Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 354989 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Ja tuurlijk.. ::)

Wat dacht je van een andere baan zoeken? Het zinkende schip verlaten..

Oh de weg van de minste weerstand. Lekker makkelijk. >:D

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Net zo makkelijk als je ziek melden als je het ergens niet mee eens bent....

Deze regionale inzet is binnen de ex-landmacht DBBO-ers al jaren gemeengoed. Op het moment dat men in een ander bewakingsgebied een mannetje tekort komt en elders er nog eentje over is, draai je een regiodienst op een ander object. Leuk voor de afwisseling. Dat momenteel er veelal personeel van luchtmachtobjecten ingezet wordt op landmachtobjecten heeft te maken met de relatief grotere bewakingsgroepen bij de luchtmacht. Verder valt volgens mij (gezien de ervaringen uit het verleden) de frequentie van deze regioinzetten per persoon wel mee.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

sylvester1986

• Gast
Ik ben inderdaad aan het kijken naar een andere baan, want de kans dat ik een DBBO contract zou krijgen is nihil.
volgens diverse mindef mensen moeten er 600 a 800 van de 1800 weg.

Dinges

• Senior gebruiker
Ik ben inderdaad aan het kijken naar een andere baan, want de kans dat ik een DBBO contract zou krijgen is nihil.

Daarom. Heeft ook niets te maken met ziek melden als je het er niet mee eens bent of de weg van de minste weerstand, maar gewoon je eigen gezonde verstand. Het kan beslist geen kwaad om hier en daar alvast wat lijntjes uit te gooien, in je interessegebieden. Ik ken er meerdere die sollicitaties hebben lopen, buiten defensie. Er moet tenslotte brood (liefst dik belegd) op de plank blijven komen, en daar gaat het in sommige stadia om.

sylvester1986

• Gast
Nou inderdaad en ik kijk dus ook om mij heen, ondanks dat ik nog een jaar heb.
Aan ziek melden doe ik bijna niet, aangezien ik 2 dagen ziekteverzuim heb staan in 6,5 jaar ;)

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Wat dacht je van een andere baan zoeken? Het zinkende schip verlaten..

Sylvester zit niet bij de marine  e050 98uiye (sorry ... kon het niet laten)
Dat is nog een positieve schatting. (ohw wat hoop ik dat ik fout zit)

Maar goed ... we shall see.
Dat mensen eieren voor hun geld kiezen en zekerheid zoeken ... niet meer dan logisch.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

sylvester1986

• Gast
@CMKmaat,

Ik zat bij de marine  ;D ;D

Ik ben al een tijdje op dit forum, dus misschien maar eens tijd om mij voor te stellen.
Ik ben Sylvester van 23 jaartjes jong.
Sinds 2005 ben ik werkzaam binnen defensie, januari 2005 ben ik begonnen bij de Koninklijke Marine bij de wapentechnische dienst afdeling mijnendienst

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
Heb ook gehoord dat er 600 uit moeten bij DBBO.
Maar ik geloof niet dat dit zo'n vaart gaat lopen, want heel veel maken niet de overstap van de KLu naar DBBO. Dus houd je weer plaatsen open.

En verder gaat het personeelsbeleid binnen de firma altijd in een golfbeweging. (helaas)  :-X

Falcor

• Forum gebruiker
Denk dat de DBBO beveiligers zich zorgen moeten gaan maken en dat de hondengeleiders de patrouilles over gaan nemen.
Gemeenschappelijke meldkamer erbij..
1man+1man is duurder dan 1man+hond....
Aldus de laatste wandelgangen.......

Falcor

• Forum gebruiker
startende in juli en oktober....