Je verhaal is een klein beetje tegenstrijdig mijns inzien. Eerst zeg je: Ik denk het niet. En later kom je ermee dat er SR-technieken gebruikt moeten worden..
Niet tegenstrijdig, maar ik denk dat er geen onderzoek komt. Het ging toch goed, we waren zelfs helden...)
Wat mij betreft zou een onderzoek misschien wel moeten, want het zijn bijna verdrinkingen van de betrokken hulpverleners, de hulpverleners in het water, waren onvoldoende zelf redzaam.
Een paar conclusies die je zou kunnen trekken, (misschien wat kort door de bocht, geformuleerd)
De persoonlijke beschermingsmiddelen van de KNRM zijn in dit geval niet geschikt voor dit soort acties
De persoonlijke beschermingsmiddelen van poltie, en reddingsbrigades zijn niet geschikt of onvoldoende voor dit acties.
De reddingsmiddelen die zijn gebruiikt, kunnen zelfs tegen werken en eigenlijk niet geschikt voor dit soort acties. (type lijnen, en werplijnen.)
De training van de hulpverleners, moeten aangevuld worden met reddingstechnieken op dit gebied. (SRT1)