beslisser van dienst?

Auteur Topic: beslisser van dienst?  (gelezen 4053 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 7 augustus 2008, 20:26:06
zag op een foto uit amsterdam een agent van amsterdam-amstelland rondlopen met het welbekende groene hesje met beslisser van dienst.ken al heel wat functies maar deze is nieuw voor mij.
kan iemand mij meer vertellen over deze beslisser van dienst?




1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2008, 20:30:02
is dat niet gewoon hetzelfde als OVD-P. Een officier beslist namelijk ook


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2008, 18:58:47
Een secuur opgenomen aangifte vergroot de kans op een opsporingsindicatie. Een aangifte wordt op het bureau gecontroleerd door een zogenaamde 'Beslisser van Dienst'. Als de Beslisser het gevoel heeft dat er nog meer uit een aangifte te halen valt, stuurt hij de dienstdoende agent terug voor aanvullende vragen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2008, 19:17:33
Een secuur opgenomen aangifte vergroot de kans op een opsporingsindicatie. Een aangifte wordt op het bureau gecontroleerd door een zogenaamde 'Beslisser van Dienst'. Als de Beslisser het gevoel heeft dat er nog meer uit een aangifte te halen valt, stuurt hij de dienstdoende agent terug voor aanvullende vragen.

Wat is de toegevoegde waarde om zo iemand op een PD te hebben? (of er dus een speciaal hesje voor te laten maken).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2008, 20:06:36
zag hem ook lopen in amsterdam-noord , bij de afgebroken betonnen steunbalk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2008, 20:25:55
zag hem ook lopen in amsterdam-noord , bij de afgebroken betonnen steunbalk

En ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2008, 00:15:20
Wat is de toegevoegde waarde om zo iemand op een PD te hebben? (of er dus een speciaal hesje voor te laten maken).
Als de Beslisser het gevoel heeft dat er nog meer uit een aangifte te halen valt. Bedenk de rest er even bij.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2008, 00:50:40
Als de Beslisser het gevoel heeft dat er nog meer uit een aangifte te halen valt. Bedenk de rest er even bij.

Maar die komt dus naast de OVD-P / Chef van Dienst ter plaatse? ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2008, 13:50:53
Bij de wat grotere incidenten, waar een OVD-P ook ter plaatse is zal de OVD-P een aantal taken gaan onderverdelen.
Een OVD-P kan niet alles zelf regelen ter plaatse. In de opleiding tot OVD-P welke de OVD-P krijgt in ik meen Zweden, wordt er met name aandacht besteed aan het onderverdelen van bepaalde taken.

Zo zullen er bij een dodelijke schietpartij een aantal zaken geregeld moeten worden. Bijvoorbeeld de verkeerscirculatie rondom een PD welke omgeleid moet worden, afzetting PD en de eerste opsporingsmaatregelen treffen zoals getuigen horen welke ter plaatse zijn. Een goede OVD-P stelt voor elke taak een verantwoordelijke persoon aan. Zo zal er dus een coordinator zijn welke de verkeerscirculatie voor zijn rekening neemt en het persoon aan zal sturen welke zich daarmee bezig gaat houden, er zal een coordinator worden aangewezen welke zich gaat bezig houden met de eerste opsporingsactiviteiten, het coordineren van het opvangen en horen getuigen en zo kan je nog wel voor een aantal zaken een coordinator aanwijzen.
De OVD-P blijft de eindverantwoordelijke welke de eindbeslissingen neemt maar door het aanwijzen van coordinatoren voor bepaalde facetten ontlast dat de OVD-P. Ook zal alles een stuk minder rommelig verlopen doordat er voor elk ding een coordinator aangewezen zal worden. In elk korps zullen deze coordinatoren een andere naam hebben. Amsterdam noemt het blijkbaar een beslisser van dienst. Er is niks raars aan deze functie. Dit is gewoon zoals het alle OVD's aangeleerd wordt bij de OVD opleiding. Ik weet niet of deze opleiding voor alle OVD's in elk korps gedaan wordt maar het is zeker geen overbodige luxe.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #9 Gepost op: 10 augustus 2008, 20:45:43
En ?

Hoebedoel je ?

ik zag hem daar lopen , en vond het vreemd omdat ik dat niet eerder heb gezien