak niet met je eens maar je hebt nu een goed punt

Bedankt


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #13 Gepost op: 23 juli 2008, 10:01:28
CWO papiertjes een mogelijkheid, deze worden behaald bij zeilscholen en dergelijke een aardige oplossing.

9910001
9910001


Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #14 Gepost op: 23 juli 2008, 10:29:05
idd bij ons hier worden CWO's afgenomen bij de jonge zeilers krijgen ook 6x 2 uur les voor cwo I en stromen dan door naar de cwo II enz. Maar het gaat denk ik om de mensen die het boekje ik kan varen hebben gelezen en dan ook idd denken dat ze kunnen varen. Heb zelf jarenlang zeilles gegeven todat er ouders moesten gaan helpen. deze besten mensen hebben stripboekje ik kan zeilen gelezen en ja dan kan je zeilen.(not) Van die mensen krijgen de kids nu les en ja daar doe ik niet aan mee dus daar ben ik me gestopt. Zelfde als vaarbewijs halen dat is leuk maar dat wil nog niet zeggen dat je KAN varen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 23 juli 2008, 10:43:42
Zodra een overheid een papiertje verplicht gaat stellen koppelt ze er ook eisen aan.

Het vaarbewijs is al een hele voortuitgang vergeleken met vroeger, ook al zou je eigenlijk altijd meer willen.

Het gaat eigenlijk allemaal over verantwoordelijkheidsbesef.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #16 Gepost op: 23 juli 2008, 10:54:38
idd bij ons hier worden CWO's afgenomen bij de jonge zeilers krijgen ook 6x 2 uur les voor cwo I en stromen dan door naar de cwo II enz. Maar het gaat denk ik om de mensen die het boekje ik kan varen hebben gelezen en dan ook idd denken dat ze kunnen varen. Heb zelf jarenlang zeilles gegeven todat er ouders moesten gaan helpen. deze besten mensen hebben stripboekje ik kan zeilen gelezen en ja dan kan je zeilen.(not) Van die mensen krijgen de kids nu les en ja daar doe ik niet aan mee dus daar ben ik me gestopt. Zelfde als vaarbewijs halen dat is leuk maar dat wil nog niet zeggen dat je KAN varen.

Volkomen mee eens.


Glenn2

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 23 juli 2008, 11:49:15
Dat jonge spul zou je denk ik het beste een afgebakend gebied kunnen geven, totdat ze de vaardigheden onder de knie hebben.

Overigens was ik laatst in Zeeland en daar voeren zeilschepen met de wind laverend door snelvaargebieden. Levensgevaarlijk! Die gebieden zijn voor het ruige vaarwerk, met veel bochten etc.. Dus zo gek vind ik het niet dat er meer ongelukken ontstaan.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #18 Gepost op: 23 juli 2008, 12:06:11
Zodra een overheid een papiertje verplicht gaat stellen koppelt ze er ook eisen aan.

Het vaarbewijs is al een hele voortuitgang vergeleken met vroeger, ook al zou je eigenlijk altijd meer willen.

Het gaat eigenlijk allemaal over verantwoordelijkheidsbesef.

Henk
Eens, het gaat over verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.

Wanneer sturen ouders hun kinderen van 5 tot 12 jaar het water op. En onder welke omstandigheden......


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #19 Gepost op: 27 juli 2008, 19:50:12
Als er 5-jarige alleen het water worden opgestuurd dan moet er snel een regelgeving komen dat dit verbied.
Vanaf 12 jaar alleen op een zeilbootje dat is nog redelijk maar dan inderdaad in een afgezet gebied.