Ongeval met de ambulance

Auteur Topic: Ongeval met de ambulance  (gelezen 6409 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

harold

  • Gast
Gepost op: 3 augustus 2008, 16:01:11
Gisteren waren we betrokken bij een ongeval, waarbij een tegenligger toch nog even snel voor ons langs ging afslaan. We konden hem niet meer ontwijken.
We reden met spoed en waren achterin bezig met een reanimatie.
Nu ben ik benieuwd of er hier meer ambulancehulpverleners zijn met dergelijke ervaringen.
En hoe vaak komt het bij jullie dienst voor dat er ongevallen zijn met een ambulance?




guest4965

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2008, 16:19:20
Even niet antwoordend op je vraag, maar hoe hebben jullie het opgelost? Zijn jullie gewoon doorgereden of overgedragen aan een andere ambulance?


Bart S

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2008, 16:37:45
Nu ben ik benieuwd of er hier meer ambulancehulpverleners zijn met dergelijke ervaringen.
En hoe vaak komt het bij jullie dienst voor dat er ongevallen zijn met een ambulance?

Ik heb zelf gelukkig nog niet de ervaring gehad, maar heb het wel van dichtbij meegemaakt bij collega's. Gelukkig behoren de grotere ongevallen tot een zeldzaamheid, maar het komt wel meerdere keren per jaar voor binnen onze dienst. Helaas brengt de aard van ons werk met zich mee dat we een grotere kans maken om bij een ongeval betrokken te raken.


harold

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2008, 19:04:21
Even niet antwoordend op je vraag, maar hoe hebben jullie het opgelost? Zijn jullie gewoon doorgereden of overgedragen aan een andere ambulance?

We hebben de patient overgedragen aan een andere ambulance. Dat duurde eventjes, want beide auto's hadden een patient aanboord. Ze hebben met spoed hun patient afgeleverd en zijn toen naar ons toe gekomen. Wij konden in iedergeval niet op een veilige manier doorrijden met de schade aan ons voertuig.


guest4965

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2008, 19:22:27
We hebben de patient overgedragen aan een andere ambulance. Dat duurde eventjes, want beide auto's hadden een patient aanboord. Ze hebben met spoed hun patient afgeleverd en zijn toen naar ons toe gekomen. Wij konden in iedergeval niet op een veilige manier doorrijden met de schade aan ons voertuig.  

Dank voor dit antwoord ;)


qpatrick

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2008, 01:09:41
Nee gelukkig nog niet meegemaakt. Het lijkt me een situatie waarin van alles door je hoofd heen spookt.
En het meest erge is schuldgevoel. Die kan je op allerlei manieren hebben namelijk, naar je pleeg, patiënt, slachtoffer van de andere auto of misschien ook wel naar jezelf.

Hoe ga je daar mee om ? voel je zelf schuldig naar wie dan ook, of kun je dat los laten ? Het lijkt me een niet gemakkelijk dilemma.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:41:16
In Maastricht is enige jaren geleden een ernstige aanrijding geweest met een ambulance, deze werd tijdens een begeleiding door een motoragent op een groot kruispunt toch van links aangereden.
Ondanks dat de motorrijder een stopteken had gegeven aan het overige verkeer en nadat deze is verder opgereden, is een automobilist de kruising overgestoken waarbij de Ambu van links werd aangereden, hierdoor is deze onbestuurbaar geraakt en heeft t.g.v. de klap een 10-tal fietsers die voor een stoplicht stonden te wachten geraakt/overreden. Hierbij zijn meerdere gewonden gevallen. De ambu is als door een wonder tussen twee bomen doorgegleden om in een plantsoen tot stilstand te komen.
De ambu vervoerde een couveuse, welke door een andere ambu verder naar het AZM werd vervoerd.


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2008, 22:57:22
De ambu is als door een wonder tussen twee bomen doorgegleden om in een plantsoen tot stilstand te komen.
Bij ons noemen ze dat "wonder" een chauffeur......!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2008, 00:34:09
Bij ons noemen ze dat "wonder" een chauffeur......!

 ;D O0
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2008, 09:43:52
Bij ons noemen ze dat "wonder" een chauffeur......!

Ik denk de de chauffeur weing heeft kunnen veranderen aan het te volgen traject van de ambu omdat de wielen tgv de aanrijding haaks op de rijrichting stonden, een hele kleine foto hiervan is te vinden op de site van RTL nieuws met als ongevalsdatum 26 maart 2003