Oterleker brandweerstaf

Auteur Topic: Oterleker brandweerstaf  (gelezen 21718 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #40 Gepost op: 30 april 2004, 10:37:06
en hoe vaak word er per jaar dan die brandraad gehouden?

Guust

• Senior gebruiker
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #41 Gepost op: 3 mei 2004, 16:07:03
Willem,

We hadden medelijden met jullie gekregen en zodoende de staf makkelijk verstopt. We kunnen onze lieve buren toch niet zonder staf naar het afscheid van hun commandant sturen?

Dit is echt bewust zo gedaan.
Volgende keer zullen jullie er meer moeite mee hebben.

Groetjes
Guust

Guust

• Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 18 juni 2004, 08:49:04
Beste Forumlezers,

DIt is mijn laatste verzoek voor dit onderwerp;

Een eenmaal gestolen brandweerstaf wordt voorzien van een plaatje met tekst erop.
Vraag is alleen nog waar gaat de volbeplakte staf naar toe???

en is er een administratie bijgehouden welk korps en op welke dag de Oterleker brandweerstaf is gestolen?

groetjes
Guust

chef rd

• Junior gebruiker
  • **
  • vrijwilliger kring 7 zaanstad/ instructeur rbzw
    • kring 7
Reactie #43 Gepost op: 28 augustus 2005, 20:33:34
hier bij een vraag wie oh wie weet waar op dit moment de oterleker brandweer staf is  ??? ???
wij van de vrijwillige brandweer zaandam kring 7 hebben de staf nodig voor een project  ;D

wat dat is kan ik opdit moment nog niet naar buiten brengen. maar wie heeft er info

met vriendelijke groet chef rd
engine 7 the best in town

Bart de Jong zeevang

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 28 augustus 2005, 21:07:30
staat op de eerste pagina: Succes ermee!

Wat ik weet, is dat als je de staf wilt stelen je zelf eerst moet aanmelden bij de brandweer Alkmaar.
Wij hebben hem ook verscheidene keren in huis gehad.
Dat wij ons zelf aanmeldden, vraag mij niet naar de naam bij wie dat was, hebben wij ook gelijk wat informatie gevraagd, en gekregen.
Dus, bel Alkmaar en vraag naar de beheerder van de Oterleker staf. Ik weet zeker dat ze je verder kunnen helpen.
groetjes Jaap, Beverwijk

RUIJ

• Forum gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 29 augustus 2005, 12:58:58
Je moet inderdaad bellen met de brandweer alkmaar, de meldkamer. Daar is een logboek met waar de staf is, en wie er contactpersoon is van dat betreffende korps.
Zodat je met die persoon een afspraak kunt maken betreffende het zoeken.

En wat betreft de volle staffen, deze gaan (naar mijn weten) terug naar de brandweer Oterleek. Daat staan ze in een vitrine.

Gr Ruud

peggy

• Gast
Reactie #46 Gepost op: 15 maart 2006, 22:28:23
Hallo Rene

leuk deze site gevonden te hebben.....en je hier tegen te komen....ik was voor brandweer Bergen op zoek en benieuwd naar het reglement van de staf en heeft gevonden: http://www.brandweerbeemster.nl/reglemnt.htm
Handig met google.............. ;)
groetjes Peggy (oud cursiste)

De Oterleker brandweerstaf is een echt stukje brandweertraditie. Oterleek ligt ongeveer een kilometer van mijn huis (ik kom er wel "eens" als OvD bij een uitruk).

Ik heb de afgelopen jaren vele (soms 'sterke') verhalen gehoord over zoekacties en inbraken in brandweerkazernes om de staf maar te kunnen vinden.

Na het weekend zal ik even contact zoeken met Hein Lind (de voormalig commandant van de brandweer Schermer, waar Oterleek een onderdeel van is) en vragen of hij wat meer informatie en verhalen heeft om hier te plaatsen.

Hieronder zien jullie nog de huidige tankautospuit van het korps Oterleek. Let vooral op het bootje op het dak!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

[verwijderd door de admin]

Guust

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 16 maart 2006, 08:05:12
D
En wat betreft de volle staffen, deze gaan (naar mijn weten) terug naar de brandweer Oterleek. Daat staan ze in een vitrine.

Als dat werkelijk zo is dan zal ik daar eens een kijkje nemen, misschien een paar foto's maken.

De staf was tot vorige week vrijdag nog in handen van de vrijwillige Brandweer Beemster.
Brandweer Castricum heeft de staf weer "gestolen".

Kwam op internet ook een andere brandweerstaf met traditie tegen.
het ging om de Dirk Jobing staf zie http://www.brandweergieten.nl/Archief/Algemeen/Jobingstaf/Jobingstaf.htm

jor

• Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 13 november 2006, 16:50:25
Is de staf op onderstaande foto de "Oterleker brandweerstaf" ?

Deze foto is vermoedelijk in de jaren '70 gemaakt. Precieze datum is niet bekend.

Afkomstig van: http://www.brandweer.badhoevedorp.com/voertuig/tas646mercedes911.htm

Guust

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 14 november 2006, 15:20:38
Het lijkt er wel op dat dit de oteleker brandweerstaf is.

net als onderstaande foto.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]