Oterleker brandweerstaf

Auteur Topic: Oterleker brandweerstaf  (gelezen 21704 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Leo

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 9 januari 2004, 00:02:35
Beste Guust,

Ik zal het voor je navragen en geef je via het forum antwoord waar de volle staven naar toe gaan.

groeten
Leo

Willem58

• Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 20 januari 2004, 00:57:02
Brandweer Alkmaar heeft hem vanavond bij ons vandaan gehaald, die jongens zijn toch zo'n drie en een half uur bezig geweest met zes man.

Guust

• Senior gebruiker
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #32 Gepost op: 20 januari 2004, 08:25:47
Jammer Willem,

Volgende keer weer beter. Hoe was de overdracht met Posno.
Heeft hij nu definitief het brandweerveld verlaten of is hij nog werkzaam bij de regio

groetjes
Guust

Willem58

• Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 20 januari 2004, 21:13:47
Hoi Guust,

Die grijze z'n afscheid is perfect gevierd, met een knalfeest na afloop, hij werkt nog bij de regio, vlgs. zijn eigen zeggen tot C2000 operationeel is ?????, en dan gaat ie in de vut  heb 1 brandraad met de z'n opvolger gehad, lijkt me voor ons geen verkeerde overigens heeft Henry nog geen maandagavond overgeslagen hoor, maar ook hij zal eerdaags z'n sleutel moeten inleveren.

Mvrgr,

Willem.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 20 januari 2004, 22:11:15
Hoi Guust,

Die grijze z'n afscheid is perfect gevierd, met een knalfeest na afloop, hij werkt nog bij de regio, vlgs. zijn eigen zeggen tot C2000 operationeel is ?????, en dan gaat ie in de vut  heb 1 brandraad met de z'n opvolger gehad, lijkt me voor ons geen verkeerde overigens heeft Henry nog geen maandagavond overgeslagen hoor, maar ook hij zal eerdaags z'n sleutel moeten inleveren.

Mvrgr,

Willem.
wat is een brandraad Willem??

Guust

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 21 januari 2004, 08:06:12
Willem,

En we weten hoelang het nog gaat duren voordat C2000 operationeel is. Wie is trouwens die nieuwe man. wordt hij beroepscommandant??

Peter, volgens mij is dit een soort stafvergadering. maar hoor het graag van Willem.

Guust

Guust

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 21 april 2004, 10:48:31
Geachte Forummers,

Na een periode van stilte wil ik dit onderwerp nogmaals openen.

Er zijn berichten in dit onderwerp gezet waarop nog antwoorden gegeven zouden worden maar tot op dit moment is dat nog niet gelukt.

een paar openstaande vragen zijn;
Weet iemand de plaats waar de brandweerstaffen tentoon gesteld worden?

Is het nieuwe reglement nu van toepassing?

is er een administratie bijgehouden welk korps en op welke dag de Oterleker brandweerstaf is gestolen?

Zijn er nog sterke verhalen te vertellen over zoektochten?

bv. Op de site van brandweerHouten staat in de geschiedenis van 1956 dat zij middels een brief eens twee maanden zijn geschorst voor het zoeken. Reden? brief nog vindbaar?

lijkt mij leuk om die geschiedenis boven water te krijgen en op het internet te zetten..

hoor graag van jullie.

groetjes
Guust

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #37 Gepost op: 21 april 2004, 20:47:07
net heel het verhaal gelezen en vind het een bijzonder verhaal. Hier inhet brabantse land weet niemand hier iets van dus kan ik je helaas niet helpen.
Als ik het goed begrepen heb is het gewoon een "sport" om die staf in je kazerne te hebben of is het juist voor een speciale reden dat je hem kunt "stelen". Zit hier nog een stukje bijgeloof aan vast over dat als de staf er is je geluk krijgt o.i.d.?
Wel heel erg bijzonder dat er na 54 jaar nog steeds zo vaak "gestolen" word.

Willem58

• Forum gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 27 april 2004, 22:14:34
Ha die Guust,
Je bent wel vergeten te vermelden dat wij die staf bij jullie al na 10 minuten gevonden hadden, en daarna gingen ze bieren!!

Peter,
Brandraad is een soort werkoverleg, bevelvoerders, Cdt en plv Cdt bespreken allerlei zaken, zowel brandweertechnisch, materieel,  de "koude"organisatie, maar ook personeelsproblemen, of zaken die een probleem kunnen worden.
Ook dit is bij ons traditioneel in uniform.
We werken vlgs vastgestelde agenda, en een rondvraag.
Verder houden wij ook 2/3X per jaar ploegbespreking

Mvrgr, Willem

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 29 april 2004, 21:30:06
Ha die Guust,
Je bent wel vergeten te vermelden dat wij die staf bij jullie al na 10 minuten gevonden hadden, en daarna gingen ze bieren!!

Peter,
Brandraad is een soort werkoverleg, bevelvoerders, Cdt en plv Cdt bespreken allerlei zaken, zowel brandweertechnisch, materieel,  de "koude"organisatie, maar ook personeelsproblemen, of zaken die een probleem kunnen worden.
Ook dit is bij ons traditioneel in uniform.
We werken vlgs vastgestelde agenda, en een rondvraag.
Verder houden wij ook 2/3X per jaar ploegbespreking

Mvrgr, Willem
OK bedankt Willem.Ik vindt dit een hele leuke traditie :D