Vraag over sollicitatie.

Auteur Topic: Vraag over sollicitatie.  (gelezen 4156 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #10 Gepost op: 31 juli 2008, 21:59:55
Hoi Chris,

ook mijn advies is: ga doen wat JIJ leuk vindt.
Als jij door gaat studeren voor iets wat je niet ligt, wordt het heel moeilijk om je volledig in te zetten en het te halen. Laat je ouders duidelijk blijken waar je hart ligt, en doorstuderen of iets anders doen kan altijd later nog.
ALs jij goed kunt beargumenteren waarom jij het wilt (wat houdt het in en waarom wil jij het doen? Waarom denk jij dat jij geschikt bent), en de weerszijden van het vak kunt benoemen (laten zien dat je ook over de negatieve dingen hebt nagedacht en het desondanks nog wilt) kom je misschien al heel ver bij je ouders.

Ook ik werk na mijn VWO ''maar'' (volgens andere mensen)  als verpleegkundige. Veel mensen verklaren mij voor gek dat ik geen hogere vervolgopleiding doe (lees:  meer ga verdienen), maar ik wilde van jongs af aan al op de ambu werken. Dan kan ik wel geneeskunde gaan studeren, maar daarmee kom je niet op de ambu.
Ik werk nu op traumatologie (een mooie opstap naar de ambu) en weet zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt. En als anderen zien/horen hoeveel plezier ik heb in mijn werk, weten zij ook dat ik de juiste keuze heb gemaakt.


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #11 Gepost op: 31 juli 2008, 22:07:35
En dan komen zij met argumenten: "Ja, welke buitenlander gaat nou bij de politie" ( Kom oorspronkelijk uit Turkije, maar dan christelijk. )
of dan is het weer "Ja voor je het weet lig je in een ambu. of erger "

Ik vind het overigens een hele goede zaak dat 'buitenlanders' bij de politie gaan.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2008, 16:06:16
Sorry jongens was op vakantie in Overijsel.
Bedankt voor de vele reacties die me enorm helpen !
M'n ouders nog steeds zelfde verhaal, maar zal wel goed komen denk ik.

Gister zei ik tegen m'n ouders: Een agent kan wel neergeschoten worden,
maar een chirurg/boekhouder kan met stress net zo goed met 150km/h vliegen tegen de achterkant van een vrachtwagen.
Ookal heeft ie een dikke Volvo XC90  :P

mvg,
Chris


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2008, 16:43:59
Succes, het is een heel mooi beroep ;)

Tevens kan ik je ook de 'bij de politie' seizoenen aanraden die hier op het forum verkocht worden. Dit zijn seizoenen die onder andere zijn opgenomen in Amsterdam waarbij de politie tijdens de noodhulp gevolgt wordt.

Zie dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,10924.0.html


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2008, 16:55:13
Succes, het is een heel mooi beroep ;)

Tevens kan ik je ook de 'bij de politie' seizoenen aanraden die hier op het forum verkocht worden. Dit zijn seizoenen die onder andere zijn opgenomen in Amsterdam waarbij de politie tijdens de noodhulp gevolgt wordt.

Zie dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,10924.0.html

Dat is een leuk ´´vermaak´´ en een beeld van de werkzaamheden op straat, maar de bergen papierwerk zie je daar niet hoor  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #15 Gepost op: 7 augustus 2008, 21:37:25
Ja die ga ik binnenkort kopen :)
Maar ik zal m'n best doen, mocht het hun niet bevallen. Dan zullen ze tijdje raar doen en uiteindelijk toch accepteren hoop ik.

mvg,
Chris


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 7 augustus 2008, 21:54:27
Je kunt natuurlijk ook proberen om een zo gewoon mogelijk gesprek aan te gaan en jouw beslissing cq. wens te bespreken. Ik denk dat je met de kop in de wind niet veel op schiet, zeker niet als je nog bij je ouders verblijfd.

Ik denk dat het voor jezelf ook wel een uitkomst zou zijn om eens contact te leggen met de politie in Amsterdam (of in een andere regio waar je interesse in hebt) en eens te kijken of het mogelijk is om een of twee diensten mee te draaien om alle kanten van het werk te bekijken. Het werk op straat ken je waarschijnlijk wel van TV maar het werk in het bureau (baliewerk, aangiften, verbalen opmaken, plannen etc.) is voor veel mensen onbekend.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2008, 22:56:15
Ik heb vandaag toestemming gekregen van de decaan om mijn stage van vorig jaar in te halen, aangezien ik die had gemist :P
Zal ook dan als alles goed gaat, bij de politie (AA) stage lopen  :)
Morgen even tringeling naar polizei doen :)

mvg,
Chris


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2008, 23:43:16
Met een belletje naar de polizei kom je niet ver voor je stage in amsterdam ::) :P

Ik hoop dat je naar de goeie belt, door de screening heen komt en wat van het echte politiewerk te zien krijgt  ;)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #19 Gepost op: 2 september 2008, 14:13:36
Heb gisteravond een fatsoenlijk gesprek kunnen houden met mijn ouders. Ze vinden toch dat ik
maar mijn ding moet doen, dus ze houden me niet meer tegen om bij de politie te gaan  :D
Ben vandaag naar bureau geweest (ivm stage aanvragen ), moest op een later tijdstip komen omdat het nu even niet mogelijk was.
Volgend week weer proberen.