HVRB toch oranje auto`s ???

Auteur Topic: HVRB toch oranje auto`s ???  (gelezen 11171 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #20 Gepost op: 6 augustus 2008, 08:44:22
Het is alleen jammer dat er een schril contrast ontstaat tussen (goedgesubsidieerde) reddingsbrigades die zich één of meedere oranje voertuigen kunnen veroorloven en reddingsbrigades met een reddingseenheid die (helaas) van een burgervoertuig als trekkend voertuig afhankelijk zijn.

Zolang daar geen oplossing voor is, kan ik me goed voorstellen dat er reddingsbrigades zijn die in (oude) brandweervoertuigen rijden. En zolang die oplossing uitblijft, is er een grote kans dat er ook rode trekkende voertuigen blijven rondrijden.

Bingo Rob,

dit heb ik reeds jaren geleden, volgens mij 2001, aangekaart en zelfs een voorstel voor gescheven naar RN toe om dit op te lossen voor de minder financieel krachtige reddingsbrigades. Helaas vond men het niet nodig om verder te kijken. Want RN rijden immers al in goede voertuigen.

Nu zal men meteen weer suggereren dat ik negatief naar RN ben, maar vele ideeën worden geboren bij de lokale reddingsbrigades. Geef hen ook eens de credits.

RR (Uniformiteit en aanbesteding kan geld opleveren)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #21 Gepost op: 6 augustus 2008, 09:00:32
Nu zal men meteen weer suggereren dat ik negatief naar RN ben, maar vele ideeën worden geboren bij de lokale reddingsbrigades. Geef hen ook eens de credits.
Ik ben ook niet negatieg, sterker nog, ik juich de ontwikkelingen juist toe. Alleen zijn er signalen uit het veld nodig (zoals jij ook al zegt) om de plooien glad te strijken......


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #22 Gepost op: 6 augustus 2008, 09:13:29
Want RN rijden immers al in goede voertuigen.

Dan ken jij het verlanglijstje van het Landelijk Bureau niet dat wegens ontbreken financiële middelen niet ingevuld kan worden. Ik denk aan vervanging Mitsubishi door een Toyota, aanschaf van een voorlichtingsvoertuig, busjes en vrachtwagen o.i.d. t.b.v. logistieke/technische ondersteuning, opleiding chauffeurs voor vrachtwagenrijbewijs (Mark R. is nu de enige) e.d.

Verder blijft in de RVR-toekomstvisie de reddingseenheid bestaan uit een (opvallend = oranje + BZK-striping + OGS) trekkend voertuig en een trailer + vaartuig.

De eerste stap is gezet met het bieden van een basispakket aan de brigades door de Toyota-deal + BPM-korting + toestemming BZK-striping + OGS e.d. Maar omdat volgens mij de voertuigen voor 99,9 % voor lokale brigade-activiteiten zullen worden ingezet, kan ik wel raden wat de lokale investering moet zijn...

Verder ben ik het ermee eens dat de credits aan de lokale brigades toe te schrijven zijn, want de leden van de diverse commissies en projectgroepen die zich met deze zaken bezighouden komen daar vandaan.

Zie verder de eerdere discussie's. Verder wordt de prioriteit nu gelegd bij de vervanging van de rampenvlet. En ja, ook dat is een (lang) voorbereidings- en aanbestedingstraject.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #23 Gepost op: 6 augustus 2008, 09:40:16
Ik denk dat ook iedere brigade wel een verlanglijstje heeft. Maar ondanks de Toyotadeal+BPM-korting+.............ontbreken (net als bij het landelijk bureau) vaak de financiele middelen.
Dus rijden wij gewoon in een rood voertuig met striping. En daarin mogen we (met de gevolgde opleiding brandweerchauffeur) ook met OGS rijden.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #24 Gepost op: 6 augustus 2008, 09:41:19
Ik vind niet dat je de vinger naar RN moet wijzen, maar naar de bewuste gemeentes, die is daarvoor verantwoordelijk.
RN schept duidelijkheid, eenduidigheid, financiele voordelen, etc.

Bij ons zie ik dit ook, we moeten vechten voor een nieuwe wagen en dat is natuurlijk belachelijk. Maar goed dan gaan we teveel off topic


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #25 Gepost op: 6 augustus 2008, 09:46:14
Ik vind niet dat je de vinger naar RN moet wijzen, maar naar de bewuste gemeentes, die is daarvoor verantwoordelijk.
RN schept duidelijkheid, eenduidigheid, financiele voordelen, etc.

Bij ons zie ik dit ook, we moeten vechten voor een nieuwe wagen en dat is natuurlijk belachelijk. Maar goed dan gaan we teveel off topic
Maak de gemeente Apeldoorn maar eens wijs dat ze een voertuig gaan betalen voor de plaatselijke reddingsbrigade, zodat die daarmee naar Limburg kunnen afreizen in geval van overstromingen. ;)


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #26 Gepost op: 6 augustus 2008, 09:58:11
Ik ben geografisch niet zo bekend, maar stel dat in de regio Apeldoorn een hoogwater probleem zich voordoet (kan dit?)
Is het gemeente bestuur en de brandweercommandant maar wat blij dat er vanuit geheel Nederland boten komen om te helpen.
Dit argument heeft bj ons ook enigzins geholpen.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #27 Gepost op: 6 augustus 2008, 10:08:48
Volgens de hoogtekaart ligt Apeldoorn tussen de 15 en 25 meter boven NAP...... :)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #28 Gepost op: 6 augustus 2008, 10:20:12
Voor de overstromibngastaken zijn er andere behioeftes voor het voertuig als voor bewakingstaken, hier moeten we ook rekening mee houden, bij een overstroming moet je boot er komen en weer terug, niet spoedeisend. Dit kan volgens mij prima met een ander gemeente voertuig, van bijvoorbeeld van de brandweer.

9910001
9910001


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #29 Gepost op: 6 augustus 2008, 10:30:06
Mee eens, maar er zijn heel veel (binnen) brigades die dat werk met een burgervoertuig moeten doen (drassig gebied???)