Ik heb nogal wat van die "ongelukjes" meegemaakt en zelf beleefd, maar niemand heeft ooit wat onderzocht. Maar dat komt ws omdat er nooit echt gewonden bij gevallen zijn, alleen waterschade aan bv TV en fotocamera's bij het kapseizen van een reddingsboot bij een examestunt met de (teveel) regionale pers aanboord, de zelfde reddingsboot nog een keer gezonken op de dijk onder omgeslagen catamaran, een bondsvlet tegen de rioolreiniging met een paar reddingskinderen er in, een RIB zowat doormidden volgas op een stuk wrakhout(bleef prima drijven), onze eigen eerste Seeker (een levensgevaarlijke speedboot met maar één luchtkast) gezonken, op de dijk en nog een keer gezonken en gered door de reddingsbrigade Huizen (dankjewel nog Frans en Willem). Onze nieuwe Seeker ook een keer op zo'n half onder water strekdam in het donker gat in de bodem, een KNRM boot tijdens een van zijn eerste inzetten bijna op dijk, handmatig er weer afgeduwd en weg wassie weer...
Maar onderzoeken, eeeh.... nee, nooit eigenlijk. Zou wel moeten denk ik... Zou je een hoop van kunnen leren. Ik neem nooit een meer speedboot als reddingsboot bv, of ie nou van aluminium, hout of polyester is...
Henk