ik ben een nitwit,
Dat je hoofd word afgebeten door mensen omdat je afwijkt van een beroepsgroep of oordeelt hierover heb ik al eens geschreven.
Echter, VroemVroem Azijnzijkerd schrijft "in een groot aantal gevallen". Hij zegt dus niet in alle gevallen.
Volgens mij ga jij hier voorbij aan het feit dat het de taak is van de burger om dit tot orde te roepen, want wie kan/mag het anders doen. De TAAK wordt toch uitgevoerd in opdracht van de overheid/burger? En dat het niet altijd aan de prof moet worden overgelaten bewijzen ook diverse ongevallen met in mijn achterhoofd houdende het ongeval bij Hoorn A7 van niet zo lang geleden.
Moet de burger dit tot de orde roepen? waarom, en hoe?? Hoe zie jij dit voor je?
Er zijn professionals en instanties bij de uitvoering van deze procedure betrokken die zonder de hulp van goedwillende burgers, best zelf hun taken in de gaten kunnen houden en de uitvoering daarvan evalueren. Anders gaat ''de burger'' het nog heel erg druk krijgen met het controleren en tot de orde roepen van allerlei taken die door overheid en derden worden uitgevoerd....
Overigens wordt de ambulancerit nooit uitgevoerd
in opdracht van een burger maar in opdracht van de MKA die een hulpVRAAG binnenkrijgt van burgers en anderen.