Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 354988 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Wat Bozo zegt. En bij een verhoogde Alert-state liggen er mooie blauwe KMar helmen + scherfvesten klaar. (voor DBBO-personeel)

sylvester1986

• Gast
Het visiteren wat ik bedoel is de kofferbakcontrole en aan de hand van de alert states ook bomcheck/tassencontrole erbij.
Ik heb zelf nog nooit persoonsvisitatie gedaan en weet ook niet hoe dat geregeld is.

Wij hebben standaard de scherfvesten ter beschikking, net als de rest van onze spullen die we in onze kast moeten hebben, denk aan draagstelsel en gasmasker.
Verder heeft ons onderdeel zelfs spijkermatten gekregen voor het geval.

sylvester1986

• Gast
Vandaag voor de eerste keer IBT gehad (op Harskamp) sinds de start van het DBBO.
Ik vond het erg leerzaam en leuker als toen we AZV kregen van de KLu instructeurs O0

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
En ik ben vandaag de hele dag te gast geweest met een aantal collega's op AOCS Nieuw Milligen. Interessante rondleiding gehad, systemen bekeken, hondjes gezien (de Crusher....hoe verzinnen ze het  0098)  en als klapper een rondleiding in de bunker.

@Sylvester: de KLu-instructeurs waar jullie AZV van kregen, waren dit gewone sportinstructeurs of hadden deze daar nog aanvullende opleidingen voor gehad?
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

sylvester1986

• Gast
Wij kregen gewoon AZV van normale KLu sportinstructeurs.

Hoelaat ging je weer weg dan? Ik was namelijk later ook nog op de basis  ^-^
De bunker in inderdaad wel mooi om te zien, tijdje geleden nog brandweer inzet gehad bij die bunker.
Iemand drukte express of per ongeluk een handmelder in en toen trad het blusmiddel in werking, konden we direct ontruimen en was er voor €75.000 schade ::)

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
We zijn van 9 tot 15 uur op AOCS geweest. Was leuk om eens te zien hoe bepaalde zaken bij de KLu worden gedaan.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
En ik ben vandaag de hele dag te gast geweest met een aantal collega's op AOCS Nieuw Milligen. Interessante rondleiding gehad, systemen bekeken, hondjes gezien (de Crusher....hoe verzinnen ze het  0098)  en als klapper een rondleiding in de bunker.

Tsja ... vandaag hadden wij een aantal collega's van Twente op bezoek ... Hadden nog nooit van "onze" IVZ systemen gehoord en keken hun ogen uit.
Misschien een idee om eens wat contacten uit te wissellen ... (kijkt zijn rooster even na voor het inplannen van opleidingsdagen ^-^)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

sylvester1986

• Gast
we hadden een goede instructeur daar, net als die Ex KMar waar het van kreeg vandaag.
Ik stak meer op dan als ik les kreeg van de KLu instructeurs ::)

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Sommige dingen zijn (ondanks alle slechte ervaringen met DBBO) toch niet zo slecht hoor.
Weet jij je opmerking over jullie porto's nog?

Wacht maar tot april sylvester. ;)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

sylvester1986

• Gast
Sommige dingen zijn (ondanks alle slechte ervaringen met DBBO) toch niet zo slecht hoor.
Weet jij je opmerking over jullie porto's nog?

Wacht maar tot april sylvester. ;)

Ja, die opmerking weet ik nog wel.
1 april, die datum hoorde ik nog wel, maar weet even niet waar dat omging e050
Ik hoop dat het de kinderziektes zijn die we nu als rottig ervaren.
Verder zou het handig zijn om te weten hoeveel kans we maken om na einde contract een vast contract te krijgen, maar dat weet vrijwel niemand.