Spoed (Motor)Begeleiding van ambulance's door de politie

Auteur Topic: Spoed (Motor)Begeleiding van ambulance's door de politie  (gelezen 43025 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

rrpd

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 25 november 2012, 21:08:54
Hoe ver rijden de motoragenten voor je uit dan rrpd als ik vragen mag.
Tijdens de spits in de Randstad de kruisingen leeg halen lijkt mij nou niet echt makkelijk.

In Rotterdam worden bij een spoedtransport alle mogelijke eenheden ingezet in de districten waar de route doorheen gaat. Wijkpolitie, noodhulp en verkeersdienst. Deze zorgen dan dat de kruisingen leeg zijn van verkeer en er een vrije baan wordt gemaakt.

In andere regio's gebeurt dit vaak alleen door motorrijders. Deze moeten aardig hard werken om alles vrij te krijgen. Zij hebben hiervoor wel een aparte opleiding gehad.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #111 Gepost op: 25 november 2012, 21:15:38
In Rotterdam worden bij een spoedtransport alle mogelijke eenheden ingezet in de districten waar de route doorheen gaat. Wijkpolitie, noodhulp en verkeersdienst. Deze zorgen dan dat de kruisingen leeg zijn van verkeer en er een vrije baan wordt gemaakt.

In andere regio's gebeurt dit vaak alleen door motorrijders. Deze moeten aardig hard werken om alles vrij te krijgen. Zij hebben hiervoor wel een aparte opleiding gehad.
Voor zover ik heb begrepen van agenten, uit filmpjes en uit andere informatie rijdt in heel nederland een ambulance met 3 motorrijders, alleen in R-R met de verkeersdienst er voor, waarbij de wijk de kruisingen afzet en de boel leegtrekt.


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #112 Gepost op: 25 november 2012, 21:17:54
Ik heb in het verleden (en dan praat ik wel over een paar geleden) met de bergingswagen onder politiebegeleiding gereden
Maar dat was meestal op de bumper rijden van een politieauto


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #113 Gepost op: 25 november 2012, 21:22:44
Voor zover ik heb begrepen van agenten, uit filmpjes en uit andere informatie rijdt in heel nederland een ambulance met 3 motorrijders, alleen in R-R met de verkeersdienst er voor, waarbij de wijk de kruisingen afzet en de boel leegtrekt.

Ook in Nijmegen maakt men kruisingen vrij. Dit weet ik van 2 collega's die laatst een MICU begeleiding hadden vanuit het VU Amsterdam naar het UMC Radboud in Nijmegen. Zij konden overal zo doorrijden en werden gegidst door een "lokale" motorrijder.  Was perfect geregeld aldus mijn collega's.


army-medic

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 25 november 2012, 21:41:56
Ook in Nijmegen maakt men kruisingen vrij. Dit weet ik van 2 collega's die laatst een MICU begeleiding hadden vanuit het VU Amsterdam naar het UMC Radboud in Nijmegen. Zij konden overal zo doorrijden en werden gegidst door een "lokale" motorrijder.  Was perfect geregeld aldus mijn collega's.
ik rij regelmatig in nijmegen, en heb nooit problemen op kruisingen, dus waarom zou ik risico nemen met politiebegeleiding als het gewoon prima gaat, ik hou me liever aan het protocol!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #115 Gepost op: 25 november 2012, 22:20:40
ik rij regelmatig in nijmegen, en heb nooit problemen op kruisingen, dus waarom zou ik risico nemen met politiebegeleiding als het gewoon prima gaat, ik hou me liever aan het protocol!
Dat is bekend, maar in de realiteit blijkt toch echt begeleiding nodig van (motor)politie om een ambulance binnen snelle tijd van A naar B te krijgen, veilig én verantwoord.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #116 Gepost op: 25 november 2012, 22:37:43
SPOEDTRANSPORT A1 AMBU 15-114 RDG-H KINDER REINIER DE GRAAFWEG DELFT

filmpje van een MBT ambulancebegeleiding gisteren in Rotterdam, met de 3 haagse motorrijders voor de ambu waarvan 1e en 2e motorrijder de kruising stilleggen.
Met dank aan Remco Holst fotografie  https://www.facebook.com/ambulance.nederland
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #117 Gepost op: 25 november 2012, 22:49:36
Ik heb enkele berichten met diverse persoonlijke noten over en weer uit het onderwerp verwijderd. Ik wil iedereen vragen de persoonlijke noten via onze PM-functie over te brengen en in het topic zelf alleen inhoudelijk en ook serieus te reageren. Alvast bedankt voor de medewerking.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


army-medic

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 25 november 2012, 22:51:30
iedereen heeft hier een mening, en iedereen hier vind hier rijden met blauw-blauw erg gei....., stoer, helemaal met politiebegeleiding, als je het beste wilt voor de patient, hou je je gewoon aan het protocol en rij je gewoon zelf naar het ziekenhuis, elke ambu-chauf kan dat, zonder politiebegeleiding. ik ben 20 jaar ambu-chauf, in nederland en in verschillende andere landen waaronder bosnie, afganistan, irak, suriname, en ik heb nooit gedacht, gó nu zou politiebegeleiding wel van meerwaarde zijn, nee nooit!. als goede ambu-chauf kom je altijd snel door het verkeer. dus hou je gewoon aan het protocol.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #119 Gepost op: 25 november 2012, 22:56:04
ik rij regelmatig in Nijmegen, en heb nooit problemen op kruisingen, dus waarom zou ik risico nemen met politiebegeleiding als het gewoon prima gaat, ik hou me liever aan het protocol!
Stevige praat, maar ik kan me niet voorstellen dat je alles wat er in het grote boek staat naar de letter uitvoert...

Ik sta ook vrij sceptisch ten opzichte van begeleiding, maar ik weet ook dat een goed uitgevoerde vtb voor sommige patiëntcategorieën onmisbaar is. Voor ons is dat vooral de MICU, ivm grootte en relatieve logheid van het voertuig, en de soms kritische patiëntenpopulatie (buikligging bijvoorbeeld), en de NICU, ivm de extreme kwetsbaarheid van de patiëntjes
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-