diploma

Auteur Topic: diploma  (gelezen 7684 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #10 Gepost op: 20 december 2003, 19:56:45
Het zal je verbazen, maar er bestaat een EHBO wereld buiten het Oranje Kruis. En door het gebruik van passende oogkleppen kun je deze wereld nog een korte tijd buiten de deur houden


Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2004, 14:15:16
De EHBO bij kinderen was geen aparte opleiding, en elke docent kon daar vrijblijvend een aantal lessen aan besteden. Er bestond bij Het Oranje Kruis geen aparte vermelding voor, dus dat kwam waarschijnlijk van je eigen vereniging af.

De docent die dit soort lessen nu wil gaan geven, moet daar ook een aparte aantekening voor hebben ( als je die cursus dus via Het Oranje Kruis gaat volgen). Volg je als cursist die cursus, dan krijg je nu wel op je vernieuwde diploma die aantekening.

Groeten


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2004, 14:22:32
Er zijn zowel via het Oranje Kruis en Medic First Aid aparte cursussen voor eertste hulp aan kinderen.

Verder zijn er ook diverse specifieke cursussen voor instellingen als kinderdagverblijven etc..


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2004, 19:40:26
Maakt me niet uit waar je wat volgt, maar alleen kinder EHBO zonder de basis eerst gelegd te hebben lijkt me iets te kort door de bocht


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2004, 20:13:20
Als je de leerstof van het EHBO bij kinderen boekje van het Oranje Kruis ziet, dan valt dat in de praktijk heel erg mee!


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2004, 20:22:44
Is het niet zo dat dit boekje eigenlijk in samenhang met het EHBO boekje moet worden gebruikt.


Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2004, 23:07:06
Tuurlijk.


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2004, 23:39:13
Tuurlijk.
Nee, dat is niet zo natuurlijk. Maar daar moet je de inhoud van het boekje voor kennen! EHBO bij kinderen is van een hele andere orde dan bij volwassenen, Je zult bij kinderen wel eens handelingen moeten verrichten of een volgorde moeten aanhouden die je bij volwassenen liever niet doet...


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2004, 01:56:19
Waarom dan de basis ook niet in een paar avonden....


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2004, 11:27:52
Met de juiste didactiek kan je Oranje Kruis eindexamen halen in met 8 uur training..

Slagings garantie ongeveer 90%. Voor een hogere slagingsgarantie heb je meer uren nodig maar moet je ook aan de poort selecteren..
En aan de poort selecteren gaat mij net te ver...