Richtbedrag politie

Auteur Topic: Richtbedrag politie  (gelezen 8141 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2008, 12:20:27
Ow oke, bedankt :)


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #11 Gepost op: 12 augustus 2008, 12:47:27
mmmmm Kort en krachtig die reactie van je, wat denk je nu??


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2008, 13:11:28
Naja, sinds ik 5 was ging ik met mijn fiets achter een politie auto aan om te kijken wat er aan de hand was.
En als ik zo dingen in mijn omgeving zie gebeuren, en zie agenten echt druk bezig, krijg ik zo'n gevoel van ik wil dat ook !
Ik heb heel veel gesprekken gehad, ouders, docenten, familieleden etc. allemaal zeggen ze...Ja je bent nu 17, je kan zoveel andere dingen doen...
Maar dat wil ik niet, ik heb gewoon punt achter gezet dat ik bij de politie wil. En ik denk dat als ik een rondleiding/stage bij de politie krijg, dat gevoel
alleen maar sterker gaat worden.
Ik ga zeker nog mijn MBO doen, zoals je al zegt je weet maar nooit.
En ja, mocht er wat gebeuren de komende tijd dat ik daardoor niet bij de politie kan, tja dan moet ik me daarbij neerleggen.

mvg,
Chris


Glenn2

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2008, 13:46:16
Ga je gevoel en niet het geld achterna. Ik merk het ook in mijn omgeving dat het beroep soms laag in aanzien staat, maar het is een des te belangrijker onderdeel van de samenleving.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #14 Gepost op: 12 augustus 2008, 13:50:04
Doe ik ook, alleen ik vroeg het gewoon was benieuwd.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2008, 14:10:12
Chris,

Zoals ik al eerder zei, vind ik het alleen maar toe te juichen dat jonge mensen tegenwoordig een carriere bij de politie ambiëren.
Je hebt duidelijk hier al genoeg over nagedacht om je een doel voor ogen te stellen. Hooguit kun je nog een snuffel-stage vragen bij je plaatselijk korps. Misschien is het zelfs mogelijk om een gesprek aan te vragen met mensen uit de politie-praktijk, om je een eventueel te romantisch ideaalbeeld wat realistischer te maken.....maar alle agenten die ik ken zouden nooit een andere beroepskeuze hebben gemaakt. Overigens kun je bij de politie tot echt wel een goed verdienende baan doorgroeien, maar dan vooral als je na een HBO-opleiding instroomd bij de politie-academie waar je meteen een officiers-rang hebt bij afstuderen.....misschien ook iets om eens over na te denken, helemaal als je makkelijk leren kan.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Groetjes


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2008, 15:25:35
Chris,

Zoals ik al eerder zei, vind ik het alleen maar toe te juichen dat jonge mensen tegenwoordig een carriere bij de politie ambiëren.
Je hebt duidelijk hier al genoeg over nagedacht om je een doel voor ogen te stellen. Hooguit kun je nog een snuffel-stage vragen bij je plaatselijk korps. Misschien is het zelfs mogelijk om een gesprek aan te vragen met mensen uit de politie-praktijk, om je een eventueel te romantisch ideaalbeeld wat realistischer te maken.....maar alle agenten die ik ken zouden nooit een andere beroepskeuze hebben gemaakt. Overigens kun je bij de politie tot echt wel een goed verdienende baan doorgroeien, maar dan vooral als je na een HBO-opleiding instroomd bij de politie-academie waar je meteen een officiers-rang hebt bij afstuderen.....misschien ook iets om eens over na te denken, helemaal als je makkelijk leren kan.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Groetjes

Hoe bedoel je een officiers-rang ?

mvg,
Chris


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2008, 15:37:50
bij het volgen van de opleiding aan de politie-academie wordt je opgeleid voor een functie in het leidinggevend kader van de politie, dus de rangen vanaf brigadier en hoger. Brigadier is ook te bereiken als je na héél véél studeren in je spaarzame vrije avonduren en ongeveer 10 tot 15 jaar alle onderliggende rangen adspirant(geen streep)-surveillant(één streep)-agent( twee en drie strepen)-hoofdagent(4 strepen)-brigadier(2 lauwer-takken om wetboek met zwaard heen) hebt doorlopen, waarbij moet worden aangemerkt dat je na het succesvol afronden van je avond-studie pas daadwerkelijk benoemd wordt in de rang brigadier als er een vacture is en je na sollicitatie op die functie wordt aangenomen ook dit kan weer enkele jaren duren.....daarom kun je goed en makkelijk leren....blijf dan eerst op school!!


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2008, 16:28:28
Haha nu dwaal ik af hahaha.
Ik ga gewoon mijn MBO doen, en dan aanmelden bij de politie.

mvg,
Chris


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #19 Gepost op: 12 augustus 2008, 20:01:13
Ruudf heeft wel gelijk. Als je makkelijk kunt leren, ga dan eerst leren.
Nog niet zo lang geleden werd er actie gevoerd voor een beter salaris voor de politie.
Op TV kon je zien, dat een brigadier een bijbaantje moest nemen omdat ie nauwelijks kon rondkomen van z'n salaris!!
En dat ging om een bedrag van ik meen 2800,-/mnd.
Nu is dat voor dat niveau een goed salaris, maar ik wil maar zeggen, daar kon ook die brigadier niet echt mee uit de voeten.
Als je dat niveau niet haalt verdien je nog minder....
Het is prachtig, dat je niet voor het geld gaat, maar je vrouw wil later ook wel eens een bosje bloemen.
In een fabriek verdient een gewone jongen op de leeftijd van die brigadier flink meer.
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.