Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus

Auteur Topic: Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus  (gelezen 237086 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guppie3335

• Senior gebruiker
Reactie #360 Gepost op: 1 augustus 2009, 12:17:57
Bron : Volkskrant 01-08-2009

Inmiddels al 517 besmettingen in Nederland, zo meldt de krant.

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #361 Gepost op: 1 augustus 2009, 14:43:05
En hoeveel van deze gevallen (sinds de eerste melding in NL) zijn er al weer beter?

Melden van besmettingen is leuk.......Maar het lijkt dan net of al deze mensen nog ziek zijn.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #362 Gepost op: 1 augustus 2009, 15:04:24
http://www.telegraaf.nl/buitenland/4526185/___Kinderen_ziek_door_tamiflu___.html?p=3,1

za 01 aug 2009, 14:32  | 13 reacties
'Kinderen ziek door tamiflu'

AMSTERDAM -  Meer dan de helft van de kinderen die behandeld worden met Tamiflu, het geneesmiddel tegen de Mexicaanse griep, heeft last van bijwerkingen.

Verpleegkundigensite Bijzijn.nl meldt dat het vooral om maag- en darmproblemen en nachtmerries gaat. De bijwerkingen zijn naar voren gekomen in Brits onderzoek.

Aan het (online) onderzoek deden 103 kinderen mee, waarvan 95 Tamiflu moesten gebruiken. Het grootste deel van hen (85 kinderen), deed dat ook. Meer dan de helft van hen (53%) meldde een of meer bijwerkingen, zoals misselijkheid, maagpijn, en maagkrampen (40 procent). 12 procent van de kinderen kreeg last van slaapproblemen als nachtmerries. Eenvijfde van de kinderen kon niet meer goed nadenken of begon vreemd gedrag te vertonen.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #363 Gepost op: 1 augustus 2009, 16:15:53
Wat is de reden dat een deel geen griepprik wil hebben?

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4526185/___Kinderen_ziek_door_tamiflu___.html?p=3,1

za 01 aug 2009, 14:32  | 13 reacties
'Kinderen ziek door tamiflu'

AMSTERDAM -  Meer dan de helft van de kinderen die behandeld worden met Tamiflu, het geneesmiddel tegen de Mexicaanse griep, heeft last van bijwerkingen.
Eenvijfde van de kinderen kon niet meer goed nadenken of begon vreemd gedrag te vertonen.

Dan is het niet zo vreemd dat éénvierde van het verplegend personeel niet gevaccineerd wil worden.
Zolang de betreffende H1N1 niet muteerd en iets heel anders dan een vervelend griepje wordt ... denk ik dat die naald niet in mij gestoken wordt.
(en nee ... ik ben niet bang voor naalden)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #364 Gepost op: 1 augustus 2009, 17:09:31
Wat is de reden dat een deel geen griepprik wil hebben?

ik ben dan wel geen vpker maar ik kom ook in aanmerking voor een griepprik, ik word er alleen erg ziek en grieperig van en dat kan soms wel 2,5 weken volhouden... ik ga in het vervolg ook niet meer reageren op uitnodigingen van griepprikken  :| ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Tijgernest

• Senior gebruiker
Reactie #365 Gepost op: 1 augustus 2009, 17:13:14
'Brede discussie Mexicaanse griep nodig'
Uitgegeven: 1 augustus 2009 12:44

HILVERSUM - De politiek moet een brede discussie voeren over de Mexicaanse griep. Die gaat nu vooral over de praktische maatregelen die worden genomen ter preventie en bestrijding van de ziekte bij burgers. Maar het moet ook gaan over de ontwikkeling van zulke virussen in het algemeen om op lange termijn hiermee rekening te houden. Dat zei D66-leider Alexander Pechtold zaterdag in het radioprogramma TROS Kamerbreed. Hij neemt aan dat de verantwoordelijke instanties de juiste voorzorgsmaatregelen nemen.  Maar interessanter is volgens hem te weten hoe de virussen zich zo snel kunnen verspreiden, hoe ze steeds vaker overslaan van dier op mens en hoe de virussen zelf steeds veranderen. Met die informatie kan de politiek daar op inspringen. Pechtold vindt dat het in de discussie onder meer moet gaan over de manier waarop we met dieren om gaan en hoe de situatie in ontwikkelingslanden is.
http://www.nu.nl/algemeen/2052628/brede-discussie-mexicaanse-griep-nodig.html

- Hoe virussen zich zo snel verspreiden? Dat snapt toch ieder mens met gezond verstand - we reizen ons suf de wereld over met auto, trein en vliegtuig. Daar kan de natuur niet tegenop.
- Hoe virussen steeds vaker overslaan van dier op mens - wat dacht je van de intensieve veehouderij, onnatuurlijk veel dieren bijeen gepropt onder onnatuurlijke, vaak ongezonde omstandigheden (en dus rijkelijk voorzien van medicijnen, waardoor de reistentie toeneemt)? Ik mis trouwens de melding dat virussen ook steeds vaker overslaan van mens op dier - volgens mij zijn wij namelijk de grootste besmettingsbron bij vogelpest, varkensgriep en allerlei andere ziekten. Of is het alleen interessant wanneer de mens ziek wordt, en niet wanneer wij dieren niet alleen afmaken maar daarnaast ook nog ziek maken? (en dan nog het lef hebben om diezelfde dieren de schuld te geven, grrr)
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #366 Gepost op: 1 augustus 2009, 17:23:27
Rustig, onderkomen van gestreepte felinenachtige, :)

Denk dat op het moment dat we the blame game gaan spelen het voor iedereen duidelijk is dat de mens verspreider numero uno is.

Enigste wat daar tegen te doen is, is dus de mens kompleet buitenspel te zetten. Gaat alleen niet gebeuren met de top van de wereldvoedselketen.

En dus blijft het kijken naar hoe het kan worden ingeperkt.

Tijgernest

• Senior gebruiker
Reactie #367 Gepost op: 1 augustus 2009, 18:57:51
Rustig, onderkomen van gestreepte felinenachtige, :)
Denk dat op het moment dat we the blame game gaan spelen het voor iedereen duidelijk is dat de mens verspreider numero uno is. Enigste wat daar tegen te doen is, is dus de mens kompleet buitenspel te zetten. Gaat alleen niet gebeuren met de top van de wereldvoedselketen. En dus blijft het kijken naar hoe het kan worden ingeperkt.

Ik geloof niet dat dit de meesten wel duidelijk is - een groot gedeelte van de top van de wereldvoedselketen steekt hiervoor bewust of onbewust de kop in het zand. En dat vind ik allemaal prima- zolang er dan maar niet met een beschuldigende vinger wordt gewezen naar onschuldige levende wezens die lager staan in de voedselketen. Want dan kom ik beslist voor ze op. Die blame wordt immers al veel te lang gespeeld.  Wij staan in de natuur trouwens lager dan die gestreepte felinenachtige (grijns)

Tijgernest

• Senior gebruiker
Reactie #368 Gepost op: 1 augustus 2009, 19:00:21
Advies: Blijf thuis als u de Mexicaanse griep hebt
ACHTERHOEK - Advies Streekziekenhuis Koningin Beatrix Winterswijk en Huisartsenpost Oost Achterhoek: Blijf thuis als u vermoedt dat u de Mexicaanse griep heeft. Advies is bedoeld om verdere verspreiding van het virus te voorkomen.
Het Streekziekenhuis Koningin Beatrix in Winterswijk en de Huisartsenpost Oost Achterhoek geven het dringende advies aan mensen die denken dat ze de Mexicaanse griep (Nieuwe Influenza A (H1N1) hebben om thuis te blijven. Als de situatie het toelaat, ga dan niet naar het ziekenhuis of de huisartsenpraktijk, maar neem telefonisch contact op met de huisarts of de huisartsenpost. De huisarts en/of de GGD-medewerker zal indien nodig u thuis komen bezoeken en eventueel de behandeling starten.
Dit advies staat niet op zichzelf maar komt van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en wordt landelijk gehanteerd. Het is bedoeld om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Mensen die de Mexicaanse griep hebben worden daarom zoveel mogelijk thuis behandeld.
De Mexicaanse griep heeft symptomen die veel lijken op een gewone griep. Daarom is het extra belangrijk om alert te zijn. De symptomen die het meest voorkomen bij de Mexicaanse griep zijn:
•Koorts
•Koude rillingen
•Hoofdpijn
•Spierpijn
•Keelpijn
•Droge hoest
•Moeheid.
http://www.gelre.fm/nieuws/6598/Advies_Blijf_thuis_als_u_de_Mexicaanse_griep_hebt.xml

Dit advies is een stuk beter dan mensen naar een aparte wachtkamer bij de huisartsenpost laten komen, of in hun mouw te laten proesten

Advies

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #369 Gepost op: 2 augustus 2009, 17:50:14
Met ingang van deze maand levert Kiddostar mondmaskers voor kinderen met bijvoorbeeld een extra gevoeligheid voor ziektekiemen, door verminderde weerstand, een aangetast immuunsysteem door bijvoorbeeld medicatie, of voor bezorgdheid voor blootstelling aan o.a. het H1N1 virus (de mexicaanse varkensgriep). De mondmaskers hebben geen openingen aan de zijkant (dit is erg belangrijk), een comfortabele pasvorm en zijn hierdoor uitstekend geschikt voor langdurig draagcomfort.

Meer informatie op: biomask.kiddostar.nl