Maak het aub niet spannerder dan het is...........
Maar het steeds vaker is van 0 naar 3 gegaan per jaar.......... Inderdaad dat is vaker
En als je het vergelijkt met een willekeurige stad / dorp handel er dan ook na: De Kmar inschakelen....
Daarnaast als iemand belt naar de wacht ivm geluidsoverlast door de jouw geschetste figuren krijgt die te horen: zoekt u het zelf maar uit, daar zijn we niet voor.
Blijkbaar heb je zelf negatieve ervaringen met beveiligers van de DBBO. Dat kan, maar het wil niet zeggen dat alle DBBO-ers luie, onderontwikkelde idioten zijn.
Iets spannender maken dan het zie ik het nut niet van in, hoewel je mijn verhaal blijkbaar wel zo opvat.
DBBO heeft een brede taak op defensieterrein, een taak die een stuk uitgebreider is dan alleen toegangsbeheersing en portiersdiensten. Binnen mijn werkregio hebben we een bijzonder goede samenwerking met de Kmar, we weten elkaar over en weer te vinden. We hebben elk onze eigen, specifieke taken, maar op een aantal gebieden overlappen taken elkaar ook. Hoewel meerdere mensen hier op het forum daardoor blijkbaar allerlei beren op de weg zien, gaat het in de praktijk hier al jaren naar tevredenheid van beide partijen, is er nog nooit iemand zijn bevoegdheden te buiten gegaan en gaan wij toch echt naar de eerder genoemde voorbeelden. Niet omdat ik meer wil zijn dan ik ben, niet om de Kmar vliegen af te vangen, nee, omdat dit tot mijn nauwkeurig omschreven taken behoord. Daarnaast is het (helaas) zo dat een Kmarpatrouille, met name buiten de diensturen, er behoorlijk langer over doet om ter plaatse te komen dan onze interventie.