Spoed (Motor)Begeleiding van ambulance's door de politie

Auteur Topic: Spoed (Motor)Begeleiding van ambulance's door de politie  (gelezen 43056 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #30 Gepost op: 8 augustus 2008, 22:48:24
Grappig, kan dit met alle belangrijke verkeerslichten in de stad?

Met alle verkeerslichten in de hele stad.

gr
Mike


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #31 Gepost op: 8 augustus 2008, 22:59:44
Met alle verkeerslichten in de hele stad.

gr
Mike
Als het goed is heb ik nog ergens een foto van die kamer op het hb, zal is gaan struinen in me argief...


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #32 Gepost op: 9 augustus 2008, 00:28:55
De VCK(verkeers comando kamer) zit niet op het HB maar op de eenhoorn.

gr
Mike


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #33 Gepost op: 9 augustus 2008, 18:44:54
De VCK(verkeers comando kamer) zit niet op het HB maar op de eenhoorn.

gr
Mike
Mag ook, maar de foto kan ik niet vinden :|


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #34 Gepost op: 13 augustus 2008, 21:50:11
De enige verkeerslichten die in het Rijnmondse kunnen worden beïnvloed, zijn die bij de Maastunnel (opstelplein Noord en opstelplein Zuid). De controlekamer Maastunnel beschikt over C2000 en zet bij naderende spoedtransporten de verkeerslichten voor het verkeer bóvenlangs of ónderlangs op rood, zodat het transport via de andere kant vrije doorgang heeft. Helaas blijkt het wel altijd nodig om dan toch nog een politie-eenheid voor die rode verkeerslichten te zetten, omdat mensen anders door rood gaan rijden (want de gemiddelde bestuurder weet het toch beter: normaal staan ze nooit zo lang op rood, rijden dus!).

Ik heb wel eens van een technicus van Ds+V begrepen dat alle verkeerslichten in Rotterdam aangestuurd kunnen worden door een verkeerscontrolekamer.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #35 Gepost op: 14 augustus 2008, 10:29:34
Ik heb wel eens van een technicus van Ds+V begrepen dat alle verkeerslichten in Rotterdam aangestuurd kunnen worden door een verkeerscontrolekamer.

Nou, als het technisch mogelijk is, wordt die mogelijkheid in elk geval nog niet benut.... ;)
greetz,  Enrique


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #36 Gepost op: 21 augustus 2008, 22:00:43
Met alle verkeerslichten in de hele stad.

gr
Mike
Heb ik inderdaad een paar jaar terug diverse keren meegemaakt op de wibautstraat, dat alle lichten voor ons op groen gingen... heerlijk rijden!!
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #37 Gepost op: 21 augustus 2008, 23:48:08
Heb ik inderdaad een paar jaar terug diverse keren meegemaakt op de wibautstraat, dat alle lichten voor ons op groen gingen... heerlijk rijden!!

dat kan natuurlijk ook een ander systeem zijn... zoals bijvoorbeeld de bussen gebruiken van Twents hier in Twente. Zodra zij bij een stoplicht aankomen springt dit stoplicht op groen voor de richting van de bus...


Gast

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 21 augustus 2008, 23:54:06
Dat komt door detectiedraden in het asfalt op de busbaan... niet door een Verkeerscontrolekamer of 3M Emitter...  ::) ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #39 Gepost op: 22 augustus 2008, 00:45:28
Dat komt door detectiedraden in het asfalt op de busbaan... niet door een Verkeerscontrolekamer of 3M Emitter...  ::) ;)
Ik denk toch echt dat het kwam doordat we eerst met het waardetransport langs de Eenhoorn kwamen met een berg herrie, en dat daarna iemand daar even iets met knopjes deed.... Een busbaan heb ik namelijk nog nooit gezien langs de Wibaut..... en het werkte niet als we niet eerst ze even hadden wakkergetoeterd....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-