Spoed (Motor)Begeleiding van ambulance's door de politie

Auteur Topic: Spoed (Motor)Begeleiding van ambulance's door de politie  (gelezen 43652 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #70 Gepost op: 21 november 2012, 10:31:42
maar het staat ook in de verandwoording van het LPA.

Daar staat niet dat het verboden is, maar dat het beperkt moet worden tot een minimum. Hij beoefent een vak en laten we er maar vanuit gaan dat hij weet waar hij mee bezig is, evenals de chauffeur van de KLPD auto en de centralisten van de betrokken meldkamers.

Ik snap niet wat je nou graag voor antwoord wilt horen.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #71 Gepost op: 21 november 2012, 10:35:28
Met alle respect, Army Medic, maar lees de LPA nog even door. Daarin staat een stroomschema wanneer om politiebegeleiding moet worden verzocht en aan die voorwaarden is in deze casus voldaan. Je zegt dat politiebegeleiding 'ernstig wordt ontraden', dit lees ik nergens terug en voor zover ik kan nagaan klets je uit je nek.

Los daarvan: haal je geschreven tekst even door de spellingscheck voor je op 'verzenden' drukt svp.
Wout


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #72 Gepost op: 21 november 2012, 11:01:45
Beste army-medic,

Als voorbeeld neem ik even Ambulance-Amsterdam. Al hun ACH's hebben/krijgen dit jaar en komend jaar een training via ons(RPAA) om te leren rijden onder begeleiding van politiemotoren van de verkeersdienst Amsterdam. De ACH's die deze training reeds hebben gevolgd, zie je steeds vaker om begeleiding vragen. De rede: Het is rustiger voor de chauffeur en hij kan in een vast tempo doorrijden. Dit laatste komt weer ten goede van de patiënt die achter in ligt. Tevens wordt het steeds drukker op onze wegen en kan hij met politiemotoren bij zich makkelijker door het verkeer komen.

en vwb de vergrootte kans op ongevallen. Kan je uit ervaring zeggen dat dit ook tot een minimum kan worden gereduceerd(Ik zeg bewust tot een minimum, aangezien een ongeval altijd kan gebeuren).

en zoals mijn voorganger al aangeeft. Staat er nergens dat politiebegeleiding ernstig wordt ontraden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #73 Gepost op: 21 november 2012, 11:48:56
Daarnaast zijn er steeds meer regio's waar begeleidingen getraind worden... Zo gaat de VP van Haaglanden ook motorrijders uit Hollands-Midden trainen heb ik begrepen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


army-medic

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 21 november 2012, 12:48:07
Met alle respect, Army Medic, maar lees de LPA nog even door. Daarin staat een stroomschema wanneer om politiebegeleiding moet worden verzocht en aan die voorwaarden is in deze casus voldaan. Je zegt dat politiebegeleiding 'ernstig wordt ontraden', dit lees ik nergens terug en voor zover ik kan nagaan klets je uit je nek.

Los daarvan: haal je geschreven tekst even door de spellingscheck voor je op 'verzenden' drukt svp.

het staat ook in de varandwoording van het LPA. voor de leken, is dat de uitleg van de protocollen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #75 Gepost op: 21 november 2012, 12:51:29
Daarnaast zijn er steeds meer regio's waar begeleidingen getraind worden... Zo gaat traint de VP van Haaglanden ook motorrijders uit Hollands-Midden trainen heb ik begrepen   ;)
Foto's van deze training zijn te zien op het facebookaccount van Politie Haaglanden, klik hier


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #76 Gepost op: 21 november 2012, 13:01:01
het staat ook in de varandwoording van het LPA. voor de leken, is dat de uitleg van de protocollen.

Het nadeel van protocollen is dat ze vaak achterhaald zijn en ingehaald worden door de realiteit. Men wilde vroeger zo min mogelijk begeleiden omdat de politie daar niet in opgeleid was en er enkele ernstige ongelukken hebben voorgedaan tijdens begeleidingen. Op de manier waarop het vroeger ging (een willekeurige dienstauto voor een ambulance uit laten rijden) was er nauwelijks tijdswinst.
Met een groep getrainde motorrijders durf ik te zeggen dat het comfort voor de patient en ambulancebemanning stukken hoger is én dat het allemaal vlotter (en dus sneller) verloopt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #77 Gepost op: 21 november 2012, 13:30:23
het staat ook in de varandwoording van het LPA. voor de leken, is dat de uitleg van de protocollen.

Ik zeg: niet meer op reageren.


army-medic

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 21 november 2012, 13:34:05
Beste army-medic,

Als voorbeeld neem ik even Ambulance-Amsterdam. Al hun ACH's hebben/krijgen dit jaar en komend jaar een training via ons(RPAA) om te leren rijden onder begeleiding van politiemotoren van de verkeersdienst Amsterdam. De ACH's die deze training reeds hebben gevolgd, zie je steeds vaker om begeleiding vragen. De rede: Het is rustiger voor de chauffeur en hij kan in een vast tempo doorrijden. Dit laatste komt weer ten goede van de patiënt die achter in ligt. Tevens wordt het steeds drukker op onze wegen en kan hij met politiemotoren bij zich makkelijker door het verkeer komen.

en vwb de vergrootte kans op ongevallen. Kan je uit ervaring zeggen dat dit ook tot een minimum kan worden gereduceerd(Ik zeg bewust tot een minimum, aangezien een ongeval altijd kan gebeuren).



en zoals mijn voorganger al aangeeft. Staat er nergens dat politiebegeleiding ernstig wordt ontraden.

het staat in de VERANDWOORDING LPA 7.2, IK CITEER:"het zogenaamde gidsen (begeleiden) van ambulances bij spoedgevallen (met optische- en geluitssignalen voor een ambulance uitrijden) wordt ernstig ontraden en moet tot een minimum worden beperkt. . de risico's op ongevallen tijdens vervoer zijn groter en de tijdswinst is vaak beperkt". aldus de verandwoording van het LPA.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #79 Gepost op: 21 november 2012, 14:54:50
het staat in de VERANDWOORDING LPA 7.2, IK CITEER:"het zogenaamde gidsen (begeleiden) van ambulances bij spoedgevallen (met optische- en geluitssignalen voor een ambulance uitrijden) wordt ernstig ontraden en moet tot een minimum worden beperkt. . de risico's op ongevallen tijdens vervoer zijn groter en de tijdswinst is vaak beperkt". aldus de verandwoording van het LPA.

PPfffhhhhh, weet je wat; jij hebt gelijk. We zullen het echt noooooooooooooooooooooooooooit meer doen, ok ?