GRIP 1 Grote brand opslagloods - Kamperland 30-07-2008

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand opslagloods - Kamperland 30-07-2008  (gelezen 6009 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2008, 15:49:51
Foto's van Kolkkie

Kwaliteit is verminderd door het uploaden van mij maar heb atm weinig tijd, excuses

Kolkkie

• Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2008, 16:05:50
Foto's van Kolkkie

Kwaliteit is verminderd door het uploaden van mij maar heb atm weinig tijd, excuses

Dank je Tim  O0

(ik kan vanaf hier geen foto's uploaden en goed bewerken)
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2008, 17:35:21
Brief asbestwaarschuwing Kamperland

De inwoners van Kamperland krijgen woensdagavond een brief waarin wordt gewaarschuwd voor asbestdeeltjes in onder andere tuinen.
De brandweer meldt dat asbestdeeltjes bij de brand in de loods aan het Molenpad in een weiland achter de loods zijn beland. Uit voorzorg worden de bewoners toch gewaarschuwd.

Het dak van de loods bevatte asbest. De enorme rookpluim die de brand veroorzaakte was tot ver in de omtrek te zien.

Bron: Omroep Zeeland

08346

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2008, 17:53:01
Asbest vrijgekomen bij grote brand Kamperland.

KAMPERLAND - Verschillende brandweerkorpsen uit Zeeland zijn nog steeds bezig met
de bestrijding van een grote brand in een loods aan het Molenpad in Kamperland.

Na metingen is besloten dat geen evacuatie nodig is in verband met vrijgekomen asbest.
In de loods staan boten en landbouwvoertuigen opgeslagen. Het dak bestaat uit asbest.
Geruime tijd was onduidelijk of evacuatie van nabijgelegen woningen en camping
noodzakelijk was. De 450 gasten van de camping De Molenhoek is wel gevraagd zich in
het restaurant te verzamelen. De gemeente heeft per brief een asbestwaarschuwing doen
uitgaan naar omwonenden. Waterschaarste heeft het blussen van de brand bemoeilijkt.
Er is onder meer water uit een nabijgelegen kreek gepompt.
Bij de brand is, voor zover bekend, een gewonde gevallen.
De vlammen hebben veel rook veroorzaakt. Dat is tot ver in de omtrek te zien geweest.

Tekst: PZC
Foto('s): hvwalcheren.nl

Meer foto's volgen nog!

Kijk op www.hvwalcheren.nl

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 30 juli 2008, 17:57:15
p2kflex
17:42:35 30-07-08GROUP-1prio 2 ophalen materiaal kamperland
1300001Monitorcode / brandweer  / Zeeland
1300029OVD 4595 (Stadsgewest) / brandweer  / Zeeland
1301605Groot alarm chauffeursgroepen Vlissingen / brandweer Vlissingen-/Middel

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 30 juli 2008, 18:04:57
Dat fikt goed. Gezien de waarschijnlijk aanwezige materialen niet verwonderlijk.

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 30 juli 2008, 18:50:17
Dit zijn altijd hele vervelende branden. Asbest is bijna nooit helemaal te verwijderen als het eenmaal over een groot oppervlak verspreid is. Als ik daar woon zou ik slecht slapen. Je hoeft maar 1 zo'n asbestdeeltje in te ademen en de gevolgen kunnen een jaar of 20 later desastreus zijn.

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 30 juli 2008, 19:11:51
Dit zijn altijd hele vervelende branden. Asbest is bijna nooit helemaal te verwijderen als het eenmaal over een groot oppervlak verspreid is. Als ik daar woon zou ik slecht slapen. Je hoeft maar 1 zo'n asbestdeeltje in te ademen en de gevolgen kunnen een jaar of 20 later desastreus zijn.
Je hebt volkomen gelijk. Maar wat ik me dan afvraag in zo'n geval. Wat doen al die toeschouwers daar nog :o Of is deze foto genomen binnen het arriveren van de politie, want in mijn optiek moeten ze zoiets dan in een straal van 1- 1,5 km gewoon hermetisch dichtgooien.

Edit: na metingen door de diverse aangesnelde WVD-groepen bleek het te gaan om een ongevaarlijk soort asbest. Slaap lekker zou ik zeggen ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 30 juli 2008, 19:20:05

Daar zou ik nu nog niet slechter door slapen als ik jou was.

Misschien dat je je eerst eens moet gaan verdiepen in alle facetten van de hulpverlening voordat je dergelijke uitspraken gaat roepen.

Niet wetende om welke vorm van asbest het gaat, wat het verspreidingsgebied is en in welke hoeveelheden het asbest is verspreidt!