Ik ben benieuwd wat de diverse afdelingen er mee gaan doen en wie deze cursussen mogen gaan geven, misschien leidt het NRK zelf instructeurs op en zijn we van het monopolie van de OK kaderinstructeurs af......
Er is (nog) een afspraak tussen het OK en het NRK dat ze elkaars instructeurs en diploma's erkennen.
Ik kan geen koffie dik kijken, maar dat er veel aanpassingen gaan komen is voor mij helder.
In van die dingen is de aanpak van vergiftiging via de slokdarm. Geen braken of water te drinken geven zonder raadpleging arts of avk. Ik wist dat het in het boek van de belgen staat. Toen ik vervolgens het boek van de engelsen erop na keek, stond daar hetzelfde in.
De rode draad die ik zie is m.i":
- een basisopleiding, met een minimum aan verschillende middelen en/of vaardigheden, waarmee basale hulp geboden kan worden.
- vervolg opleidingen om op bepaalde gebieden verdieping en/of verbreding te realiseren.
Het lijkt me niet dat we op de bariccades moeten om te gaan roepen dat ze maar eens op moeten houden met veranderen.
Het is in mijn ogen geen verandering maar een aanpassing op basis van nieuwe inzichten. Dat tegenhouden is niet in het belang van de so