Ik zie hier nogal wat commentaar op redned, maar zou het niet beter zijn om de hand in eigen boezem te steken en eens vast testellen dat alle brigades autonoom zijn omdat ze geen centrale leiding willen.
Een andere topgeleide structuur zou zaken zoals deze vergemakkelijken maar.....we wonen in Nederland waar iedereen graag eigen baas is.
Ik zie dit overigens ook op andere plaatsen in dit forum. Ik zou zo denken, iets aan de hand op het water, opschalen en duidelijke eenhoofdige leiding. Hoogste verantwoordelijke KWC.
Als vervolgens ook in de opleidingen van de KNBRD nog eens wat meer aandacht wordt besteed aan het functioneren in een bestaande organisatie van SAR diensten langs onze kust en ook aan het voorkomen i.p.v. het redden, dan zijn we al aardig onderweg.
Ook het idee van velen t.a.v. een bewaakt strand (de gehele kust) is natuurlijk onzin, dan kun je om de honderd meter wel een persoon neer zetten en dat is onmogelijk.
Mijn visie, niet te grote goed aangegeven bewaakte stranden, zoals in vele landen gebruikelijk is door goed getrainde betaalde krachten.
Er wordt namelijk genoeg verdient aan de recreant en deze stelt de eis. Hoe hoger onze levensstandaard hoe hoger eisen.
Er zijn nog teveel lieden die liever het water stuk varen als de stoere redder i.p.v. als "badmeester aan het strand" de mensen persoonlijk informeren.
De "badmeester aan zee" moet pas opvallen als je hem nodig hebt of je iets verkeerd doet.
hopelijk weer de nodige discussiestof.
m.v.g. Kees