diploma

Auteur Topic: diploma  (gelezen 7685 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2004, 18:04:03
Nee, dat is niet zo natuurlijk. Maar daar moet je de inhoud van het boekje voor kennen! EHBO bij kinderen is van een hele andere orde dan bij volwassenen, Je zult bij kinderen wel eens handelingen moeten verrichten of een volgorde moeten aanhouden die je bij volwassenen liever niet doet...
Nee, daar heb je natuurlijk gelijk in, vandaar ook een aparte cursus voor kinderen.
Het EHBO boekje als basis maakt de kinder -ehbo wel makkelijker als mensen bv al kunnen beademen.


Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2004, 18:09:44
Met de juiste didactiek kan je Oranje Kruis eindexamen halen in met 8 uur training..

Slagings garantie ongeveer 90%. Voor een hogere slagingsgarantie heb je meer uren nodig maar moet je ook aan de poort selecteren..
En aan de poort selecteren gaat mij net te ver...

Volgens mijn weten adviseren zij 15 uur voor een EHBO-opleiding, wat ook al aan de krappe kant is en zeker afhankelijk van het niveau van je cursisten. 8 uur was volgens mij de opleiding LEH ( Levensreddende Eerste Handelingen).


helm

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 20 januari 2004, 20:12:31
Nee joh, dat is de cursus levensbelemmerende handelingen. ;D

8 uur was volgens mij de opleiding LEH ( Levensreddende Eerste Handelingen).


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2004, 20:19:35
En in een verkeerstuin kun je perfect een auto leren besturen en daarna moet je dus ook op straat perfect auto kunnen rijden of begrijp ik dat verkeerd.

Ik ken mensen die EHBO'er zijn, ik ken mensen die een EHBO diploma hebben en gelukkig zijn de meeste EHBO'er met een EHBO diploma.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2004, 20:42:41
Ik heb niet gezegd, dat in 8 uur je doorwinterde EHBO-er hebt opgeleid. Maar hij zal wel door de examen komen en voldoen aan de eindtermen..

Ik vind zelf dat afhankelijk van de doelgroep het in sommige gevallen korter kan. maar meestal het in veel meer tijd nodig is...

En ja, het is leuker een cursus te geven in 24 uur.. En dan heb je ook echt door winterde eerste hulpverleners. Bij voorkeur wel in minimaal blokken van 4 uur.

Het oranje kruis adviseert niet meer in minimale tijden wat een cursus moet duren.. De kaderinstructeurs onder ons weten dat allang..

Het enige wat ik zeg is dat afhankelijk van de doelgroep je een lesplan maakt en kijkt hoeveel tijd er nodig is..


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2004, 01:19:51
En ik vertel mijn cursisten dat ze, net als bij het rijbewijs, na het behalen van het diploma gaan leren EHBO te verlenen.


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2004, 21:55:24
Met de juiste didactiek kan je Oranje Kruis eindexamen halen in met 8 uur training..

Slagings garantie ongeveer 90%. Voor een hogere slagingsgarantie heb je meer uren nodig maar moet je ook aan de poort selecteren..
En aan de poort selecteren gaat mij net te ver...
Klopt Peter. Ik heb recent een groep zweminstructeurs op deze manier klaargestoomd voor het eindexamen; 100% geslaagd! Vraagt wel heel veel studie thuis, want ik richt me dan op een korte theoretische uitleg en veel oefenen!


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #27 Gepost op: 21 januari 2004, 23:02:13
Klopt Peter. Ik heb recent een groep zweminstructeurs op deze manier klaargestoomd voor het eindexamen; 100% geslaagd! Vraagt wel heel veel studie thuis, want ik richt me dan op een korte theoretische uitleg en veel oefenen!

Heb je dan een voldaan gevoel over de mensen die je hebt klaargestoomd, of denk je: ze hebben hun diploma, 't is goed zo?

Christian


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #28 Gepost op: 22 januari 2004, 08:42:32
Ik heb wel degelijk een voldaan gevoel! En, zoals iedereen weet: een goede EHV-er/EHBO-er wordt je in de praktijk! Daar kan geen cursusdidactiek tegen op!


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #29 Gepost op: 22 januari 2004, 11:11:27
Dat is waar. Maar hoe meer bagage je ze kan meegeven (ook die niet in het bek staat) hoe beter het is, vind ik. In een zwembad gebeuren toch vaak van die rotgeintjes die niet altijd in het boek staan beschreven...

Christian