Oterleker brandweerstaf

Auteur Topic: Oterleker brandweerstaf  (gelezen 21713 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene112

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 28 november 2003, 02:01:18
De Oterleker brandweerstaf is een echt stukje brandweertraditie. Oterleek ligt ongeveer een kilometer van mijn huis (ik kom er wel "eens" als OvD bij een uitruk).

Ik heb de afgelopen jaren vele (soms 'sterke') verhalen gehoord over zoekacties en inbraken in brandweerkazernes om de staf maar te kunnen vinden.

Na het weekend zal ik even contact zoeken met Hein Lind (de voormalig commandant van de brandweer Schermer, waar Oterleek een onderdeel van is) en vragen of hij wat meer informatie en verhalen heeft om hier te plaatsen.

Hieronder zien jullie nog de huidige tankautospuit van het korps Oterleek. Let vooral op het bootje op het dak!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

[verwijderd door de admin]

Guust

• Senior gebruiker
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #11 Gepost op: 28 november 2003, 08:22:17
René,

en weet jij ook waar de volgeplakte staffen worden tentoongesteld???

Guust

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 28 november 2003, 16:09:32
De Oterleker brandweerstaf is een echt stukje brandweertraditie. Oterleek ligt ongeveer een kilometer van mijn huis (ik kom er wel "eens" als OvD bij een uitruk).

Ik heb de afgelopen jaren vele (soms 'sterke') verhalen gehoord over zoekacties en inbraken in brandweerkazernes om de staf maar te kunnen vinden.

Na het weekend zal ik even contact zoeken met Hein Lind (de voormalig commandant van de brandweer Schermer, waar Oterleek een onderdeel van is) en vragen of hij wat meer informatie en verhalen heeft om hier te plaatsen.

Hieronder zien jullie nog de huidige tankautospuit van het korps Oterleek. Let vooral op het bootje op het dak!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

OK ik let op het bootje op het dak,en wat is daarmee ;D ;D

Willem58

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 29 november 2003, 21:22:03
Hoi Guust,
Zoals je wellicht weet, neemt "onze"oude Henry Posno volgende maand afscheid, en vlgs mij gaat er een ploeg van ons op zoek naar die Oterleekse Brandweerstaf het fijne  weet ik er ook niet vanaf, hou me niet zo bezig met tradities,  maar het leuke is dat het allemaal "nieuwe "collegas zijn, die erop uit gaan om die staf te vinden
Groetjes, Willem

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 29 november 2003, 21:23:34
Hoi Guust,
Zoals je wellicht weet, neemt "onze"oude Henry Posno volgende maand afscheid, en vlgs mij gaat er een ploeg van ons op zoek naar die Oterleekse Brandweerstaf het fijne  weet ik er ook niet vanaf, hou me niet zo bezig met tradities,  maar het leuke is dat het allemaal "nieuwe "collegas zijn, die erop uit gaan om die staf te vinden
Groetjes, Willem
kun je ons op de hoogte houden over de gehele operatie? :D ;)

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 29 november 2003, 21:25:45
Hoi Guust,
Groetjes, Willem

Is dat eigenlijk geen geheim of wordt er door het korps dat over die staf beschikt altijd van uit gegaan dat dat ding gejat kan worden?

Christian

Willem58

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 29 november 2003, 21:31:09
Vroega werd er inderdaad ingebroken, en is die staf wel in betonnen nep pilaren verstopt, of rioolbuizen
er is tegenwoordig afgesproken dat dit niet meer mag
maar het zijn allemaal verhalenik meen te wten dat er wel enige coordinatie moet plaatsvinden, en het er momenteel wat rustiger aan toe gaat

Leo

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 30 november 2003, 22:22:59
Op dit moment moet je inderdaad bij de regionale alarmcentrale te Alkmaar vragen waar de staf zich bevind. Maar dit gaat binnenkort veranderen. De vragen en reglementen lopen dan via de Brandweerkring Alkmaar. De reglementen zijn reeds gemoderniseerd en herschreven en zijn op dit moment ter goedkeuring bij de brandweer Schermer. Wij hebben als Bestuur van de Brandweerkring dit jaar voorgesteld de afhandeling van de Oterlekerbrandweerstaf op ons te nemen omdat het geheel enigszins onduidelijk werd en wij dit unieke gebeuren in ere willen houden. :) Het vernieuwde reglement zal ik nadat het officieel is goedgekeurd hier op het forum plaatsen zodat iedereen het kan lezen.

met brandweer-groeten
Leo (brw HHW)
Voorzitter Brandweerkring Alkmaar

Guust

• Senior gebruiker
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #18 Gepost op: 1 december 2003, 08:36:29
Allemaal toppie jongens,

We zullen zeker proberen hierover nader te informeren en de brandweer van Zeevang is van harte welkom bij ons om de staf "proberen" te vinden. Zal ze toch niet lukken!!! Jammer voor jullie Willem.

En Leo, weet jij misschien ook waar de volle Oterleker staffen zijn tentoongesteld?? en kan jij ook het "oude" reglement doormailen naar mij?

Guust

Dieseltjuh

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 1 december 2003, 18:12:43
volgens mij hadden wij voormallig brandweer Grootschermer een oude brandweerstaf in de kazerne staan???
en ik weet zo even niet waaar die staat maar dan kan ik wel ff uitzoeken natuurlijk maar staat niet in het brandweermuseum ofzo!!