Kijk de uitzending, KMarbiker. De tipgever (noem hem liever anders, zie eerdere posting) komt onherkenbaar in beeld. Mijns inziens heeft de beveiliging geen steekjes laten vallen, gezien de alert-state. Wie echter verantwoordelijk is geweest voor de klapdeur naast de zwaar-beveiligde tourniquet in de hangar, zal nog moeten blijken. Dit is een cruciale steek, wie die heeft laten vallen.....is i.i.g. te laat om deze weer op te rapen!
Ik heb vandaag voor het eerst het forum ontdekt en als (toekomstig) DBBOér kwam ik al snel hier terrecht.
De inmiddels beruchte deur van
naast het tourniquet... van gebouw 96(?) op VLB Woensdrecht.
Zoals boven al gezegd is zijn er bij Defensie een aantal "alert states". Afhankelijk van de dreiging die wordt aangegeven door "de diensten" worden deze hoger (A t/m D. A is huidige status. D is alleen bij het Pentagon publiekelijk bekend gesteld tijdens de aanval op "9-11")
Als het dreigingsniveau en de alert state naar boven toe aangepast wordt ... worden ook aanvullende veiligheidsmaatregelen genomen.
Ik had geloof ik al gezegd dat we in één van de laagste alert states zitten ... Do the math ...
Net als alles in de uitzending is het spannend in beeld gebracht en heeft Nederland naar een uitzending gebakken lucht zitten kijken.
Stegeman kon zo bij Chinooks en F16 vliegtuigen komen ... die niet operationeel en zeker niet vliegklaar waren. De betreffende F16 had de cockpit afgeplakt en als je goed kijkt zie je dat er zelfs geen motor in zat.
Op het militair luchtvaart Museum in soesterberg kan je zelfs
in een F16 zitten en die kist is net zo operationeel. (niet dus)
Ik had Stegeman wel eens in de buurt (of in) een beveiligde ruimte willen zien op TV.
Ongecontrleerd de poort uit??? Dat is opgelegd beleid.
2 kilometer voor de kazerne fluisterend in een kofferbak stappen van iemand die een bezoekerspas gaat halen (geregistreerd is) en een daadwerkelijke afspraak op de kazerne met een voorlichter heeft ... gebakken lucht met een sensatiesausje.