Richtbedrag politie

Auteur Topic: Richtbedrag politie  (gelezen 8131 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Gepost op: 12 augustus 2008, 00:02:48
Als je voor het politiewerk kiest, betaalt het korps je opleiding. Bovendien ontvang je vanaf de eerste dag dat je aangesteld bent, een salaris. Je bent dan aspirant (student op de politieopleiding). Dit salaris is, ongeacht je leeftijd, gelijk aan het wettelijk minimumloon voor werknemers van 23 jaar en ouder.
Het basissalaris dat je ontvangt, bedraagt minimaal €1.312,- bruto per maand. In sommige gevallen kunnen korpsen hier in positieve zin van afwijken. Al tijdens de opleiding groeit je salaris met het behalen van certificaten. Als richtbedrag kun je aanhouden dat je na 4 jaar €1.930,- verdient. Let wel, de hier genoemde bedragen zijn richtbedragen, die per korps kunnen verschillen.

Bedoelen ze het richtbedrag van 1,930 ook in positieve zin ? Of minder bij Amsterdam-Amstelland ?
Bij de basissalaris is het wel in positieve zin, maar die andere van 1,930...

PS: Heb dit jaar duidelijk besloten bij de politie te gaan maar zit alsnog af en toe met vragen, ik hoop dat ik jullie niet irriteer met al m'n vragen etc.  :-[


mvg,
Chris




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2008, 00:06:32
Tering...... daar kom ik mijn bed niet meer voor uit.............  :-X :-X


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2008, 00:09:50
Tering...... daar kom ik mijn bed niet meer voor uit.............  :-X :-X

Yeah I know. Maar het gaat mij om die baan, mijn droom is gewoon bij de politie
Dat geld, ik kan er tenminste van leven. Geld speelt geen rol in mijn leven, heb een familie die je meer geld geeft dan aandacht en liefde :-\

mvg,
Chris


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2008, 00:16:16
Dit zijn minimale bedragen, deze kunnen hoger zijn bv als je al werk evaring heb. Maar als je meteen naar de midelbare school bij de politie gaat val je niet in dat soort regelingen.

Ik zeg altijd maar, ik zit niet bij de politie om rijk te worden!!!!

mvg
Mike


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2008, 00:18:01
Dit zijn minimale bedragen, deze kunnen hoger zijn bv als je al werk evaring heb. Maar als je meteen naar de midelbare school bij de politie gaat val je niet in dat soort regelingen.

Ik zeg altijd maar, ik zit niet bij de politie om rijk te worden!!!!

mvg
Mike

Ow oke, bedankt
Dus als ik met mijn HAVO diploma kom, val ik niet in dat soort regelingen.
Maakt het uit als ik met mbo niv. 3 of niv. 4 kom qua regelingen dan ?

mvg,
Chris


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2008, 00:31:57
Ow oke, bedankt
Dus als ik met mijn HAVO diploma kom, val ik niet in dat soort regelingen.
Maakt het uit als ik met mbo niv. 3 of niv. 4 kom qua regelingen dan ?

mvg,
Chris

Dat soort regelingen zijn er, voor mensen uit het bedrijfsleven (die dus overstappen naar de politie) om het verschil niet te groot te maken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2008, 01:15:24
Dit zijn minimale bedragen, deze kunnen hoger zijn bv als je al werk evaring heb. Maar als je meteen naar de midelbare school bij de politie gaat val je niet in dat soort regelingen.

Ik zeg altijd maar, ik zit niet bij de politie om rijk te worden!!!!

mvg
Mike
Maar met kinderen en een koophuis ga je het niet redden..... Wat komt daar nog aan onregelmatigheid bij?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2008, 08:28:55
Maar met kinderen en een koophuis ga je het niet redden..... Wat komt daar nog aan onregelmatigheid bij?

Hier moet ik toch ff op inhaken.  :) Die ouwe van mij redde dat prima, incl. koophuis en ieder jaar op vakantie  O0
Okee, moeders werkte er ook bij, maar dat is tegenwoordig niet meer dan normaal, toch?


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:13:46
Maar met kinderen en een koophuis ga je het niet redden..... Wat komt daar nog aan onregelmatigheid bij?

Zo erg, is het ookalweer niet. Zoals ik al zei je kan er van leven.
Heb een kennis die zit bij de politie, die heeft ook gewoon een koophuis, mooie auto etc.
En ja z'n vriendin werkt ook, natuurlijk  ;)

mvg,
Chris


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2008, 11:25:37
Hoi Bijlmer,

Ik lees al een tijdje je verhaal over je wens om bij de politie te gaan werken, prima kerel!
Dit soort beroepen in de hulpverlening worden per definitie onderbetaald, vraag maar aan elke verpleegkundige e.d. Je gaat dit werk alleen doen vanwege een "drive", een roeping.
Ik wil je even het volgende "meegeven" om ook eens over na te denken: je bent nog héél erg jong, daarmee wil ik zeggen je hebt nog tijd zat. als je eerst aansluitend aan je V-MBO (of HAVO is me niet geheel duidelijk) eerst nog een MBO opleiding volgt ben je daarna nog steeds jong maar heb je wel iets meer geestelijke bagage om de politie-opleiding succesvol af te ronden, ik zou het jammer vinden als je tijdens de opleiding de boot mist en je voortijdig de opleiding moet verlaten.
Let op daarmee wil ik dus niet zeggen dat je geen politie-agent moet worden, bijkomend voordeel van eerst nog je verder bekwamen met een beroepsopleiding is je aantrekkelijker maken als kandidaat-sollicitant bij een korps. Vaak zit men bij de koprsen niet echt te springen om te jong personeel, maar ziet men graag eerst wat meer geestelijke rijpheid.