Dus 'moet' je dan niet uitgaan van het worse case totdat je betere informatie hebt?
Wat mij bevreemd is het aantal mensen dat maar korte tijd (vakantie) in Mexico heeft doorgebracht maar terug komt met het virus. Blijkbaar is het erg besmettelijk of concentreert het zich rond 'recreatie centra' in Mexico?
De informatie zoals die er nu ligt geeft aan dat het allemaal wel mee valt. Zet het aantal mensen dat besmet terug komt eens uit tegen het aantal mensen dat niet besmet terug komt, het percentage besmettingen is dan wel heel erg klein.
Ook het totaal aantal besmettingen ligt erg laag als je dit uitzet tegen de totale bevolking.
Nog over het aantal dosis tamiflu dat Nederland op voorraad heeft: dit middel werkt niet preventief. Het heeft dus alleen zin dit middel te gebruiken als je daadwerkelijk ziek bent. Zelfs bij een pandemie zal niet de hele bevolking ziek worden, dus de voorraad die er is is ruim voldoende.
Het is met name de hele media hype er omheen die de bevolking bang maakt. Mijn inziens is dit totaal niet nodig. Mijn menig is nog steeds dat een "gewone" seizoensgriep meer slachtoffers maakt.
Wat dat betreft zou de aandacht beter kunnen gaan naar het aantal mensen dat in de 3e wereld overlijdt door diarree. Dit is pas iets wat helemaal niet nodig is en vrij simpel te voorkomen. Hier zijn veel meer levens te redden!