Problemen met C/P2000

Auteur Topic: Problemen met C/P2000  (gelezen 3138 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Gepost op: 21 juni 2008, 15:50:10
Ik kwam vandaag dit stukje tegen op het web, zijn er hier nog meer mensen die het verhaal herkennen, ik eigenlijk niet echt moet ik zeggen  ???
Alleen dat onderhoud aan het netwerk, dat is wel een probleem, steeds weer kazerneren voor onderhoud  :(

 Kinderziekten blijven brandweer parten spelen  
      
SLIEDRECHT - De regionale brandweer Zuid-Holland-Zuid heeft voor de vele malen buitendienststelling van P2000, het alarmeringssysteem, haar zorg uitgesproken en bij het ministerie van Binnenlandse Zaken aangedrongen op een definitieve oplossing. Dat blijkt uit het jaarverslag 2007 van de brandweer Sliedrecht.

Ondertussen wordt er alweer twee jaar met het verbindingsnetwerk C2000 gewerkt. "Helaas moet gesteld worden dat we nog regelmatig worden geconfronteerd met de kinderziekten van het systeem en de bijbehorende apparatuur. Vooral de carkits in de voertuigen zorgen voor de nodige problemen", staat te lezen in het jaarverslag. Als P2000 buiten dienst is, kan niet via de alarmontvanger gealarmeerd worden. Dit is een landelijk probleem. De brandweervrijwilliger wordt als P2000 niet werkt, gewaarschuwd  via zijn mobiele of vaste telefoon. De alarmeringscomputer wordt in dat geval bediend door een medewerker van het brandweerkorps.


Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2008, 19:00:56
hallo pompbediende
ik wil even reageren op je schrijven,ten eerste ben ik maar een leek
ik heb vroeger wel bij de bedrijfsbrandweer gezeten maar die is inmiddels al jaren opgeheven.
maar wat ik niet begrijp is dat volgens mij veel korpsen hun apparatuur buiten dienst heeft gedaan mogelijk ook al weggedaan,maar volgens mij gooi je geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt
ik lees regelmatig dat p2000 uit de lucht is voor onderhoud of er is een storing
hadden ze niet beter hun piepers kunnen houden totdat c2000 of p2000 voor 100% in orde is
,ik moet er niet aan denken dat doormiddel van het falen van het systeem er een mensenleven in gevaar komt

eigenlijk hoop ik dat het alarmeren gewoon weer terug komt zoals vroeger via de pieper,maarja dat zal wel niet

groeten j marijnissen (geen familie van )


Bert_112

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2008, 02:54:27
Er is inderdaad regelmatig onderhoud aan het p2000 netwerk dat klopt.

uit voorzorg gaat men vaak kazerneren ( veelal onderhoud op maandagavond )

Zelf durf ik de discussie wel aan te gaan dat op zulke momenten p2000 gewoon werkt, en wel om de volgende reden
Als p2000 netwerk daadwerkelijk plat zou liggen voor onderhoud merkt iedere vrijwilliger dat direkt of na paar minuten echt wel aan de pager die geen verbinding meer heeft.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat tijdens gepland onderhoud mijn pager een signaal gaf dat hij geen verbinding had.

Het kazerneren gebeurt denk ik dus vaak meer uit voorzorg voor het geval het niet werkt, maar in theorie doet p2000 het gewoon.




groeten


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2008, 19:08:16
ik vind toch ondanks dat ik een leek ben dat ze geen oude schoenen hadden moeeten weggooien voordat ze nieuwe hebben.Dat hebben ze volgens mij dus wel gedaan de oude manier van alarmeren had gewoon tot de mogelijkheden moeten blijven horen.
wat is nou het probleem dat burgers of kunnen horen wat er aan de hand is of lezen
ik snap daar helemaal niks van
het draaid allemaal op onze belasting centjes,daar heeft elke belasting betaler aan mee betaald


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2008, 21:11:10
precies, onze belastingcenten. En dus moet je geen dubbele systemen onnodig in de lucht houden.
Als de nieuwe schoenen zijn ingelopen komt er toch een moment dat je de oude moet weggooien ...
CN NRK


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2008, 19:59:24
ja oke daar ben ik het mee eens maar de nieuwe schoenen zijn nog niet ingelopen,je leest zelfs dat er al behoorlijk wat brandweer korpsen terug gaan naar analoog en dat het digitale netwerk niet of nauwelijks werkt binnen gebouwen


guest4965

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2008, 21:45:58
ja oke daar ben ik het mee eens maar de nieuwe schoenen zijn nog niet ingelopen,je leest zelfs dat er al behoorlijk wat brandweer korpsen terug gaan naar analoog en dat het digitale netwerk niet of nauwelijks werkt binnen gebouwen

Bij alle nieuwe dingen horen ziektes die, na experimenteren en veel testen, aan het licht komen. Uiteindelijk is een systeem bijna goed, maar komt dit aan het licht. Natuurlijk is het een tegenvaller, maar (waarschijnlijk) om te voorkomen dat de, door jou genoemde, slachtoffers gaan vallen zal er wel terug zijn geschakeld naar het analoge systeem.

...
,ik moet er niet aan denken dat doormiddel van het falen van het systeem er een mensenleven in gevaar komt

eigenlijk hoop ik dat het alarmeren gewoon weer terug komt zoals vroeger via de pieper,maarja dat zal wel niet

groeten j marijnissen (geen familie van )

En wat bedoel jij met 'zoals vroeger via de pieper', de eerste, 'pratende' pieper? Volgens mij wordt er nu, in 99,9%, gewoon via p2000 gealarmeerd...

Als laatste wil ik opmerken dat er volgens mij 2 topics door elkaar heen lopen, is dit expres of per ongeluk? (topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,24279.0.html)


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2008, 16:50:21
Er is inderdaad regelmatig onderhoud aan het p2000 netwerk dat klopt.

uit voorzorg gaat men vaak kazerneren ( veelal onderhoud op maandagavond )

Zelf durf ik de discussie wel aan te gaan dat op zulke momenten p2000 gewoon werkt, en wel om de volgende reden
Als p2000 netwerk daadwerkelijk plat zou liggen voor onderhoud merkt iedere vrijwilliger dat direkt of na paar minuten echt wel aan de pager die geen verbinding meer heeft.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat tijdens gepland onderhoud mijn pager een signaal gaf dat hij geen verbinding had.

Het kazerneren gebeurt denk ik dus vaak meer uit voorzorg voor het geval het niet werkt, maar in theorie doet p2000 het gewoon.




groeten

De pager geeft nooit aan als hij de verbinding kwijt is met het netwerk. dit moet je toevallig opmerken als je op de blauwe knop drukt.


Bart S

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2008, 16:58:40
De pager geeft nooit aan als hij de verbinding kwijt is met het netwerk. dit moet je toevallig opmerken als je op de blauwe knop drukt.

Er zijn pagers die dat wel doen.... (de good old Motorola Jazz deed dat!)


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2008, 17:00:16
Er zijn pagers die dat wel doen.... (de good old Motorola Jazz deed dat!)

Ja maar dat systeem ligt er dus uit, de P2000 pager doet dat niet