Tijdelijk bouwwerk met twee bouwlagen

Auteur Topic: Tijdelijk bouwwerk met twee bouwlagen  (gelezen 2088 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Gepost op: 25 juli 2008, 10:44:20
Hier in het zuiden beginnen sommige horeca-ondernemers al met de voorbereidingen voor carnaval.

Nu komt er één horeca-ondernemer een aanvraag doen voor een tijdelijk bouwwerk in de vorm van een tent die is opgedeeld in twee bouwlagen (begane grond en eerste verdieping).

Hoe moet ik hier mee omgaan gezien het nieuwe gebruiksbesluit? Ontruimingsinstallatie?


Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


lucasm

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2008, 11:10:48
Hier in het zuiden beginnen sommige horeca-ondernemers al met de voorbereidingen voor carnaval.

Nu komt er één horeca-ondernemer een aanvraag doen voor een tijdelijk bouwwerk in de vorm van een tent die is opgedeeld in twee bouwlagen (begane grond en eerste verdieping).

Hoe moet ik hier mee omgaan gezien het nieuwe gebruiksbesluit? Ontruimingsinstallatie?

Ik zou als gemeente, welke instantie dan ook die daar over gaat echt eerst kijken naar goede brandveiligheid, is de constructie veilig, ontruimings plannen etc.

Ik vind een tent met dubbele verdieping niet kunnen, tent met 2 verdiepingen? klinkt niet erg stevig toch?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2008, 11:22:06
De bouwverordening houd nergens rekening met een tijdelijk gebouw dus als je wilt kan je een OAI eisen. Je moet dit natuurlijk wel bekijken met redelijkheid en billijkheid....  ;) Dus niet eisen omdat het in de regeltjes staat maar omdat het echt nodig is. B&W kan altijd ontheffing verlenen voor een OAI / BMI als de aard daartoe aanleiding geeft (BV paragraaf 2.6)  ;)

Wat gebeurt er met de constructie van de verdiepingsvloer als de mensen op een liedje te gelijkertijd gaat springen..... Zoiets als dit?: http://www.telegraaf.nl/buitenland/1545505/__Tribune_zakt_in_bij_stierengevecht__.html?cid=rss  :-X :-X


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2008, 08:53:35
Wat betreft de constructie hebben wij al het verzoek neergelegd om dit aan te tonen. Ik zit alleen nog met de ontruimingsinstallatie in m'n maag........
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!