Alarmeringen in het buitenland

Auteur Topic: Alarmeringen in het buitenland  (gelezen 5402 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:28:52
Nederland is een van de weinige landen waar je alles wat als radiosignaal uitgezonden word, mag ontvangen en meeluisteren.
De informatie die je ontvangt mag je echter niet delen met derden. De decoderen van informatie van bijvoorbeeld P2000 is dus ook toegestaan. Als je knap genoeg bent om de encryptie van C2000 te kraken, mag je dat zelfs mee luisteren. ( je mag de encryptie methode en de decryptie algoritmes niet verspreiden, dat is dan wel weer strafbaar. )

In een hoop landen is het bezit van een radioscanner voorbehouden aan radiozendamateurs of andere vergunningshouders.  Voor dat je in zwitserland gaat mee luisteren zou ik toch eerst even de regelgeving daar uitpluizen.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


NvdZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • Niek van der Zande Photography
Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2008, 13:06:10
Ik heb zelf ook nog een beetje doorgezocht. Helaas, Zwitserland is ook al digitaal, of in elk geval het Kanton Vaud (daar zit ik dus)....  :(
http://www.poly-verlag.ch/polycom.htm


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2008, 16:49:04
Nederland is een van de weinige landen waar je alles wat als radiosignaal uitgezonden word, mag ontvangen en meeluisteren.
De informatie die je ontvangt mag je echter niet delen met derden. De decoderen van informatie van bijvoorbeeld P2000 is dus ook toegestaan. Als je knap genoeg bent om de encryptie van C2000 te kraken, mag je dat zelfs mee luisteren. ( je mag de encryptie methode en de decryptie algoritmes niet verspreiden, dat is dan wel weer strafbaar. )

In een hoop landen is het bezit van een radioscanner voorbehouden aan radiozendamateurs of andere vergunningshouders.  Voor dat je in zwitserland gaat mee luisteren zou ik toch eerst even de regelgeving daar uitpluizen.

Als ik dit zo lees van jou wil dit dus zeggen dat al die P2000 pagina's die on-line zijn eigelijk in overtreding zijn??? die ontvangen het signaal toch en geven die informatie weer door ???


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2008, 20:31:32
Als ik dit zo lees van jou wil dit dus zeggen dat al die P2000 pagina's die on-line zijn eigelijk in overtreding zijn??? die ontvangen het signaal toch en geven die informatie weer door ???

Dat was wel de boodschap  ;)

http://webwereld.nl/articles/39580/site-verwijdert-meldingen-brandweer-onder-druk-kpn.html
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #14 Gepost op: 18 september 2008, 02:14:05
Als ik dit zo lees van jou wil dit dus zeggen dat al die P2000 pagina's die on-line zijn eigelijk in overtreding zijn??? die ontvangen het signaal toch en geven die informatie weer door ???
Ja dat klopt die zijn eigenlijk in overtreding, echter de overheid doet er (nog) niks aan.
Mogelijk dat ze momenteel gewoon aan het bekijken zijn of ze een goede encryptie op P2000 kunnen zetten, dan is het gewoon meteen gedaan met meelezen.
Net zoals het gedaan is met scannerluisteren sinds C2000.