Je hebt volkomen gelijk. Maar wat ik me dan afvraag in zo'n geval. Wat doen al die toeschouwers daar nog Of is deze foto genomen binnen het arriveren van de politie, want in mijn optiek moeten ze zoiets dan in een straal van 1- 1,5 km gewoon hermetisch dichtgooien.
Ik neem aan dat ze rekening houden met de windrichting en dat waar de toeschouwers staan het veilig is. Maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met asbest. Vooral als in ogenschouw wordt genomen dat het aantal mensen wat sterft aan asbestkanker elk jaar nog stijgt.
Ik weet alleen niet over welke foto je het precies hebt (van mij die in het bericht van Timmos staan) of die van HVWalcheren, maar ik wil er wel even wat over zeggen.
De politie had bovenwinds alles afgesloten. De weg die op de foto van HVWalcheren staat was dus afgesloten.
Ik ben even verder gereden en ben rechtsaf een andere straat in gegaan.
Daar kon ik weer rechtsaf een smal weggetje op die naar het brandende gebouw leidde. Het enige wat we op dat moment te horen kregen van een brandweerman is dat we even aan de kant moesten zodat de HW kon draaien om achteruit dat weggetje in te gaan.
Let wel op, dit was benedenwinds! (de rook trok haaks over dat weggetje heen)
Ik ben toen dat weggetje ingelopen. Er stonden daar ook al een aantal toeschouwers te kijken en er was nog steeds niemand die ons tegenhield. Als ik het had gewild, had ik zo door kunnen lopen naar de HW en het brandende gebouw.
Aangezien ik de 70-200mm+1.4 ext. op de cam had zitten kon ik toch flink zoomen en ben ik op afstand wat platen gaan schieten (ik had het al in de gaten dat het dak uit asbestplaten bestond, dus heb ik een flinke afstand gehouden).
Uiteindelijk werden wij vriendelijk verzocht om weg te gaan omdat er nog meer materieel zou komen (woord asbest is niet gevallen toen), zodat hun de ruimte om te manoevreren hadden.
Wie ons wegstuurde is mij zelfs nog niet duidelijk. Er was een man die een geel hesje aan had getrokken, maar daar stond verder geen tekst op. Dus niet iemand in een herkenbaar uniform.
Inmiddels hadden ze een afzetting gemaakt en de weg afgesloten met dranghekken, maar ondertussen was daar nog geen agent te zien. Alleen degene die de dranghekken daar neer had gezet.
En als je goed kijkt naar mijn foto's zie je dat de bemanning van de HW geen perslucht droeg terwijl die toch pal naast de brandhaard stonden. Je zou dan verwachten dat hun helemaal perslucht zouden dragen. Maar wie ben ik om daarover te oordelen want ik weet hun beweegredenen niet